2359 Reacties
4 jaar geleden
Rekensom
De hoeveelheid melk die de baby nodig heeft, wordt vervolgens gedeeld door het gemiddeld aantal voedingen dat de baby per 24 uur krijgt. De rekensom is dan:
Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 6: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Ouder dan 6 maanden: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingsmomenten (borstvoeding en vaste voedsel)
4 jaar geleden
Oké, wat doe ik verkeerd?
Ik ging toen Nora nog kleiner was veel met de draagzak, en dat ging prima. We hebben het nu een tijdje niet gedaan (steeds met de wagen gewandeld).
Ik wilde haar daarnet in de draagzak doen, maar ik heb nu zo'n rugpijn.. volgens mij zit ze qua houding prima. Wat zou ik verkeerd kunnen doen?
4 jaar geleden
Reactie op Tjitsv
Je eigen houding? Ze is wel zwaarder dan een tijdje geleden. Misschien heef ...
Ja, ze was toen nog net geen 4 kilo en nu dik 6.5! Dus dat weegt zeker mee. Maar doet het bij iedereen zo'n zeer dan? Grotere kindjes worden ook nog wel eens gedragen toch?
4 jaar geleden
Reactie op MamavanNora20
Ja, ze was toen nog net geen 4 kilo en nu dik 6.5! Dus dat weegt zeker mee. ...
Jaah ik heb een dochter van 7 kilo nu, dus dat was eerst ook echt wennen want ze was bij geboorte al 4700 gram, gewoon elke dag steeds iets langer dragen helpt bij mij, en denken om mijn houding
4 jaar geleden
Rosan gilt alles bij elkaar. Ze heeft ineens 3 poepluiers ipv 1, lijkt ineens veel meer krampjes te hebben en heeft sneller honger terwijl ze al aan de max van 1 liter zit. Ze is nu 12 weken en ik heb geeeen idee wat ik nog kan doen.
4 jaar geleden
Rosan gilt alles bij elkaar. Ze heeft ineens 3 poepluiers ipv 1, lijkt inee ...
Sprongetje??
4 jaar geleden
Reactie op MamavanNora20
Gekke vraag misschien..
Wie gebruikt de badinzet die je soms bij badjes ge ...
Ik gebruik 'm altijd met im bad doen. Sinds ik onze meid op die manier in bad doe heeft ze de grootste lol, lekker spetteren.. als ik haar vast houd, dan is het alleen maar krijsen en tegenstribbelen. Bovendien heb ik dan altijd last van m'n rug erna..
Ik doe het water dusdanig zodat ze wel goed onder water zit.. alleen hoofdje en borst is boven water, hier doe ik dan een nat washandje op..
4 jaar geleden
Ik gebruik 'm altijd met im bad doen. Sinds ik onze meid op die manier in b ...
Hmm, dan doe ik denk ik toch iets verkeerd.
Maar ook gewoon in zo'n klein badje? Ik kan het water bijna niet hoger doen, want ze moet haar voetjes maar even bewegen of het water ligt overal. Ik ga het nog eens proberen haha.
4 jaar geleden
Sprongetje??
Nee haar sprongetje heeft ze net gehad. Het lijkt ook echt pijn, met een sprong doet ze gewoon ernstig geïrriteerd
4 jaar geleden
Mijn dochter wilt op de een of andere manier bij mij dus echt niet drinken. Wanneer opa en oma of papa de fles geven geen probleem. Ik heb haar borstvoeding gegeven maar alleen afgekolfd niet rechtstreeks aan de borst. Nu al ruim 2 weken flesvoeding maar ze heeft nu echt geen slok gedronken van de fles... herkenbaar voor iemand, tips?
4 jaar geleden
Reactie op Prilgeluk
Mss een groeispurtje? Begreep dat ze daar ook veel last/pijn van kunnen heb ...
Oohh dit zou heel goed kunnen! Inmiddels gaat het al wat beter gelukkig. Ze is inderdaad in een week ineens volledig uit 56 gegroeid...
4 jaar geleden
Reactie op Holamama
Ik heb een belangrijke vraag. Het is 6:30. Ik ben al een uur wakker en heb ...
Een zeer belangrijke vraag 😉 Bij twijfel zou ik nog lekker even mee terug naar bed gaan! Huis opruimen en je klaarmaken kan strakjes ook nog, uurtje extra slaap is altijd toch wel fijn! Succes 💪🏻