2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op AnnaW

Ik kan er inderdaad volledig inkomen! Hier in België gaat de bevalling mees ...
In 'mijn' ziekenhuis in Nederland had elke kamer zijn eigen gynaecoloog, verloskundige en verpleger, dus er kwam altijd dezelfde.. Dat was heel fijn

4 jaar geleden

Ik heb de moeilijke beslissing gemaakt om over te stappen naar kunstvoeding en de borstvoeding langzaamaan af te bouwen. Ik merk alleen dat mijn zoontje soms na de fles kunstvoeding nog steeds erg hongerig is.. Hij blijft happende en zoekende beweging maken met zijn mondje. Iemand ervaring hiermee? Ik geef de hoeveelheid die op de verpakking staat aangegeven. Ik lees dat je vanwege overvoeden dan niet meer mag geven, maar lijkt me zo zielig...

4 jaar geleden

Ik heb de moeilijke beslissing gemaakt om over te stappen naar kunstvoeding ...
Hoeveel weegt je zoontje en wat geef je m nu aan hoeveelheid en hoe vaak op een dag?

4 jaar geleden

Ik heb de moeilijke beslissing gemaakt om over te stappen naar kunstvoeding ...
Hoeveel weegt je kindje en hoeveel geef je? Het kan ook zijn dat hij nog zuigbehoefte heeft, bij ons wil hij soms nog even zn tut en spuugt die uit als hij in slaap valt

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Hoeveel weegt je zoontje en wat geef je m nu aan hoeveelheid en hoe vaak op ...
Hij is nu 4,5 kg en ik geef hem 90ML + 3 schepjes. Ik heb nu pas 2 voedingen per dag vervangen met kunstvoeding. Totaal geef ik 8 a 9 voedingen per dag.

4 jaar geleden

Hij is nu 4,5 kg en ik geef hem 90ML + 3 schepjes. Ik heb nu pas 2 voedinge ...
Aka je alleen kunst voeding zou geven zou je 675 tot 810 ml per dag mogen geven verdeeld over alle voedingen zoals ik de rekensom ken. Dan zou 90-3 goed moeten zijn in theorie maar weet natuurlijk niet hoe t werkt samen met bv. Onze kleine krijgt volledig kv en lijkt ook nog hongerig naar de fles soms. De ene keer heeft hij gewoon niet door dat t op is, de andere keer heeft hij zuigbrhoefte en werkt een speen. Heb je dat al geprobeerd?

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Aka je alleen kunst voeding zou geven zou je 675 tot 810 ml per dag mogen g ...
Speen had ik vanmiddag inderdaad voor en na de voeding geprobeerd. Dit werkte redelijk. Alleen zodra de speen uitviel was het gelijk weer enorm huilen en dit ging 2 uur lang zo door. Was even wennen voor ons, tot nu toe was hij vrij makkelijk en kort huilen bij krampjes. Misschien is het ook even wennen om niet meer aan de borst te gaan, we kijken het even aan. Bedankt voor de tips in ieder geval!

4 jaar geleden

Ik geef bv en heb in 1 borst een soort knobbeltje zitten. De kraamzorg zei dat dat kon gebeuren en dat dat dus een verstopt melk kliertje is. Iemand enig idee hoe ik dit weg kan krijgen want masseren tijdens het drinken helpt dus niet

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ik geef bv en heb in 1 borst een soort knobbeltje zitten. De kraamzorg zei ...
Een andere drinkhouding proberen wil ook nog wel eens helpen. En meestal gaan ze ook niet direct in 1x weg. Heb ook wel van anderen gehoord dat ze de elektrische tandenborstel er op zetten tijdens het douchen

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ik heb hier ook regelmatig last van op dezelfde plek. Het kan helpen om de borst goed leeg te kolven, regelmatig te masseren tijdens voeden/kolven en de borst goed warm te houden (warme douchestraal er op). De lactatiekundige had me de tip gegeven om Lecithine te halen bij de drogisterij.

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

In 'mijn' ziekenhuis in Nederland had elke kamer zijn eigen gynaecoloog, ve ...
Inderdaad! Dat bedoelde ik dus! Lijkt mij een stuk fijner want dan kan je samen alles ‘opbouwen’ en kunnen ze het veel beter opvolgen lijkt mij. Bij ons werd wel gezegd dat ze veel meer verpleegkundigen hadden op de materniteit omdat de andere afdelingen in het ziekenhuis heel rustig zijn door de coronamaatregelen 🤭

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Na het voeden de plek koelen. Ik heb het in mn oksels en nu ik het een paar keer na de voeding heb gekoeld lijkt het wel al minder te worden

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Onder een warme douche proberen weg te masseren, dan die borst leeg laten drinken of leeg kolven en daarna koelen Dat advies is mij gegeven :)

4 jaar geleden

Ik merk dat ons meisje van 9 dagen oud soms best vaak wakker is op een dag. Niet dat ze huilt maar dan ligt ze gewoon wakker soms wel 1.5 uur achter elkaar. Ik zie dan dat ze slaap heeft maar het lukt haar dan niet om in slaap te komen. Iemand enig idee hoe dit komt en of het kwaad kan als ze minder goed slaapt als "normaal" een baby zou moeten doen

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ik merk dat ons meisje van 9 dagen oud soms best vaak wakker is op een dag. ...
Als het hier niet lukt om te slapen geef ik de leegste borst en dan slaapt ie zo. En vaak is hij onrustig als ik met de rest van de kinderen aan het eten ben en dan heb ik hem op schoot en wat wiebelen enz, en dan slaapt ie ook de halve tijd 🙈 maar als je flesvoeding geeft is denk ik de optie om te kunnen tutteren een speentje

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ik merk dat ons meisje van 9 dagen oud soms best vaak wakker is op een dag. ...
Als ze echt oververmoeid zou zijn dan zou ze juist wel huilen lijkt me. Misschien is ze gewoon extra nieuwsgierig? Ik zou me er geen zorgen om maken zolang ze goed groeit en niet extreem huilt

4 jaar geleden

Als ze echt oververmoeid zou zijn dan zou ze juist wel huilen lijkt me. Mis ...
Ja mijn vriend zei ook al dat ik me geen zorgen moest maken maar ik ben best onzeker of het allemaal wel goed gaat maar misschien hoort dat er ook wel bij bij een eerste kindje

4 jaar geleden

Reactie op gekkie90

Als het hier niet lukt om te slapen geef ik de leegste borst en dan slaapt ...
Ja ik geef ook borst dus een speentje is niet echt een optie. Vaak doet ze der mondje niet open als ze genoeg gedronken heeft dus een lege borst aanbieden heeft denk ik bij ons niet zo veel zin 🙈

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja mijn vriend zei ook al dat ik me geen zorgen moest maken maar ik ben bes ...
Ooh dat snap ik heel goed hoor! Hier hetzelfde verhaal, continu wat bang of het wel goed gaat.

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja mijn vriend zei ook al dat ik me geen zorgen moest maken maar ik ben bes ...
Hoort er zeker bij! Hier ook een onzekere mama en dat geldt voor een heleboel moeders denk ik... ik merk zelf wel dat het steeds beter gaat en dat ik steeds zelfverzekerder wordt, komt vanzelf goed :) Onze dochter is ook veel wakker en aan het rondkijken, het consultatiebureau vind dat hier juist positief en zijn er alleen maar enthousiast over dat ze zo alert is.