2359 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Wat doen jullie eigenlijk met een draagdoek en dit weer? Ik heb een Babylon ...
Ik doe mijn dochtertje met dit weer ook niet in de draagdoek. Is gelijk al brullen als ik erin wil doen. Ze ligt op mij te slapen en heel soms kan ik er ff wegleggen in de box of wandelwagen. Dan maar ff niet zo mobiel, is niet anders.laat er ook niet overstuur huilen. En wel als ik ff broodje wil pakken of wil plassen dan is het maar ff 2 tellen huilen.
4 jaar geleden
Merk je ook dat dat speentje uitspugen ineens een stuk agressiever gaat of ...
Hier wordt speentje ook gelanceerd heb eerst een koord gehaald want ik heb me vanmorgen in de box gek gezocht lag hij eronder... hoe krijgen ze t voor elkaar zou je denken
4 jaar geleden
Zou dit een begin van een tandje kunnen zijn? Dat zou wel het sabbelen en kwijlen verklaren...
4 jaar geleden
Zou dit een begin van een tandje kunnen zijn? Dat zou wel het sabbelen en k ...
In het echt ziet dat puntje er veel witter uit maar het is er nog niet doorheen ofzo
4 jaar geleden
Zou dit een begin van een tandje kunnen zijn? Dat zou wel het sabbelen en k ...
Dat durf ik niet te zeggen, maar veel op de handjes sabbelen en kwijlen hoort ook bij deze leeftijd en het ontdekken van hun handen en mond. Hoeft dus niet persé tandjes te zijn.
4 jaar geleden
Is er hier iemand die doet aan flesvoeding op verzoek? Onze dochter is nu 7 weken en wordt niet altijd na de 4 uur wakker voor voeding. Vaak ligt ze dan pas net 3 kwartier te slapen. Net zoals haar zus is ze erg wakker overdag. ‘S nachts doen we het sowieso op verzoek. Begint ze te smakken en sabbelen op haar handjes dan komen wij in actie. Zojuist heb ik haar om 23:00 uur wakker moeten maken, want de 4 uren waren verstreken. Ze heeft de fles bijna opgedronken maar wel half slapend. Vond het zonde dat ik haar hiervoor moest wakker maken. Is er iemand die tips heeft of kan vertellen hoe jullie het doen. Wakker maken... na hoeveel tijd... etc. Wil het consultatiebureau er wel voor bellen, maar mama’s en papa’s die het nu al zo doen kunnen misschien wat praktische tips geven ipv de theoretische “handleiding”.
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Is er hier iemand die doet aan flesvoeding op verzoek? Onze dochter is nu 7 ...
Ik ben in de veronderstelling dat mijn dochtertje zelf heel goed aan kan geven of ze wel of geen honger heeft. Ik heb dus ook geen idee hoeveel voeding ze zou moeten hebben, maar ze groeit goed en is alert dus ik luister naar haar. Ik maak haar dus ook niet voor een voeding wakker. Soms krijgt ze wat meer, nu met dit warme weer heeft ze juist geen honger (ze zit ook nog eens midden in een sprong). Maar ik heb zelf ook geen honger als ik het heel heet heb, dus zolang ze wel genoeg vocht binnen krijgt vind ik het prima haha.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Wat doen jullie eigenlijk met een draagdoek en dit weer? Ik heb een Babylon ...
Ik doe daar niet veel mee, maar ons mannetje is dol op buiten slapen bij de heg of onder een boom in de wandelwagen. Ik kies nu geen eik uit om hem onder te zetten. Maar wellicht dat jullie zoon ook een buitenslaper is.
Succes.
4 jaar geleden
Geven meer mensen een combinatie van moedermelk en flesvoeding? Hoe vaak poept je kindje? Want bij moedermelk mag er een lange tijd tussen zitten en bij flesvoeding is eigenlijk elke dag normaal, maar wat is nou normaal bij een combinatie? Consultatiebureau lijkt het niet echt te weten. Hij heeft nu sinds dinsdag geen ontlasting meer gehad...
4 jaar geleden
Geven meer mensen een combinatie van moedermelk en flesvoeding? Hoe vaak po ...
Ik heb 2 weken lang een combi van bv en fv gegeven wegens switch. Nu zit hij helemaal op de fv. Maar bij mij was het juist andersom. Bij de bv had hij elke dag een beetje poep en nu met de fv heeft ie om de 3 dagen ongeveer een mega spuitluier. Volgens Google (lang leven Google 😅) hoeft een baby niet elke dag te poepen, maar wel 1x in de 4 dagen. Hierbij wel in de gaten houdend dat ze geen krampjes hebben en zich wel goed blijven voelen.
4 jaar geleden
Wij brengen onze kleine na elke voeding naar bed, op het moment dat die langer doorslaapt hoeft dat dan na sommige voedingen niet?
4 jaar geleden
Reactie op Babymama123
Wij brengen onze kleine na elke voeding naar bed, op het moment dat die lan ...
Ik leg mijn zoon weg als hij vermoeidheid signalen geeft zoals gapen en in zijn ogen wrijven. De ene keer is dat vrijwel meteen na een fles, soms ook pas een uur later. Hij slaapt 's nachts van 22u tot ongeveer 6u.
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Wij deden dat eerst ook zo, maar overdag sliep Matthias dan vaak 5 uur en 's nachts kwam hij standaard na 4 uur. Op advies van het CB geef ik overdag echt na 4 uur en hij slaapt nu 's nachts echt langer. Ook merk ik dat als ik hem wakker maak hij 9 vd 10 keer snel trek heeft dus lijkt het me een goed moment voor voeding. Ik krijg dus niet het idee dat ik hem tegen zijn zin aan het voeden ben.
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Deels, alsin, de ochtend fles is op verzoek maar altijd tussen 6 en 7 eigenlijk. Daarna proberen we elke 4u te voeden om een dag en nacht ritme te laten bestaan. Komt hij eerder dan die 4u, dan krijgt hij eerder maar veel langer dan 4,5u rekken we t niet. Dat betekent helaas idd dat we m soms moeten wakker maken voor een flesje.
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Overdag houden we hem wakker als er vier uur tussen de voedingen zit. Er zijn dagen dat hij na 2,5 of 3 uur honger had. Als hij de volgende keer goed slaapt, laten we hem dan wat langer slapen. Zijn ‘laatste’ flesje krijgt hij tussen 20 en 22 uur. Hij vraagt er 90 procent van de tijd zelf om. Soms moeten we hem wakkermaken. Ik geef het flesjein bed, leg hem dan te slapen, en blijf zelf ook boven. Ik ga dus elke dag vroeg slapen. Daarna slaapt hij door tot 3-4 uur. ‘s Nachts wordt hij ook altijd zelf wakker voor een flesje, maar we zetten nog steeds een wekker omdat we maximum 7 uur tussen twee voedingen laten. Al wordt hij vaak wakker voor de wekker.
4 jaar geleden
We gingen net Milou haar nageltjes knippen, we hielden haar handje met z’n 2en vast en alsnog KNIP vol in haar velletje omdat mevrouw ineens haar vingertje wist te bewegen 😭 Het bloedde best lang, zeker een half uur zijn we bezig geweest met een gaasje, dichtknijpen en hooghouden. Zó zielig!! Uiteindelijk de huisartsenpost gebeld omdat het bloeden niet wou stoppen, maar zo lang het niet door een pleister heen komt zetten hoeven we niet te komen.
Zelf is het dametje alweer aan het lachen maar man, wat voelen wij ons rot op dit moment...
Hoe verzorgen jullie de nageltjes? Knippen durf ik nu echt niet meer! Vijlen is ook niet echt een optie, de dame wordt dan helemaal wild omdat het te lang duurt... Iemand nog andere ideeën?
4 jaar geleden
We gingen net Milou haar nageltjes knippen, we hielden haar handje met z’n ...
Ik zorg dat hij in m'n armen in slaap valt en als hij diep genoeg slaapt zet ik hem met z'n rug zittend tegen m'n borst aan en kan ik rustig al z'n nageltjes knippen
4 jaar geleden
We gingen net Milou haar nageltjes knippen, we hielden haar handje met z’n ...
Je bent niet de enige, ik heb ook een keer per ongeluk in zijn vinger geknipt omdat hij ineens bewoog! Ik voelde me zo rot, heb gewoon mee zitten huilen! Hij was het al snel weer vergeten, maar ik niet..
Ik deed het tijdens de fles, maar dat was dus geen goed idee, heb het nu nog een keer gedaan terwijl mijn man de fles gaf en hij bijna sliep, toen ging het beter, maar ik durfde niet echt te knippen.