2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op AnnaW

Leuk topic!! Ik heb (zoals nog mama’s hier blijkbaar) wel geprobeerd om bo ...
Wij zijn toen mn borstvoeding een drama werd met op dag 1 al spruw in mn tepel, kolven wat niet lukte, de rest zal ik besparen... Overgestapt op flesvoeding. Onze kraamhulp adviseerde om hero te kopen ipv nutrilon vanwege de vele stoelgang problemen bij nutrilon. Hero hoor je niet super veel omdat ze vrijwel geen reclame maken. Ons mannetje doet het super op hero en de stoelgang is prima.

4 jaar geleden

Reactie op AnnaW

Wij gebruiken Hero hypo allergeen naast de borstvoeding en dat gaat heel goed, met dr braun flesjes

4 jaar geleden

Reactie op AnnaW

Ik had hier hetzelfde. Bv geprobeerd maar dat ging ook niet. Vond ook dat m’n dochter te veel was afgevallen en wou over op flesvoeding. We gebruiken nu Bon Bebe. Dit gaat hier hartstikke goed. Ze groeit als kool!!

4 jaar geleden

Ik had hier hetzelfde. Bv geprobeerd maar dat ging ook niet. Vond ook dat m ...
Bedankt voor je reactie! Ik vond het wel moeilijk om die beslissing te nemen ‘het stoppen met borstvoeding’, het voelde toch even als falen... maar ben nu heel blij met die keuze, ze is drie weken vandaag en qua gewicht en groei kunnen we zeker ook niet klagen! Ze heeft een serieuze inhaalbeweging gedaan 😉

4 jaar geleden

Reactie op Lindah1989

Wij zijn toen mn borstvoeding een drama werd met op dag 1 al spruw in mn te ...
Ik wist niet dat er zoveel stoelgangproblemen waren met Nutrilon! Misschien toch maar al kijken voor een ander merk dan! Ik ging het normaal nog een paar dagen afwachten.

4 jaar geleden

Ja borstvoeding is niet vanzelfsprekend helaas. Hier hebben we dus 4 kinderen en ik heb elke keer mijn voeding met de huurkolf van medela op gang moeten brengen. En dan kon ik tussen de 3 - 7 dagen eindelijk zelf gaan voeden omdat mijn voeding dan pas op gang was. De eerste 3 kinderen hebben we in het begin met kunstvoeding bijgevoed omdat ze ook teveel waren afgevallen. Dit keer woog onze zoon dus zoveel dat we hem meteen vanaf het begin moesten bijvoeden ivm mogelijke daling van bloedsuikerspiegel. Dit hebben we gedaan met donormelk. En in de 3e nacht heb ik hem zelf volledig aan de borst. Hier ging trouwens ook 4 weken voor de bevalling kolven aan vooraf. Dus het kost mij ook elke keer veel tijd om het op gang te krijgen maar omdat ik mijn voorgeschiedenis ken en ik ook weet dat ik lang kan voeden is het voor mij de moeite waard om er energie in te stoppen! Maar ik snap ook de andere kant om over te stappen op kv, ik weet hoeveel moeite het kost, hoeveel pijn je kunt hebben (kloven/borstontsteking enz maar ook psychisch) en je moet met je partner echt samen sterk staan (bijvoeden, kolven, live proberen te voeden wat allemaal veel tijd kost). Maar uiteindelijk gaat het erom dat je baby alle liefde krijgt en dan maakt het uiteindelijk niet uit of het met kv of bv is! En uiteindelijk faal je niet als moeder, het enige wat je doet is proberen om de juiste keuzes voor jezelf en voor de baby te maken. En als dit met liefde is, is het altijd goed toch 😄

4 jaar geleden

Reactie op AnnaW

Bedankt voor je reactie! Ik vond het wel moeilijk om die beslissing te neme ...
Voor mij was die keuze wel makkelijk om te stoppen met bv, ook omdat ik straks weer volledig aan het werk ga en kolven niet zie zitten. Helaas een kraamverzorgster die de bv eerst door wou pushen met tepelhoedjes enzo. Uiteindelijk toch aan de kv en het deed me zo goed om te zien dat ze wat binnen kreeg. En dat ze aankwam qua gewicht. Maandag was ze 3 weken.. ( is van 6 april)

4 jaar geleden

Reactie op AnnaW

Wij hebben ah huismerk. Waaraan merk je dat ze een moeilijke stoelgang heeft? Dat vraag ik omdat onze kraamhulp de stoelgang van de kleine te stevig en niet vaak genoeg vond komen. Uiteindelijk hebben wij vanwege spugen en die stoelgang contact gehad met een kinderarts en die gaf aan; als t er uitkomt is het goed. Maakt niet uit of het hard of zacht of 2x per dag of 1x per 2/3/4 dagen is; als het er uitkomt werken de darmen en maakten zij zich geen zorgen. Zelfde gold voor spugen; pas na 6 weken gaan ze bij heftig spugen kijken of er actie nodig is, tot die tijd vond zij t niet zorgelijk mits de baby aankomt. Dus voordat je overstapt wellicht iets om mee te nemen in je overweging ;-) mijn indruk de afgelopen weken is dat vk en kh vrij vlot nadenken in “dit is niet normaal dus we moeten actie ondernemen” terwijl de kinderarts dus veel kalmer was en zei nou, als ie maar eet, aankomt en poept en plast is alles oké.

4 jaar geleden

Reactie op gekkie90

Ja borstvoeding is niet vanzelfsprekend helaas. Hier hebben we dus 4 kinder ...
Ik denk inderdaad dat ik dit ook op die manier had moeten aanpakken. Mn melkproductie was heel laag en mijn dochter nogal ‘ongedurig’. Een heel nerveuze drinker volgens de verpleging in het ziekenhuis. Als ze dan eenmaal aanlag vond ze rust in het ‘zuigen’ maar dronk ze niet echt denk ik. Ik had misschien ook vaker om hulp moeten vragen in het ziekenhuis 🙈 maar ik vond dat dan ook weer lastig 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Wij hebben ah huismerk. Waaraan merk je dat ze een moeilijke stoelgang heef ...
Ik lees je reactie en ik wil hier even op inhaken. Wij waren overgestapt van Nutrilon naar AH huismerk (helft goedkoper). Alleen we merkten aan onze dochter dat ze veel moeite kreeg met poepen, het kwam minder frequent dan eerst en de kreeg echte drollen ipv zachte poep. Ook begon ze te huilen en erg lang te persen en veel meer te spugen. Na een week heb ik weer snel Nutrilon gekocht en sindsdien heb ik weer een gelukkige baby met (mega)poepluiers en die niet meer spuugt. Ze laat alleen af en toe een stroompje langs haar mond lopen maar dat vinden wij normaal... Misschien iets om in je achterhoofd te houden, mocht je het toch niet vertrouwen 🙂 Ze zeggen dat voeding allemaal het zelfde is, maar wij merkten direct na 2 flessen al een enorm verschil 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Ik lees je reactie en ik wil hier even op inhaken. Wij waren overgestapt va ...
Ah lief dat je inhaakt en dit deelt want kan me indenken dat voor jullie terug overstappen de beste keuze geweest is! Bij ons is t na een week en 3 poepluiers met harde poep helemaal goed gekomen gelukkig; meneer heeft nu niet bijzonder veel kramp en lekker zachte poep 1x in de 2/3 dagen dus voor ons werkte geduld heel goed 😁

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Wij hebben ah huismerk. Waaraan merk je dat ze een moeilijke stoelgang heef ...
Dank vr je reactie! Ik het begin had ik elke dag wel een poeppamper. Nu is het van zondag geleden en hadden we vorige week 2 keer een pamper met harde stoelgang. Daarna is het altijd weer beter. Maar misschien wacht ik het toch beter nog even af. Zo lastig he 🙈 niet weten hoe de baby er zich echt bij voelt 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Ah lief dat je inhaakt en dit deelt want kan me indenken dat voor jullie te ...
Ah super en fijn dat het voor jullie goed werkt 😁

4 jaar geleden

Hoi allemaal! Onze kleine is a.s. vrijdag 3 weken oud.. Ik kolf volledig af! En dit krijgt ze via de fles! Mijn vraag was hoeveel voeding jullie kleine kreeg rond deze weken?

4 jaar geleden

Reactie op AnnaW

Ik denk inderdaad dat ik dit ook op die manier had moeten aanpakken. Mn mel ...
Helaas letten ze hier in het ziekenhuis veel te weinig op, heb ik zelf ook ervaring mee met de oudste. Als je in het ziekenhuis wil kolven (hebben ze namelijk ook medela-apparaten) moet je daar echt zelf om vragen. Een goede kraamverzorgster thuis had dit namelijk idd anders aangepakt en eerder op de signalen gelet als in een ziekenhuis. Heel erg jammer is dat! Maar doordat ik dat ook al wist ga je bij een 2e alles al anders aanpakken enz!

4 jaar geleden

Hoi allemaal! Onze kleine is a.s. vrijdag 3 weken oud.. Ik kolf volledig ...
Ja dit zou ik ook wel willen weten hoeveel voedingen beetje normaal zijn met een bepaald aantal weken.. Ik geef nog wel bv en ze is nog maar 8 dagen oud maar we zitten op ongeveer op 8 a 9 voedingen per dag.

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja dit zou ik ook wel willen weten hoeveel voedingen beetje normaal zijn me ...
Ik was vandaag bij het consultatiebureau, die gaven aan dat ze bij bv eigenlijk niet willen horen hoeveel ze drinken omdat het niet zoveel uitmaakt en elke borstvoeding anders is.. Maar omdat ik het toch wilde weten had ze een rekensom voor de minimale voeding die ze moeten krijgen, mijn kindje is nu 4 kilo (4 weken oud) en heeft bij 6 voedingen minimaal 100 cc per voeding nodig, maar hij is daar echt niet tevreden mee dus we geven hem 130.. ze gaven op het consultatiebureau aan dat dat prima is en dat je zelf moet kijken hoeveel ze ongeveer willen, elke borstvoeding heeft schijnbaar een andere samenstelling

4 jaar geleden

Ik heb een vraag over de welbekende kraamtranen! Heeft de baby hier last van? Het zijn natuurlijk best wel flinke emoties, voelt de baby dit aan? Kan hij daar stress van ervaren?

4 jaar geleden

Hier iemand ervaring met het ballonnetje? Wij nu een paar uurtjes thuis. Nu pas net zijn de regelmatige weeen gezakt. Ze zijn niet weg maar komen gelukkig niet meer tussen de 5 en 8 minuten. Ik hoop zo dat het ballonnetje zijn werk doet... morgen 7:15 melden in het ziekenhuis

4 jaar geleden

Reactie op gekkie90

Helaas letten ze hier in het ziekenhuis veel te weinig op, heb ik zelf ook ...
Ik kan er inderdaad volledig inkomen! Hier in België gaat de bevalling meestal door in het ziekenhuis met je gynaecoloog (iedere zwangere vrouw hier in België wordt sowieso opgevolgd door een gynaecoloog). Er waren in het ziekenhuis ook zodanig veel verpleegkundigen en vroedvrouwen en ik denk dat ze dan ook moeilijker kunnen opvolgen hoe het precies gaat bij elke mama. Mn vriend zei ook onmiddellijk dat ze beter de verpleging zouden verdelen over de kamers zodat je wat vaker dezelfde verpleegkundige bij je hebt...