2359 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op MandyM
De minipil is pas betrouwbaar als hij stipt op hetzelfde tijdstip word inge ...
Oeps 🙈 Ik wil nog geen tweede, beetje te snel. Bedankt!
4 jaar geleden
Hoe berekenen jullie het aantal ml voeding wat jullie kleintje mag hebben?
Op het blik staat namelijk dat je de 1ste maand moet betekenen gewicht x 150
2de maand gewicht x 140
3de maand gewicht x 150 etc etc
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Hoe berekenen jullie het aantal ml voeding wat jullie kleintje mag hebben?
...
Kinderarts leerde ons dat minimale voeding = 150 ml * gewicht in kg. Voor maximale doe je gewicht x 180ml. Daartussen was alles goed. Die totale hoeveelheid kan je dan verdelen over het aantal voedingen per dag. Nu heb ik ergens gelezen dat baby Max 1 liter per dag mag maar dat moet ik nog even checken bij cb :-)
4 jaar geleden
Wat zouden jullie doen? Het is op onze kamer 28,5 graden, helaas. Onze zoon van 9 weken draagt enkel een pamper en een zomerslaapzak (0,2 TOG). Daarnet voelde ik even aan zijn nek, en die voelde een heeeeeel klein beetje klam. Echt zweterig is het niet. Nu weet ik gewoon niet of we zijn slaapzak uit moeten doen of niet. Het koelt tenslotte ‘s nachts af, en hij ligt net zo mooi te slapen na een moeilijke dag waarin hij amper wou slapen. Zou uiteraard niet willen dat hij het té warm heeft, maar zijn nekje voelt dus maar een heel klein beetje warm...
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Wat zouden jullie doen? Het is op onze kamer 28,5 graden, helaas. Onze zoon ...
Heeft hij nog een nachtvoeding?
Nora is ook wat klammig, het is hier hartstikke warm. Ik heb de afgelopen dagen haar enkel in een rompertje met korte mouwen in bed gelegd. Ze komt meestal rond 3u voor een voeding. Toen heb ik haar temperatuur gemeten. Als het dus net als bij ons maar voor een uur of 4 achter elkaar is, zou ik de slaapzak wel uit durven doen.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Wat zouden jullie doen? Het is op onze kamer 28,5 graden, helaas. Onze zoon ...
Het zal vanacht nog wel ietsjes afkoelen, dus denk dat je met luier en zomerslaapzak wel goed zit als hij nu niet al te warm aan voelt. Onze zoon ligt nu ook in een luier en zomerslaapzak.
4 jaar geleden
En anders inderdaad snachts bij de voeding of even voelen hoe warm hij dan aanvoelt.
4 jaar geleden
Reactie op MamavanNora20
Heeft hij nog een nachtvoeding?
Nora is ook wat klammig, het is hier harts ...
Tussen 3 en 4 krijgt hij inderdaad nog een fles! Bedoel je dan nu toch de slaapzak uitdoen, of na de volgende fles? Dacht er ook even aan om hem enkel in een rompertje te liggen, maar hij heeft graag de geborgenheid van een slaapzak. Zijn voetjes voelen gewoon lauw, dus da’s wel oké, maar vind het echt moeilijk om aan de hand van een licht klam nekje te bepalen of er iets uit moet of niet.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Tussen 3 en 4 krijgt hij inderdaad nog een fles! Bedoel je dan nu toch de s ...
Bij Nora doe ik dus inderdaad nu de slaapzak uit. Nu is het nog heel warm. Vannacht koelt het af, dus dan bij de volgende voeding even temperatuur meten en eventueel iets terug aan trekken.
4 jaar geleden
Hoe zit dat eigenlijk met het checken van de temp in de nek. Ik snap het aan de eene kant wel voelt het koud dan wat aan, te wat wat uit. Maar als ik nu bij mezelf na gaat heb ik het echt behoorlijk warm maar mijn nek is koud. Is dat bij die hele kleintjes anders?
Ik heb mijn zoontje in zijn romper korte mouw in het wiegje leggen, en doe zo alleen het lakentje over zijn benen heen.
Mijn man vond hem vanmorgen wat aan de koude kant aanvoelen terwijl ik hem nog warm genoeg vond dus dat is ook wel een dingetje ... ik heb zoiets op de dag is het wat je zelf aan heb +1 laagje zeggen ze. Denk dat dat voor nacht toch ook aangehouden kan worden? Dus ik lig bloot zonder deken dan is een romper en lakentje meer dan genoeg het is 27 graden.
4 jaar geleden
Reactie op Prissje
Hoe zit dat eigenlijk met het checken van de temp in de nek. Ik snap het aa ...
Ik vind dit ook heel lastig. Ik heb bijvoorbeeld altijd koude handen, dus vind hem altijd (te) warm voelen. Mijn man heeft echter altijd hele warme handen, dus precies andersom. Ik check meestal bij zijn nachtvoeding voor de zekerheid maar zijn temperatuur.
4 jaar geleden
Reactie op Prissje
Hoe zit dat eigenlijk met het checken van de temp in de nek. Ik snap het aa ...
Ik zou dan zelfs enkel een romper doen. In de nek meten is ook lastig hoor. Nora heeft nogal een speknek, die is altijd warm haha. Ik meet nu gewoon geregeld haar temperatuur.
4 jaar geleden
Reactie op Jomata
Ik dus ook. Maar bij varieert t van 20.00 uur tot 1.30 😬
Dat heb ik ook varieert tussen 21.30 en 23.30. Sinds de bevalling alleen nog niet ongesteld geweest nog,, geef volledige borstvoeding. Dus kan geloof ik tijdje duren
4 jaar geleden
Hebben jullie tips voor die rode plekken bij de nek? Rosan heeft een flink speknekkie, maar die is nu vuurrood.... Ik heb er gister kokosolie op gesmeerd, maar heb geen idee of ik daar goed aan doe
4 jaar geleden
Hebben jullie tips voor die rode plekken bij de nek? Rosan heeft een flink ...
Bij ons helpt een beetje sudocreme altijd of vaseline
4 jaar geleden
Kokosolie lijkt me vrij vet, dus in plooitjes droogt het dan niet echt op lijkt me? Ik gebruik zinkzalf op smetplekjes in de nek.
4 jaar geleden
Zo erg...