2359 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter ligt de laatste tijd heel vaak zo te slapen. Hier op de foto i ...
Beetje wazig, maar zo ligt ze in bed

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

Volgens mij niet. Ik denk dat je in theorie juist met borstvoeding eerder a ...
Ach ja. Het ventje doet het keigoed. Ik ga het laten voor wat het is. Mijn lief is gelukkig weer gerust. Dat was het voornaamste. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

Zolang je kindje goed aankomt en voldoende plasluiers heeft maakt het echt ...
Dat zei ik dus ook, maar ja, zijn focus ligt dus enorm op dat cijfer. Al heeft gij het gelukkig losgelaten nu!

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ach ja. Het ventje doet het keigoed. Ik ga het laten voor wat het is. Mijn ...
Snap het wel hoor, had het in t begin ook enorm! Omdat m’n meisje zo klein was. Nu krijgt ze flesvoeding maar nog niet echt op een vast schema. De ene dag drinkt ze bijna 800 en de andere dag 600... zolang ze groeit vind ik t helemaal oke😊

4 jaar geleden

Dit deed onze oudste ook voordat ze echt ging draaien. Als ze zo het lekkerst slaapt zou ik haar lekker laten liggen. Het ziet er niet uit alsof ze moeite zou hebben om adem te halen.

4 jaar geleden

Mijn dochter had last van overstrekken. Na de eerste behandeling bij de osteopaat deden de beentjes niet meer mee, maar deed ze nog wel dit (op de foto). Ik heb de foto aan de osteopaat laten zien, en dit is iets waar het kindje niets aan kan doen, dus nog steeds overstrekken. Ze kon in deze positie wel gewoon slapen, maar het waren de spieren die er onbewust voor zorgde dat het hoofd achterin de nek kwam te liggen. Na de 2e behandeling was dit over. Afgelopen woensdag had ze de derde en laatste behandeling gehad. Ze legt niet meer haar hoofd zo in de nek, maar ze "begraaft" wel heel hard haar neusje in bijvoorbeeld het matras. Ik had het gefilmd en dat liet ik aan de osteopaat zien. Hij was erg blij om dat te zien, want dát was oefenen met omrollen. Ze doet het ook beide kanten op. Zoals jouw dochtertje ligt lijkt het toch op overstrekken, zo lag mijn dochter ook altijd te slapen vóór de behandelingen. Ze had er tijdens het slapen niet zozeer last van, maar als ze wakker was wel, daarom gingen we naar een osteopaat.

VRIEND

4 jaar geleden

Hoi dames, Ik gebruik voor mijn 3 maand oude dochtertje een bemini slaapzak. Is 0,5 tog. Daaronder heeft ze gwn een rompertje met korte mouwen en een truitje en een broekje aan. Nu zegt mijn schoonmoeder dat de baby krampjes krijgt omdat die het te koud heeft? Dat ik dekentjes moet gebruiken. Kan een baby krampen hebben door het te koud hebben? Elke keer als we iemand zien die vraagt naar de baby zegt ze “ze heeft krampjes omdat haar moeder haar geen dekentje geeft” echt om gek van te worden 😫

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Hoi dames, Ik gebruik voor mijn 3 maand oude dochtertje een bemini slaapza ...
Hier ligt ze ook ingebakerd onder een deken. En als t boven de 21 graden komt alleen een lakentje erover. Ze liggen stil en daardoor krijgen ze t sneller koud is mijn mening. Of ze er krampen van krijgem dat weet ik niet..

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Mijn dochtertje slaapt met een rompertje met korte mouwen en een slaapzakje, that’s it. Ze slaapt wel nog in de sleepyhead, maar heeft altijd wel snel warm/is snel zweterig.

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

What the hell, daar heb ik nog NOOIT van gehoord. Onze zoon slaapt nooit onder een deken ‘s nachts en heeft misschien eens een keer of 3-4 krampjes gehad. Lijkt me dus weer zo’n ‘ding’ van de oudere generatie.

4 jaar geleden

Ik heb ook nog nooit de link tussen krampen en niet warm genoeg hebben gehoord. Ok, een warmtekruik/warmtepitkussentje verzacht de krampjes, maar houdt ze toch niet tegen? Altijd leuk he, die ongevraagde meningen van familie, kennissen, ... ;-)

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Sorry, maar wat een onzin. Mijn zoontje heeft een 0,25 tog slaapzak met een rompertje met lange mouwen, t shirt, broekje en sokjes en heeft (even afkloppen) nooit last van krampjes. Te warm is voor veel dingen juist slecht en vooral als je een bewegelijk kindje hebt is een dekentje niet handig en zelfs potentieel gevaarlijk. Mijn zoontje wurmt zich namelijk, ook met slaapzak, net zolang naar onder totdat hij met helemaal met kromme benen tegen de achterkant van zijn wieg/ledikant ligt

VRIEND

4 jaar geleden

Ja, wordt hier echt onzeker van! Krijg telkens het gevoel een loedermoeder te zijn 😩. Op het internet kan ik niks vinden over een link met krampjes en koud hebben. Schoonmoeders he 😩

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Ja, wordt hier echt onzeker van! Krijg telkens het gevoel een loedermoeder ...
Hier veel krampjes en een dekentje... zegt helemaal niks hoor

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Hihi, is dat een nieuw soort geloof? Wanneer gaat schoonmama de persoon tegen komen die van deze flauwekul de slappe lach krijgt? Krampjes zijn toch scheetjes die niet makkelijk ontsnappen? Dat heeft te maken met bacteriën, onrijpe darmen en 'weinig' beweging. Mijn oudste was ineens genezen toen hij ging tijgeren/kruipen.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is voor het eerst ziek en heeft koorts (zijn al bij de arts geweest), vind alleen heel moeilijk hoe ik hem nu moet kleden. Hij ligt nu alleen in een romper met lange mouwen, maar normaal heeft hij meer aan. Iemand al een kindje met koorts gehad en wat trok jij hem/haar toen aan?

4 jaar geleden

Mijn zoontje is voor het eerst ziek en heeft koorts (zijn al bij de arts ge ...
Hier van de week heel ziek en hoge koorts, heb haar alleen een rompertje aangedaan en eventueel een dun lakentje over haar heen gelegd. In een lauwwarm badje vond ze ook heerlijk.

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

Hier van de week heel ziek en hoge koorts, heb haar alleen een rompertje aa ...
Oké, dankjewel! Ik vind het er zo zielig uitzien alleen een romper nu🤷 Heb zelf ook koorts en moet ook niet aan een deken denken. Stom dat ik dan toch onzeker wordt bij hem 😅

4 jaar geleden

Oké, dankjewel! Ik vind het er zo zielig uitzien alleen een romper nu🤷 Heb ...
Ook zo verkouden? Ik was zelf zondag ziek geworden, koorts en keelpijn. Dinsdagavond ons meisje, naar SEH gegaan, nu zijn we beide weer opgeknapt begint m’n man. Ze heeft hier een puf gehad ivm benauwdheid. Nu zit vooral haar neusje nog dicht. Gaf haar lakentje ook alleen omdat ze soms begon te rillen 🙁

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Ja, wordt hier echt onzeker van! Krijg telkens het gevoel een loedermoeder ...
Let it go! Heeft ze ervoor gestudeerd? Vast niet ;-) volgens mij is t echt waanzin, heb je zelf kramp in je darmen als je t koud hebt? Ik niet! Ja een warme kruik helpt tegen pijn maar ook tegen pijn in je nek dus dat is iets anders dan dat warmte het tegengaat, das kolder!