2359 Reacties
4 jaar geleden
Morgen is onze dochter 11 weken oud. Waar ze eigenlijk vanaf het begin heel ...
Kan t zijn dat het wellicht nog even wat teveel prikkels voor haar zijn en dat ze t daarom lastig vind? Onze kleine man vermaakte zich weken met een hydrofiele doek (liefst met zwart wit patroon). We merkten dat hij na spring 3 interesse kreeg in ander speelgoed en nu kan het hem ook echt boeien. Hiervoor was hij onder de babygym echt in 2 min overprikkeld, nu ligt hij er gerust een kwartier onder te spelen
4 jaar geleden
Onze dochter is eigenlijk vanaf het begin al een enorme slaapkop, ze sliep vrij vlot de nachten door en soms moest ik haar ‘s morgens gewoon wakker maken als we weg moesten.
De laatste week heeft ze alleen ineens dat ze om 04:00 uur ‘s morgens begint te huilen in haar slaap. Heel kort, echt een minuutje ofzo en dan slaapt ze weer verder. Vervolgens herhaalt zich dit elk uur totdat ze rond een uur of 07:30 echt wakker wordt voor haar fles. Niet heel erg fijn voor de nachtrust aangezien ze nog bij ons op de kamer slaapt. Heeft iemand een idee of dit tijdelijk kan zijn of te maken kan hebben met een sprongetje?
4 jaar geleden
Onze dochter is eigenlijk vanaf het begin al een enorme slaapkop, ze sliep ...
Mijn zoontje heeft dit ook. Ik dacht eerst dat het te maken had met dat hij dan erg geprikkeld was die dag maar las dus ook dat het het kwijtraken van het moro reflex kan zijn. 🤷♀️
4 jaar geleden
Reactie op Mendy16
En in hoeveel dagen was je helemaal over gestapt?
Wij al in een aantal dagen maar wij zaten niet volledig op omneo. Wij deden altijd al helft standaard helft omneo 😬
4 jaar geleden
Onze zoon (morgen 12 weken) drinkt sinds eergisteren minder. De flesjes gingen ervoor altijd vlot binnen, maar nu krijgt hij vaak niet alles op. Ik las hier de voorbije weken al enkele topics met gelijkaardige situaties, en las dat het vaak om een korte periode/sprongetje gaat. Mijn lief is echter erg gespannen en heel gefixeerd op die minimum per dag halen qua hoeveelheid, en is alweer aan het rekenen geslagen.
Nog mensen met dezelfde ervaring?
4 jaar geleden
Ik zie net dat de binnenkant van de lippen van mijn dochter nogal kapot lijkt ze zijn, zou dit spruw kunnen zijn?
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Onze zoon (morgen 12 weken) drinkt sinds eergisteren minder. De flesjes gin ...
Ongeveer elke twee weken heeft ons zoontje dit. Ik werd er eerst ook gespannen van (super controlfreak), maar ben er echt achter gekomen dat het vanzelf wel weer beter gaat.
Hij drinkt normaal flesjes van 180cc water + 6 scheppen en nu laat hij sinds vrijdag opeens weer 100 cc staan. Als hij honger heeft komt hij wel denk ik dan. Gisteren een flesje extra gegeven.
Zelf heb je ook niet elke dag evenveel honger. Zolang zijn luiers goed zijn en hij is tussendoor goed alert, zou ik mij niet druk maken.
4 jaar geleden
Ongeveer elke twee weken heeft ons zoontje dit. Ik werd er eerst ook gespan ...
Ik maak me er gelukkig niet zo druk om, maar merk dat mijn lief er wel enorm mee bezig is. Als ik wat ervaringen van anderen kan voorleggen, wordt hij misschien wat minder ongerust. Of dat hoop ik toch. 😅
4 jaar geleden
Ik zie net dat de binnenkant van de lippen van mijn dochter nogal kapot lij ...
Het zou zomaar kunnen, zie je verder niks in zijn mond? Kleine had hier vooral zijn tong en beetje aan de binnenkant van zijn wangen.
Inprincipe gaat het vanzelf over alleen bij last even dokter contacten.
Hier liet hij steeds me tepel los dus had gebelt en kreeg een drankje voor hem.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Ik maak me er gelukkig niet zo druk om, maar merk dat mijn lief er wel enor ...
Ik hoop het ook 😃 Kan mij ook wel voorstellen dat hij zich er druk om maakt. Het voelt toch goed als ze hun flesjes leegdrinken 😅
4 jaar geleden
Gekke vraag misschien..
Wie gebruikt de badinzet die je soms bij badjes geleverd krijgt? En vanaf hoe oud?
Ik heb het net geprobeerd, maar Nora ligt alleen met haar grote teen in het water dan?? Doe ik iets geks? 😂
4 jaar geleden
Reactie op MamavanNora20
Gekke vraag misschien..
Wie gebruikt de badinzet die je soms bij badjes ge ...
Wij gebruiken een badinzet als onze meisjes samen in het grote bad gaan sinds de baby 3 weken oud is. We doen het waterniveau wat hoger dan het streepje aangeeft omdat we er steeds naast zitten en omdat anders alleen haar billen en voeten nat worden. Als ze alleen in het kleine bad gaat hou ik haar liever gewoon vast.
4 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Wij gebruiken een badinzet als onze meisjes samen in het grote bad gaan sin ...
Ja wij hebben alleen een klein badje. Dus dan toch maar gewoon lekker op de arm denk ik.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Onze zoon (morgen 12 weken) drinkt sinds eergisteren minder. De flesjes gin ...
Wij! Echt in ups en downs. De ene dag krijgt ze alles bijna helemaal op. Dan is er weer een periode dat ze halve flessen laat staan. Maar ze groeit en verdikt goed, dus ik maak mij er geen zorgen meer over (wat ik eerst wel deed en hier trouwens ook wel eens vermeld heb denk ik, maar ik zag toen veel gelijkaardige topics). Moest gisteren naar het CB, daar maken ze er niets van. Ze is vandaag 14 weken en weegt 6,2 kg.
4 jaar geleden
Ongeveer elke twee weken heeft ons zoontje dit. Ik werd er eerst ook gespan ...
Dit laatste idd. Iknwas heel gefocust op hoeveelheid voeding omdat onze baby veel spuugde maar de kinderarts heeft ons overtuigd van t feit dat het voldoende is als baby goed groeit en voldoende natte luiers heeft op een dag. Zo heb ik t losgelaten; hij drinkt zoveel hij wil of zoveel mij goed lijkt zodat hij minder spuugt. Als hij nu minder binnenkrijgt doordat hij weinig wil drinken of veel spuugt prima, volgende fles is een nieuwe ronde met nieuwe kansen. Hij groeit er prima op en dat maakt dat ik t loslaat. Inmiddels hebben we er in overleg met cb zelfs een fles van 210ml afgehaald... volgend de rekensom 150ml * lichaamsgewicht komt hij nu niet aan voldoende voeding maar nog steeds een hee blije baby dus ach...