2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Ceyda

Ah ok, ik heb volgende week zo'n afspraak. Min zoontje komt wel gewoon aan ...
Mijn zoon kwam ook aan maar blijkbaar niet genoeg en in z’n gedrag zag je ook wel dat hij niet genoeg had. Nu krijgt hij 5x 180ml de fles maar nog steeds heeft hij zo nu en dan honger

4 jaar geleden

Hoe vermaken jullie je kleintje? De mijne is gauw uitgekeken met haar speel ...
Ik denk dat het een fase is. Onze kon zich eerst wel ruim 20 min vermaken met z'n speelboog of muziekmobiel. Nu is alles maar hooguit 5 min interessant. Heb heel marktplaats afgestruind en heb een paar nieuwe speelgoed dingen gekocht en soms laat ik hem ook gewoon even mopperen hoor. Ik doe met hem zingen, dansen, vliegtuigje spelen, buik oefenen, omrollen, tv kijken, muziekmobiel 1, 2 en 3 afwisselen, omhoog trekken aan de armen van lig naar zit naar staan en dat belonen met gek gedrag, het grijpen van zijn bijtringen of rammelaars aanmoedigen en oefenen en boekjes lezen. Even voor de duidelijkheid dit doe ik niet allemaal achter elkaar in een uur tijd hoor 😂 en met dit mooie weer regelmatig even naar buiten, soms een klein rondje in de maxicosi als het wakkertijd is zodat hij net wat meer naar buiten kan kijken dan in z'n kinderwagenbak

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Ze houden een groei curve bij en dit is de 2e keer dat die afboog en hij we ...
Hoever is die lijn afgebogen dan? Hier gaat de lijn van gewicht ook niet strak omhoog, bij mij zeiden ze bij het cb dat dit heel normaal is dat je met bv eerst een soort boog krijgt en dan de lijn omhoog. Nou had ik rond de 12 weken ook wel een behoorlijke dip in de bv, aangezien je dan vaak een regeldag heb en ik werd ongesteld dus liep het wat terug. Ook zei het cb dat rond 3 maanden je samenstelling veranderd, dus had alles bij elkaar.

4 jaar geleden

Onze zoon is volgende maandag 14 weken en drinkt sinds een week of twee soms 1of 2 flessen niet meer volledig leeg. Ervoor wel. Hij drinkt vijf flesjes van 150 ml en eentje van 120. Ik maak me er niet zo druk om, maar mijn lief is ZO gefixeerd op die minimum dat hij gisteren aan het panikeren was, want hij rekende het minimum uit (150 x lichaamsgewicht) en hij zat er soms met 30 ml onder. Onze zoon zelf is nog altijd blij en tevreden en heeft nog altijd voldoende plasluiers, dus ik kan me niet inbeelden dat hij ‘schade’ oploopt door af en toe eens wat minder te drinken. Genoeg is genoeg denk ik dan. Maar mijn lief is dus mega ongerust en paniekerig en wil al gaan ophogen zodat hij toch maar boven dat minimum zou uitkomen. De vroedvrouw neemt ook niet op, dus hij zit nu onrustig op zijn werk. Iemand die hetzelfde voorhad met zoon of dochter? Of maak ik me onterecht geen zorgen? Ik kan me echt niet inbeelden dat het steekt op die 30 à 40 ml... Het is een stevige baby die echt goed groeit.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Onze zoon is volgende maandag 14 weken en drinkt sinds een week of twee som ...
Hoe ouder ze worden hoe minder ze keer lichaamsgewicht hoeven omdat gewicht hoger is. Op deze leeftijd is het geloof ik 120xlichaamsgevecht

4 jaar geleden

Reactie op Prissje

Hoever is die lijn afgebogen dan? Hier gaat de lijn van gewicht ook niet st ...
Klopt, bij de eerste afbuigende lijn zeiden ze dat het kon gebeuren dat ze dit vaker zien bij baby’s. Maar bij de 2e lijn maakte ze zich zorgen of hij genoeg melk binnen kreeg. En achteraf denk ik zelf ook wel dat dit zo is. Oohhh kan dat al? Ik wacht nog steeds op mijn menstruatie vraag me af wanneer dit begint

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Mijn borstvoeding is officieel gestopt na 3,2 maand. Ik geef nu volle flesv ...
Je hebt je kindje 3,2 maanden zelf gevoed. Menigeen doet dat niet. Je hebt de baby daardoor al een goede start gegeven qua weerstand. Daar mag je trots op zijn. 💪

4 jaar geleden

Reactie op Amarja

Je hebt je kindje 3,2 maanden zelf gevoed. Menigeen doet dat niet. Je hebt ...
Ja dat is waar. Ik ben er ook zeker trots op dat ik überhaupt borstvoeding heb mogen geven.. 🙏🏼 Dankjewel!

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

Hoe ouder ze worden hoe minder ze keer lichaamsgewicht hoeven omdat gewicht ...
Dacht ik ook. Vroedvrouw zei intussen om nog altijd te rekenen met 150x als minimum en 180x als max. Dat bepaalde leeftijden andere getallen hebben om mee te rekenen, heb ik wel nog nooit gehoord. 🤔

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Klopt, bij de eerste afbuigende lijn zeiden ze dat het kon gebeuren dat ze ...
Jazeker bij de eerste na 6 weken alweer gaan menstrueren, met volledige bv. Nu bij de 2e met 12 weken met volledige bv. Maar fijn dat hij nu dan tevreden is, daar gaat het uiteindelijk toch om.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Onze zoon is volgende maandag 14 weken en drinkt sinds een week of twee som ...
Ik zou me er ook niet druk om maken. Als het goed is betekent wat laten staan dat hij voldoende heeft gehad. Zoals je aangeeft is jouw zoon een tevreden baby die goed groeit en plast. Dat is bij mijn zoon net zo, en hij laat ook regelmatig wat staan. Als ik mijn zoon 150x lichaamsgewicht zou geven kom ik overigens ruim boven de liter uit en zoveel mogen baby’s niet (structureel) drinken. Maar hier maakt mijn man zich er juist druk om als hij wél al zijn flessen leegdrinkt omdat dat het maximum is wat je een baby mag geven :’) Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om het eens na te vragen bij de vroedvrouw. Zeker ook voor de gemoedsrust.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Dacht ik ook. Vroedvrouw zei intussen om nog altijd te rekenen met 150x als ...
De hoeveelheid melk die de baby nodig heeft, wordt vervolgens gedeeld door het gemiddeld aantal voedingen dat de baby per 24 uur krijgt. De rekensom is dan: Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 6: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Ouder dan 6 maanden: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingsmomenten (borstvoeding en vaste voedsel) https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Dacht ik ook. Vroedvrouw zei intussen om nog altijd te rekenen met 150x als ...
als je met 150 blijft tellen komt je baby straks boven de liter uit per dag omdat het wel in gewicht aan komt. Mocht de baby dan 7 kilo zijn x 150 = 1050 cc. Dat mag niet. Vandaar dat die getallen ook afnemen.

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

als je met 150 blijft tellen komt je baby straks boven de liter uit per dag ...
De vroedvrouw had het wel over de hoeveelheid vocht zonder schepjes dat niet boven de liter mocht uitkomen. Maar de min en max gaat dan weer over de hoeveelheid mét schepjes. Vind ik ook maar raar. Ik maak me er in ieder geval niet al te druk om. Had al eens gelezen dat he best niet meer dan een liter per dag geeft, maar we vroegen ons allebei dan af hoe het zat als hij steeds zwaarder werd, omdat je inderdaad op een gegeven moment op een punt komt dat het meer dan een liter is. Maar wederom is hier nog nooit iets van gezegd. Dat heb ik zelf gelezen. Ook niet over de andere getallen om mee te rekenen naarmate een baby ouder wordt. Echt vreemd.

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

De hoeveelheid melk die de baby nodig heeft, wordt vervolgens gedeeld door ...
Die site kwam ik al eens tegen, maar dat ging wel erg specifiek over borstvoeding. Ik weet niet of dat misschien toch net iets anders is met flesvoeding. In ieder geval werd ons nooit iets gezegd van andere cijfers om te berekenen naarmate een baby ouder wordt. Mogelijks weer een verschil met Nederland? 😶

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Die site kwam ik al eens tegen, maar dat ging wel erg specifiek over borstv ...
Volgens mij gaat het voor borstvoeding niet echt op... als je live voedt weet je immers niet wat ze drinken. Dus zouden ze in theorie ook over die liter heen kunnen gaan...

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

Volgens mij gaat het voor borstvoeding niet echt op... als je live voedt we ...
Daarmee bedoel ik afgekolfde melk! Staat ook vermeld in de link die je deelde. Misschien wat dom, maar ik heb oprecht geen idee of dat dan dus verschilt op vlak van berekenen.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Daarmee bedoel ik afgekolfde melk! Staat ook vermeld in de link die je deel ...
Volgens mij niet. Ik denk dat je in theorie juist met borstvoeding eerder aan de 150xgewicht kan zitten. Borstvoeding is natuurlijk licht verteerbaar en ene keer minder voedend dan andere keer... maar weet het ook allemaal niet hoor 😂

4 jaar geleden

Zolang je kindje goed aankomt en voldoende plasluiers heeft maakt het echt niet uit... tis maar een richtlijn.

4 jaar geleden

Mijn dochter ligt de laatste tijd heel vaak zo te slapen. Hier op de foto in de kinderwagen maar zo ligt ze ook erg vaak in bed. Is dit nou overstrekken of een poging om op haar zij te liggen? Ik vind het een beetje naar uitzien dus ik leg haar zelf meestal weer even op haar rug neer, maar 9 van de 10 keer ligt ze binnen een paar seconden weer in deze houding. Zou ik hier iets mee moeten doen?