2359 Reacties

4 jaar geleden

Onze zoon is geboren met koperbruine haren en verloor rond week 5 al zijn haar bovenop zijn hoofd. Twee weken later begon het al stilaan terug te groeien. Nu heeft hij terug een heerlijk donsje in plaats van een kale knikker. 😅 Het haar dat teruggroeit is terug bruin met een kopertint (net zoals ik als kind), maar ik vroeg me af of dat alsnog blond zou kunnen worden. Ik hoop eigenlijk dat het bruine blijft! Hoe ging dat bij jullie?

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Onze zoon is geboren met koperbruine haren en verloor rond week 5 al zijn h ...
Onze zoon had (donker)blonde haartje, maar als je van een bepaalde kant keek leek het wel beetje rood/oranje. Nu begint hij zijn haren op zijn achterhoofd te verliezen en bovenop wordt het ook dunner.. Mijn man is heel blond geweest en is nu echt donkerbruin, ik hoop dat ons kleintje ook bruin wordt... Het kan overigens bij jou nog wel blond worden volgens mij

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Onze zoon is geboren met koperbruine haren en verloor rond week 5 al zijn h ...
Onze zoon is geboren met donkerbruin haar. Nu lijkt het een beetje rossig te worden, maar bij de hoofdhuid zie ik nu ineens blond tevoorschijn komen. Ikzelf heb blond haar en mijn vriend zwart. Het kan volgens mij alle kanten op gaan haha.. Ben ook erg benieuwd. Overigens nog geen haaruitval gehad, enkel wat dunner wordend haar.

4 jaar geleden

Ons dochtertje werd geboren met rossig haar. (Ikzelf ben blond, mn vriend is heel donker van haar) Het rossige sloeg de ene keer meer blond uit, de andere keer wat bruin, dan weer wat rossig. Haar nektapijtje heeft ze nog en blijft ook groeien, maar bovenaan heeft ze allemaal nieuwe haartjes en die lijken nu wel iets blonder. We zijn benieuwd!

4 jaar geleden

Haha, ik ben ook oprecht benieuwd wat het hier gaat worden!

4 jaar geleden

Mijn zoontje maakt de laatste week heel soms opeens "stik" geluiden. Gewoon als hij rustig ligt. Ik pak hem dan gelijk en dan is het ook weer over, maar schrik hier wel heel erg van elke keer. Ga natuurlijk naar de dokter, maar vraag mij af of iemand dit herkent?

4 jaar geleden

Mijn zoontje maakt de laatste week heel soms opeens "stik" geluiden. Gewoon ...
Had onze zoon ook een dikke week was hij 9 weken ongeveer. Heb hem regelmatig geschrokken uit z’n bedje gegrepen. Nadat we gezegd hadden om voor de zekerheid CB even te bellen heeft hij het niet weer gehad. Geen idee dus wat het geweest is.

4 jaar geleden

Reactie op EricaR

Had onze zoon ook een dikke week was hij 9 weken ongeveer. Heb hem regelmat ...
Zoontje is morgen ook 9 weken, vreemd. Hij heeft het in de kraamweek ook een keer gehad, maar daarna niet meer. Ik word hier heel onzeker van en durf niet van zijn zijde te wijken 🙈 Donderdag naar huisarts, ben benieuwd

4 jaar geleden

Nog meer moeders hier met ongeduldige baby's :')? Zodra mijn zoontje een oog open doet zet hij het gelijk op een krijsen voor de fles. Hij loopt helemaal rood aan en ik krijg niet eens de kans om de fles klaar te maken. Echt hongersignalen geeft hij niet van te voren. Speen moet hij ook niks van weten. Zodra de fles aan z'n lippen is, is hij gelijk weer stil.

4 jaar geleden

Nog meer moeders hier met ongeduldige baby's :')? Zodra mijn zoontje een oo ...
Hier krijgt ze bv maar ze geeft ook geen duidelijke hongersignalen. Als ze langere tijd slaapt leg ik haar gewoon aan, dan drinkt ze tijdens haar slaap, daarna wordt ze rustig als een zoetje wakker 😊 Misschien kun je de fles al bereiden als die nog slaapt? En misschien zelfs in z'n slaap de fles geven zodat het buikje niet leeg is bij wakker worden? (Ik weet niet of dit kan met flesvoeding hoor)

4 jaar geleden

Zoontje is morgen ook 9 weken, vreemd. Hij heeft het in de kraamweek ook ee ...
Altijd goed om de huisarts er even naar te laten kijken. Hopelijk wordt het snel beter.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op NKZ

Hier krijgt ze bv maar ze geeft ook geen duidelijke hongersignalen. Als ze ...
Hoe doe je dit? Word hij niet wakker als je aanlegt?

4 jaar geleden

Reactie op Essssther

Hoe doe je dit? Word hij niet wakker als je aanlegt?
Hier ligt ze nooit in een bedje of box te slapen, maar dan ligt ze bijvoorbeeld naast me op de bank op een voedingskussen of op schoot of in m'n armen of naast me in bed. En dan zie ik dat ze al 2-3 uur slaapt en dan ga ik (..heel charmant 😂) boven haar hangen en dan met m'n tepel tegen haar bovenlipje. Heel soms krijg ik nul reactie, dan laat ik haar liggen. Maar vaak zie ik die lipjes wel even open gaan en als ik dan m'n tepel tegen haar mondje zet dan zuigt ze die zo naar binnen en dan ligt ze te drinken terwijl die oogjes net zo dicht blijven als toen ze aan het slapen was. Soms is ze met 3 minuutjes klaar, soms met een kwartier. Dan laat ze weer los en dan blijft ze nog even liggen en dan na een tijdje gaat er een oogje open en dan kan ze rustig even wakker worden en even bijkomen van het slaapje. Als ze 2 uur slaapt en ik doe dat niet dan kan ze ineens uit het niets zo intens verdrietig wakker worden en dan is ze gelijk zó overstuur en ontroostbaar en daardoor lukt drinken ook niet gelijk. Sinds ik ervoor zorg dat dat buikje een beetje gevuld is gaat wakker worden altijd goed. Met een flesje is het denk ik wel wat makkelijker, misschien een beetje melk op het speentje doen dat hij het ruikt en dan tegen de lipjes aanhouden en als je iets van een reactie ziet dan kan hij hopelijk gewoon drinken terwijl de oogjes nog dicht zijn. En daarna lekker doorslapen tot hij echt uitgerust is.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op NKZ

Hier ligt ze nooit in een bedje of box te slapen, maar dan ligt ze bijvoorb ...
Haha oké. Ik heb het geprobeerd maar bij mij lukte het niet. Misschien blijven proberen 🤣. Dank je!

4 jaar geleden

Ons kindje gaat volgende week voor het eerst een paar uur wennen bij het kdv. Nu hebben ze gezegd dat we het beste een knuffeltje kunnen meegeven waar onze geur aan zit. Nu vraag ik me af waar ze die dan laten als ze gaat slapen want je mag toch het beste niks bij haar in bed hebben ivm stikgevaar

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ons kindje gaat volgende week voor het eerst een paar uur wennen bij het kd ...
Ik neem aan dat ze die weghalen als ze slaapt. Zo doe ik het zelf ook bij onze dochter. Je hebt er ook een mooi artikel over op 24Baby, daar heb ik die info vandaan ook.

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ons kindje gaat volgende week voor het eerst een paar uur wennen bij het kd ...
Ik geef een hydrofiele doek mee waar ik mee geslapen heb, dan kunnen ze hem daarop leggen (buikslaper), zo hebben we het ook gedaan met het campingbedje en dat deed hij super goed 💙

4 jaar geleden

Reactie op Prilgeluk

Ik geef een hydrofiele doek mee waar ik mee geslapen heb, dan kunnen ze hem ...
Dat is ook een slim idee ja. Dankje

4 jaar geleden

Ik neem aan dat ze die weghalen als ze slaapt. Zo doe ik het zelf ook bij o ...
Daar had ik niet eens aan gedacht haha

4 jaar geleden

Nog een vraag over de eerste menstruatie 🙋‍♀️ Duurde die bij jullie ook zo ontzettend lang? Ik ben nu al ruim 1.5 week ongesteld en nog steeds heel hevig ondanks spiraaltje.