2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Nee niks, ze is gewoon weg met de auto..
Daar zou ik me ook niet prettig bij voelen en een lieve buurvrouw prefereren. Maar misschien kan dat alleen in een dorp als het onze. Mijn idee van oppassen is, dat je beschikbaar bent op het moment dat het kind je nodig heeft.

4 jaar geleden

Ik merk dat mn kleintje haar tandjes beginnen door te komen... Tijdens borstvoeding voelt het niet meer zo fijn aan de tepel, ze kwijlt en wilt steeds wat in haar mond hebben. Hoelang duurt het, totdat ze geen last ervan heeft?

4 jaar geleden

Ons meisje doet sinds een poosje na de helft van het flesje en dus na haar boertje de fles weigeren. Dan heeft ze nog zo ongeveer 90ml te gaan en ze slaapt dan continue de fles uit me handen of duwt hem met haar tong uit haar mond. Ze loopt dan heel de tijd te glimlachen en weigert dan echt om de laatste 90ml op te drinken. Uit eindelijk na 10minuten proberen pakt ze hem wel weer en drinkt hem dan alsnog leeg. Wat zou dit kunnen zijn? Ze is nu 11 weken oud

4 jaar geleden

Reactie op SJL

Binnenkort moet ik met mijn dochter naar het ziekenhuis voor een DDH onderz ...
Toevallig gister met mijn zoontje gehad. Het is een paar minuten per kant. Zoontje lag in een zijligkussen en ik moest zn handje en beentje vasthouden. Volgens mij lag ie heerlijk rlxd want hij was lekker aan t brabbelen. Toevallig was er n arts ter plekke en kreeg ik direct (een goede) uitslag!

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ons meisje doet sinds een poosje na de helft van het flesje en dus na haar ...
Misschien toch iets met sprongetje oid? Mijn dochter is nu 12 weken en doet dit ook al een week... gelukkig lijkt het nu wat weg te ebben want ze drinkt weer wat beter gelukkig

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

Misschien toch iets met sprongetje oid? Mijn dochter is nu 12 weken en doet ...
Ja ik ben benieuwd of het weer over gaat en dit tijdelijk is

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ons meisje doet sinds een poosje na de helft van het flesje en dus na haar ...
Klinkt erg bekend. Ons dochtertje doet dat ook sinds een aantal dagen. Ze was gister 10 weken. Alles wat nieuw is ga ik maar vanuit dat het een fase is. Kan me wel druk blijven maken om alles. Elke keer leren ze iets nieuws he en worden steeds wijzer. Soms merk ik wel dat ze onrustig wordt als ik bijvoorbeeld zit te praten. Geduld, heel veel geduld hebben.

4 jaar geleden

Klinkt erg bekend. Ons dochtertje doet dat ook sinds een aantal dagen. Ze w ...
Ja bizar wat ze in een aantal weken allemaal al bijleren he. Ons kindje is ook vaal afgeleid tijdens het drinken als er mensen zitten te praten of ze ziet allemaal dingen in huis of buiten haha

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja bizar wat ze in een aantal weken allemaal al bijleren he. Ons kindje is ...
Hahaha jaa hier precies hetzelfde. Eerst dacht ik mond dicht allemaal, maar ze moeten er maar aan wennen. Soms denk ik, hoe oncomfortabeler jij zit om de fles te geven hoe fijner zij zit haha

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja bizar wat ze in een aantal weken allemaal al bijleren he. Ons kindje is ...
Echt niet normaal hoe snel ze alles door hebbe en leren. Ze gaat nu steeds meer geluidjes maken en brabbelen. Ook het op haar buik liggen en opduwen gaat super goed. Dr nekje hield ze al heel snel stevig omhoog

4 jaar geleden

Reactie op SJL

Binnenkort moet ik met mijn dochter naar het ziekenhuis voor een DDH onderz ...
Onze dochter heeft tot 37 weken in stuit geleden maar niemand heeft het met ons over een echo gehad, vreemd. Wel heb ik zelf gisteren foto’s van mijn heupen moeten laten maken en als daar een afwijking in zou zitten zou ik vrijblijvend die echo aan kunnen vragen voor onze dochter.

4 jaar geleden

Echt niet normaal hoe snel ze alles door hebbe en leren. Ze gaat nu steeds ...
Brabbelen begint ze hier ook te doen, en heel veel op haar handjes sabbelen. Buik liggen is hier nog niet zo'n succes 🙊 Ben ook benieuwd wanneer ze echt naar de handjes gaan kijken en voetjes pakken enzo

4 jaar geleden

Beetje domme vraag hoor 🙈🙈 Mijn dochter pakte altijd de Difrax speen heel goed, alleen de laatste tijd kan ze hem ineens niet zo goed meer vasthouden in haar mondje . Ze begint wel direct te huilen als ze haar speentje kwijt is. Nu heb ik vanmorgen een maatje groter uit de kast gepakt, die van 6 maanden+ en die pakt ze wel goed. Alleen ze is nog maar 3 maand. Zou dit kwaad kunnen? Aan de ene kant heb je natuurlijk speentjes in alle vormen en maten maar aan de andere kant zullen ze niet voor niets 6 maanden+ op de verpakking zetten lijkt me? Ik heb tijd te veel denk ik nu ze eventjes bij haar opa en oma is en ben hier over ineens enorm aan het twijfelen 🙄

4 jaar geleden

Beetje domme vraag hoor 🙈🙈 Mijn dochter pakte altijd de Difrax speen hee ...
6+ maanden speentjes zijn steviger, voor als de baby tandjes krijgt. Wij mogen ze niet adviseren op het werk voor kindjes onder de 6 maanden, want het zou niet goed kunnen zijn voor de kaak. Ik zou dan eerder voor een ander speentje gaan. Bijvoorbeeld de Bibs, die blijven vaak goed zitten.

4 jaar geleden

Hallo allemaal ! Ik heb een vraagje over voeding, Mijn zoontje is nu 13 week en een paar dagen en ik geef hem al een tijd kv omneo nutrilon, nu wil ik graag overstappen naar gewone nutrilon mijn vraag is kan dat zomaar ??

4 jaar geleden

Reactie op Shelly25

Hallo allemaal ! Ik heb een vraagje over voeding, Mijn zoontje is nu 13 wee ...
Wij deden mixen toen we omneo gingen afbouwen bijvoorbeeld 5 schepjes omneo 1 standaard En dan zo telkens 1 omneo eraf en 1 standaard erbij

4 jaar geleden

Over 1 week gaan opa en oma voor het eerst oppassen, 1 dag per week. Ik heb via marktplaats al een ledikantje gekocht voor daar. Iemand verder nog tips wat handig is als dat gewoon bij opa en oma aanwezig is? Hoeft natuurlijk niet een hele uitzet te zijn haha, maar is bijv een verschoonkussen nodig etc..?

4 jaar geleden

Over 1 week gaan opa en oma voor het eerst oppassen, 1 dag per week. Ik heb ...
Ik zou datgene doen wat niet standaard in je luiertas gaat. Een verschoonkussen zou ik daarom niet doen omdat het nogal een lomp ding is en ik standaard in mijn tas een opvouwbaar matje hebt. Maar bijvoorbeeld daar een setje beddengoed hebben liggen vind ik wel praktisch. Een pakje luiers en billendoekjes kan ook handig zijn. Deze zitten waarschijnlijk ook in de tas... Maar op een dag met 3 onverwachte spuitluiers zijn reserve geen overbodige luxe. Een extra set kleding kan dan ook handig zijn. Ik gebruik hiervoor vaak de kleding die ik cadeau heb gekregen en zelf niet zo snel aan zou trekken. En als je kind verslaafd is aan zijn speen of knuffel is het altijd fijn om er daar 1 te hebben liggen of standaard in de tas te stoppen. Dit soort kleine dingetjes is leuk om bij opa en oma af te leveren in een ehbo (eerste hulp bij oppassen) koffertje te stoppen. Hebben zij meteen een leuke bewaarplek voor die spulletjes

4 jaar geleden

Morgen is onze dochter 11 weken oud. Waar ze eigenlijk vanaf het begin heel goed was in het op de buik liggen en opdrukken, is dat nu echt een ramp. Als ik dr neer leg, gaat ze als een vis op het droge spartelen en keihard krijsen. Net zolang tot ik dr weer op pak. Het enige wat ze wel wil, is zitten en staan.. Voorlezen vind ze geen ruk aan, speeltjes kan ze ook niet waarderen.. Wel doet ze ontzettend haar best om aandacht te vragen van haar knuffel, maar die komt niet /zegt niks terug en mevrouw zet het vervolgens weer op een krijsen.. niet pas na een paar minuten, maar echt al vrij snel.. De enige geluidjes die er uit komen is heel zacht 'uh', 'eh' en heel veel kwijl.. We hebben een babygym van little dutch, hier vind ze niks aan.. Meer baby's die hier last van hebben? Ik wil haar heel graag 'vermaken', maar heb geen idee waar ik goed aan doe om te kopen/doen..

4 jaar geleden

Over 1 week gaan opa en oma voor het eerst oppassen, 1 dag per week. Ik heb ...
Mijn ervaring is dat opa en oma de basis zelf aanschaffen van wat ze handig vinden (wandelwagen, wipstoel, boxkleed, wat speeltjes) en dat ik voor kleding, voeding, fleswarmer, luiers en de knuffel zorg.