2359 Reacties
4 jaar geleden
Ik had pas geschreven dat mijn zoontje bloed bij zijn ontlasting had, ik ben ervoor naar de huisarts geweest en die zei dat het geen kwaad kan en komt doordat hij nu voelt dat hij moet poepen en daarom te hard perst. Ik werd eigenlijk afgedaan als een overbezorgde moeder, maar omdat ik bleef zeggen dat hij heel veel pijn heeft mocht ik dan toch 1 keer per dag een paracetamol geven. Het waren volgens haar gewoon krampjes, ik vond het heel vreemd omdat hij nooit echt last van krampjes heeft gehad en dat zal dan toch niet ineens met 10 weken komen leek mij, maar als de huisarts het zegt... Het leek ook echt minder te worden en met de infacol had hij niet zoveel pijn meer en er was veel minder bloed bij de ontlasting.
Vandaag was er toch wel weer veel bloed bij de ontlasting en hij laat zijn flessen sinds zaterdag af en toe half staan en dat terwijl het warm is... Vandaag toch maar gebeld naar het consultatiebureau en die vinden het echt heel raar dat de huisarts zo laconiek doet. Ik moet om half 2 weer bellen, dan zit er iemand die er verstand van heeft, ik ben heel benieuwd wat die zegt, maar vind het nu wel heel spannend
4 jaar geleden
Reactie op Antoinet
Ik had pas geschreven dat mijn zoontje bloed bij zijn ontlasting had, ik be ...
Het CB vond het wel vreemd, moet nu dieetvoeding gaan geven om te kijken of het koemelkallergie is en als het bloed dan zondag nog niet weg is moet ik volgende week weer raar de huisarts om een verwijzing naar de kinderarts te krijgen! Ik vind het echt heel vreemd dat de huisarts zei dat het iets onschuldigs is terwijl het cb het dusdanig ernstig vind dat als de dieetvoeding niet helpt ik naar de kinderarts moet... Kga daar wel wat van zeggen als ik er weer heen moet
4 jaar geleden
Reactie op Antoinet
Het CB vond het wel vreemd, moet nu dieetvoeding gaan geven om te kijken of ...
Ik vind dat je je huisarts een flink standje mag geven! Klopt, als wij heel sporadisch een klein beetje bloed bij het afvegen hebben weten we dat het waarschijnlijk een keer "te hard drukken" is geweest ;) maar als zelfs wij volwassenen het vaker hebben gaan we volgens mij meestal ook op onderzoek uit met een huisarts.. laat staan met een baby! Begrijp me niet verkeerd, ik wil je alles behalve bang maken.. Maar ik snap heel goed dat je hierin actie wil ondernemen en het gevoel hebt dat het niet klopt.. Ik zou dat precies ook hebben.. pff die huisarts had ik graag voor je gebeld.. ben woest .. iets met hormonen?🤣
4 jaar geleden
Reactie op Anneb
Ik vind dat je je huisarts een flink standje mag geven! Klopt, als wij heel ...
Het schijnt dat huisartsen geen verstand van baby's hebben en daarom bij baby's weleens verkeerd zitten, maar ik vind het ook echt niet kunnen, met een baby moet je extra voorzichtig zijn lijkt mij. Als je zelf bloed bij je ontlasting hebt (afgezien van die aambei die ik aan de bevalling heb overgehouden 🤗) wil je toch ook dat daarnaar gekeken wordt en zeg je toch ook niet dat dat gewoon van het persen komt?
Ik hoop nu echt dat het dan allergie is, anders moeten we helemaal naar de kinderarts voor onderzoeken en dat vind ik helemaal niet fijn
4 jaar geleden
Hoe kan zo'n klein wezentje me uit bed trappen, jeetje😂. Na haar voeding van ongeveer half 6 mag ze altijd bij me in bed blijven liggen (ik leg mijn kussen naar beneden en haar helemaal omhoog, daardoor lig ik lager en kan ik zelfs niet per ongeluk de deken over haar gezicht gooien, dan ligt hij ook over mijn gezicht 🙈). Kind is inmiddels zo aan het draaien geweest dat ik met mijn schouder al niet meer op het bed kan leunen 😂
4 jaar geleden
Heeft iemand toevallig enig idee of het normaal is dat je kleine stolsels verliest vlak na het plaatsen van een spiraaltje?
De verloskundige gaf aan dat ik wel een paar dagen kon bloeden vanwege het contact met mijn baarmoedermond en dat dit geen menstruatie is, maar dan lijkt het me toch een beetje vreemd dat je dan stolsels verliest?
4 jaar geleden
Heeft iemand toevallig enig idee of het normaal is dat je kleine stolsels v ...
Had ik ook (wel bijna 10 jaar geleden alweer) en moest toen wel extra controle. Weet eerlijk gezegd niet meer waarom precies een extra controle, maar toen was alles goed.
4 jaar geleden
Als ik Rosan het eerste setje geef, gaat ze daarna zelf zitten en kan ook een paar seconden rechtop zitten. Hartstikke knap natuurlijk, maar ze is vrijdag pas 8 weekjes, moet ik dat wel stimuleren? Bellytime vindt ze vreselijk dus ben bang dat het ten koste gaat van haar nekspieren
4 jaar geleden
Als ik Rosan het eerste setje geef, gaat ze daarna zelf zitten en kan ook e ...
Dat eerste setje is er trouwens ook al als ze tegen me aan leunt of bij het voeden tegen een kussen aan leunt. Ze hoeft alleen maar een beetje schuin te liggen en hoppa daar gaat ze weer...
4 jaar geleden
Dat eerste setje is er trouwens ook al als ze tegen me aan leunt of bij het ...
Hier idd ook met onze zoon. Ik doe wel vanuit lig of half zit wat rechtop trekken ( hij trekt zich aan mijn handen op) maar laat hem eigenlijk niet echt zitten want zodra hij zit laat ik hem weer zakken. Hij vind bellytime ook niet leuk, hij is heel sterk maar leg zijn hoofd gewoon neer van zoek het maar uit geen zin is haha. Hij wordt ook erg blij als hij kan "staan" hou hem wel goed vast en ondersteun hem veel maar hij wordt er zo blij van ...
Lijkt bijna of die al ze zus (4) achterna wil gaan 😅
4 jaar geleden
Kleine man zit hier tegenwoordig heel de dag met zijn handjes in zijn mond ... normaal zou dit een teken van honger zijn, maar hij doet het ook als hij net klaar is met de borst ... Hij lijkt zijn handje lekkerder te vinden dan een speentje bijv. maar hij duimt ook niet, het is echt het handje ... ga bijna twijfelen of ik nog wel genoeg voeding heb. Soms wel lastig dat bv onzeker kan zijn. Maar hij is wel na de voeding 2 a 3 uur stil en in e nacht slaapt hij van uur of 22.00 tot uur of 4 ... daarna komt hij rond 8 uur ... lastig dit ...
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Prissje
Kleine man zit hier tegenwoordig heel de dag met zijn handjes in zijn mond ...
Dit heeft mijn zoontje nu ook sinds een week. Hij is nu 9 weken. Hij is zijn handen aan het ontdekken en daardoor heeft hij ze veel in zijn mond. Had het aan CB gevraagd en het hoort bij de normale ontwikkeling. Ook wanneer hij veel hierbij kwijlt!
4 jaar geleden
Ha Prissje, onze dochter sabbelt ook al enige tijd lekker op haar handjes. Doet ze bijvoorbeeld ook als ze bezig is met inslapen. Volgens mij gewoon onderdeel van de ontdekkingstocht van onze kleintjes :).
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Rechtop zitten zou ik niet stimuleren. Daar zijn ze met 8 weken echt nog te ...
Maar het is lastig, want ze doet het bijvoorbeeld tijdens het drinken. Dan zit ze schuin rechtop en is dat eerste setje er dus al... Denk dat ik strijd krijg als ik haar dan terugduw.... 🙈