2359 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Oh buh, mijn hart brak net... Ik lig in bed naast onze zoon die in zijn co- ...
Het klinkt alsof iets hem zeer doet. Dromen doen ze volgens mij nog niet. Ons meisje kan als ze erge kramp heeft ook vanuit het niets zichzelf schrap zetten, strekken of trappelen en enorm hard gaan huilen.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Oh buh, mijn hart brak net... Ik lig in bed naast onze zoon die in zijn co- ...
Mij werd vertelt dat baby’s in hun slaap prikkels verwerken van de dag en dat uit zich soms in huilen/wakker schrikken tijdens het slapen. Doet onze zoon ook. Hij slaapt zo vredig en opeens schreeuwt hij uit het niets, en soms blijft hij ook zn ogen dicht houden alsof hij echt in zn slaap huilt. Heel apart en eng soms. Zodra ik hem oppak en knuffel dan is hij rustig. Heel zielig om te zien inderdaad
4 jaar geleden
Reactie op Romi
Weet ik echt niet. Bij mij drink hij opgegeven moment max 3 minuten uit 1 b ...
Dat is vermoeiend zeg als dat de hele tijd zo doorgaat pff
Gelukkig is de overstap naar fles goed bevallen voor jullie beiden
Mijn zoon heeft soms zn onrustige momenten maar ben blij dat het niet constant is want ik wil toch nog eventjes borstvoeding blijven geven (twijfelde eerst om half fles te doen)
4 jaar geleden
Trouwens, hoe laten jullie je baby slapen met dit warme weer? Wij bakeren hem elke nacht in, in zn puckababy slaapzak 0.5 tog. Omdat zn armen hem wakker houden doen we dit. Maar in ons huis is het gemiddeld altijd wel de 26 graden met dit warme weer dan denk ik van is het slaapzakje niet te warm voor hem? Ik zet hem altijd alleen in zn rompertje in zn slaapzak.
De hydrofiele luier heb ik gister gebruikt om hem in te bakeren omdat het te warm was voor zn slaapzak vond ik. Heb hem net ook ingebakerd op de zelfde manier maar hier wurmt hij zich sneller in uit. En zonder inbakeren is geen optie bij hem 😂 hebben jullie tips?
4 jaar geleden
Reactie op M.N.E ❤️
Mij werd vertelt dat baby’s in hun slaap prikkels verwerken van de dag en d ...
Dat ken ik, maar hij deed het tot nu toe nooit op die manier. Het leek wel alsof hij een soort van aanval kreeg doordat hij zo verstijfde en zeer krampachtig bewoog. We zijn uiteindelijk toch nog even naar de huisartsenwachtpost gereden om zeker te zijn dat er niks meer aan de hand was nadat hij het een derde keer voorhad. Gelukkig niks aan de hand, maar zijn schrikreflex is erg sterk ontwikkeld om het zo te zeggen. Bij de dokter kreeg hij het nog eens nadat ze hem onderzocht: verkrampt lijfje, rood hoofd, armen die ritmisch van links naar rechts zwaaiden en dan die ogen weer wijdopen. Gewoon raar dat hij het ineens zo heeft. Hij was wel wat onrustiger gisterenavond. Dat kan dat in de hand werken.
Daarnet hoorde ik hem wel wat reutelen. Het lijkt alsof hij ineens verkouden is en een verstopte neus heeft. Mijn lief is deze week ook een paar dagen zwaar verkouden geweest, dus hij zou het kunnen hebben doorgegeven. Ik heb alleen geen idee wat we best doen als hij effectief verkouden is. Wacht je tot hij koortsig is om naar de dokter te gaan? Of zijn er bepaalde dingen die we zelf kunnen doen? Ook toevallig dat dat een paar uur na de dokter de kop opsteekt.
4 jaar geleden
Reactie op M.N.E ❤️
Trouwens, hoe laten jullie je baby slapen met dit warme weer? Wij bakeren h ...
Ik heb hem in een Puckababy newborn in een romper met lange mouwen en de mouwen van de slaapzak eraf. Wij laten voordat we gaan slapen de kamer afkoelen met een mobiele airco en snachts staat het raam wagenwijd open. Ik zou hem met 26 graden in de piep alleen in zijn luier leggen denk ik.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Dat ken ik, maar hij deed het tot nu toe nooit op die manier. Het leek wel ...
Ik weet niet of een verkoudheid gevaarlijk is bij baby’s maar bellen kun je altijd doen. Altijd als ik bel, maakt niet uit voor wat voor een kwaal, vragen ze of mijn zoon koorts heeft dus dat is wel belangrijk of de baby koorts heeft of niet
4 jaar geleden
Reactie op M.N.E ❤️
Trouwens, hoe laten jullie je baby slapen met dit warme weer? Wij bakeren h ...
Wij hebben er gelukkig geen last van onze klein houdt juist van de warmte als hij niet bezweet wakker wordt dan heeft hij niet lekker geslapen. Wij doen hem nu ook inbakeren omdat hij veel met Zijn handen op en neer gaat. En doen hem alleen een romper aan. Hij vindt het heerlijk. Soms als het sochtend is doen we een lichte deken over hem heen. Maar als jou slaapzak dik is zou ik niet doen. Wij doen hem in een katoenen doek wikkelen.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Dat ken ik, maar hij deed het tot nu toe nooit op die manier. Het leek wel ...
Onze dochter is ook verkouden, de huisarts zei: genoeg plasluiers, goed drinken en geen koorts anders bellen, je kunt een zoutoplossing gebruiken zodat ze makkelijker door de neus kunnen ademen
4 jaar geleden
Snachts slaapt ons meisje super goed alleen overdag slaapt ze niet zo heel veel. Nu is het vaak als ze der flesje heeft gehad en ze slaapt dus niet dat ze best veel huilt overdag. Niks is dan goed knuffelen niet, liedje zingen niet in de speelboog niet, ook wil ze dan niet slapen.
Ze heeft dan dus een schone luier, net gedronken en ze heeft aandacht en toch blijft ze best veel huilen overdag.
Iemand enig idee hoe dit kan komen dat ze overdag vaak niet tevreden is?
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Snachts slaapt ons meisje super goed alleen overdag slaapt ze niet zo heel ...
Wij hebben dus pas afgelopen week de "maximale wakkere tijd per keer" ontdekt, niemand die ons daarover verteld had! Een baby kan per keer maar korte tijd wakker zijn (45-60min (2-6 weken) tot 60-75min (>7 weken)... etc) en daarna moeten ze slapen. Als ze na deze tijd nog wakker blijven, houden ze zichzelf uit hun slaap, waardoor ze wakker lijken, maar eigenlijk oververmoeid zijn. Als dit doorgaat kom je in een vicieuze cirkel waarbij ze steeds meer vechten om wakker te blijven en op een gegeven moment ook 's nachts niet meer kunnen slapen! Wij zijn ons kapot geschrokken en meteen aan de slag gegaan met nieuwe methode. Als het niet lukt dat ze uit zichzelf gaat slapen (wakker op bed leggen!), dan proberen we de kinderwagen of zelfs een autoritje. De maxicosi is niet ideaal, maar als ze na een uur proberen nog niet slaapt moeten we iets om die cirkel te doorbreken. Het kan 2-6 weken duren om dit weer te "herstellen", maar we merken nu al dat het beter gaat (af en toe een terugvaller hoort erbij).
Het boekje "slapen als een baby" is ook fijn. Ik miste nog een paar tips, maar verder wel veel aan gehad.
Ik hoop voor je dat het je ook snel lukt om haar weer overdag te kunnen laten slapen, want dat huilen... uren aan een stuk... en niets helpt.... Ik weet hoe t voelt
4 jaar geleden
Ik heb hem in een Puckababy newborn in een romper met lange mouwen en de mo ...
dat hebben wij vannacht gedaan, maar toen waren haar voetjes wel heel erg koud
4 jaar geleden
Reactie op Natasja ennnnnn Romy
dat hebben wij vannacht gedaan, maar toen waren haar voetjes wel heel erg k ...
Misschien alleen sokjes erbij aan dan?
4 jaar geleden
Reactie op Natasja ennnnnn Romy
Wij hebben dus pas afgelopen week de "maximale wakkere tijd per keer" ontde ...
Ja ons meisje is inderdaad soms veel langer wakker als die 60 of 75 minuten. Soms slaapt ze zelfs helemaal niet tussen een voeding in tot de volgende voeding. dat is dus soms 3.5 uur.
Gaan proberen of dit werkt en hopen dat ze dan overdag wat vaker tevreden is.
Bedankt voor je berichtje
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Gezien je zegt dat ze overdag niet zoveel slaapt, denk ik meteen aan overve ...
Ja dat is het ook vaak, maar proberen dan alles om haar te laten slapen en dat doet ze dus vaak niet
4 jaar geleden
Onze zoon is nu 7 weken en ongeveer 5kg. Ik twijfel een beetje of ik hem nog om de 4 uur wakker moet maken voor zijn voeding overdag.
Hij mocht om 12.00 zijn volgende voeding,
Maar ligt nu net weer lekker te slapen. Hij was een aantal keer wakker geworden tussendoor en vind t zielig om m nu te wekken.
Hoe doen jullie dit overdag en ‘s avonds? Hij drinkt zes flessen trouwens.
4 jaar geleden
Reactie op Zaya90
Onze zoon is nu 7 weken en ongeveer 5kg. Ik twijfel een beetje of ik hem no ...
Onze zoon is vandaag 8 weken oud en drinkt nu zes flesjes van 135ml per dag (op vraag). Wij maken hem overdag nog steeds om de vier uur wakker als hij blijft slapen. Als hij een paar keer zelf na drie uur wakker werd voor een flesje, lieten we hem de keer erna weleens wat langer slapen. Maar overdag maken we hem nog steeds wakker als hij blijft slapen.
‘s Nachts laten we ook nooit meer dan 6 of 7 uur tussen twee voedingen, maar 99 procent van de tijd wordt hij zelf wakker voor een flesje.
4 jaar geleden
Reactie op Zaya90
Onze zoon is nu 7 weken en ongeveer 5kg. Ik twijfel een beetje of ik hem no ...
Ons meisje van bijna 7 weken en 4700 gram heeft maar 5 voedingen. Rond 8, 12, 16 en 19.30 en dan nog een fles 's nachts. Overdag moeten we haar voor de fles van 12 en 16 uur regelmatig wakker maken. Dit doen we vooral omdat ze wel erg jong is voor minder voedingen. Als ze alleen moeilijk is gaan slapen en net slaapt laat ik haar wel eens wat langer liggen en verkort dan de tijd op een ander moment van de dag. Na de voeding van 19.30 gaat ze tussen 20.30 en 21.00 naar bed. Voor de voeding 's nachts laat ik haar zelf komen. Vaak ergens tussen 2 en 4 uur. Maar zet hier zeker geen wekker voor. Van het cb hoefde ik aangezien ze meer dan 4 kilo woog haar niet wakker te maken voor een extra nachtvoeding en had ze genoeg aan 5 voedingen (bv).
4 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Ons meisje van bijna 7 weken en 4700 gram heeft maar 5 voedingen. Rond 8, ...
Ik zie dat ik fles hebt getypt terwijl ze borstvoeding krijgt🙈. Waar dus fles staat krijgt ze de borst.