2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Kan minder eten (o.a. 50 ml van een flesje van 170 niet opdrinken) een sign ...
Ja hier hebben wij dit ook 4 dagen gehad. Ze is vandaag 14 weken oud en sinds gister drinkt ze weer een beetje normaal. Zondag liet ze zelfs iedere keer 90ml staan op een fles van 170ml

4 jaar geleden

Reactie op Prissje

Hier zit ik een beetje te twijfelen wat ik zal doen. Ik geef volledig live ...
Hier heeft mijn zoon dat ook gehad na de prik. (3 maanden regelmoment?) Uiteindelijk ging hij weer naar 1 nachtvoeding. Hij krijgt volledig bv en altijd live, tenzij ik op pad ben zonder hem. Dan is er een fles bv voor hem. Succes.

4 jaar geleden

Zijn er mensen die hun kindje een fles van 210+7 aanbieden? Heb je daarover met het cb overlegd of gewoon zelf opgehoogd? Onze dochter (bijna 18 weken) krijgt 5 keer 180+6 en sliep na de laatste fles (ca 19.30) tot de volgende ochtend ca 7u. Is nu steeds vroeger wakker dus ik vraag me af of die laatste keer 180 opgehoogd kan worden 🤔. Lees weinig over flessen van 210 namelijk.

4 jaar geleden

Zijn er mensen die hun kindje een fles van 210+7 aanbieden? Heb je daarover ...
Ja wij sinds 2 dagen. Precies hetzelfde verhaal. Slaapt ook vanaf half 8 's avonds tot half 7 / 7 uur 's ochtends sinds 3 nachten dus de laatste fles is er af. Maar nu heeft ze te weinig aan 4x 180+6. Heb via de chat het cb gevraagd en die zeiden dat je inderdaad mag ophogen naar 210+7. Dit mag bij meerdere flessen per dag, we moesten zelf kijken wat ze nodig heeft. Bijv de laatste voor de nacht of juist de eerste na de nacht. Wij doen nu beide (eerste en laatste fles) 210 en die andere twee nog 180. Onze dochter is 15 weken en ruim 6,3kg.

4 jaar geleden

Mag ik vragen wat jouw schema met vijf flessen is als je laatste fles al zo vroeg op de avond is? Wij zijn ook wat aan het zoeken naar nieuw ritme dat ze eerder slaapt savonds.

4 jaar geleden

Zeker 😃 Dat is bij ons altijd het eerste wat wij merken
Haha okay, thanks! ‘t Is echt de eerste keer dat hij wat anders dan anders doet. 💩

4 jaar geleden

Reactie op Mloh

Mag ik vragen wat jouw schema met vijf flessen is als je laatste fles al zo ...
Hier is t schema tussen 06.30 en 07.30 120+4 10.00 120+4 13.00 120+4 16.00 120+4 19.30 150+5 Ze is nu 14 weken en 5 kilo. Ze mag eventueel meer flesjes van 150 maar ze drinkt ze niet leeg. Cb zei dat t prima gaat en goed groeit en dat ze vanzelf weer om meer gaat vragen.

4 jaar geleden

Wij geven de 1e en de laatste fles 210 op advies van het cb. Soms drinkt hij ze op, maar soms drinkt hij alleen de hoeveelheid van 180 op.

VRIEND

4 jaar geleden

Je kan het aanbieden. Hij zal toch enkel opdrinken wat hij wil/kan.

4 jaar geleden

Reactie op Mloh

Mag ik vragen wat jouw schema met vijf flessen is als je laatste fles al zo ...
Tot een paar dagen geleden als volgt: Ca. 7.15 180+6. Dochter tegen half 9 naar bed, slapen tot ong. 10u. Ca 10.15 180+6. Slapen van 12-14 (dit lukt tegenwoordig steeds minder goed). Ca 14.00 180+6. Middagdut in de wagen van ong. 3 kwartier. Tegen 16.30/17.00 180+6. Daarna slaapt ze eigenlijk niet meer of soms een hazenslaapje in de draagzak. 19.00/19.30 180+6. Uitbuiken en naar bed. Later op de dag zitten de flessen vaak wat dichter op elkaar. Ze is bijna 18 weken, gewicht schatten we ergens 6,5kg.

4 jaar geleden

Hoe slapen jullie kindjes? Onze zoon geeft nog steeds niet altijd toe aan z’n slaap terwijl hij wel moe is. In z’n eigen bedje kan hij nu wel slapen overdag alleen zijn we wel ff een paar minuten bezig met hem om hem een handje te helpen om te slapen.. vermoeiend. Hij slaapt nu van 23.00 tot 06.00/07.00 daarna krijgt hij z’n voeding en slaapt hij door tot 11.00. Dat is zijn vaste ritme. Voor de rest slaapt hij korte dutjes van 30 min in de woonkamer in z’n baby nestje. En dan na z’n voeding van15.00 slaapt hij 1 tot 2 uurtjes in z’n bedje. Voor ons echt een overwinning!! 🙏🏼

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Hoe slapen jullie kindjes? Onze zoon geeft nog steeds niet altijd toe aan z ...
Die van mij slaapt nog steeds wanneer hij zin heeft. Snachts slaapt hij wel van 22.00 tot 6.00 uur ongeveer. Overdag is er geen touw aan vast te knopen 🤷 Soms opeens twee uur achtereen, maar vaak doet hij alleen dutjes van een half uur.

4 jaar geleden

En zijn er ook kindjes hier die langer aan 1 stuk door slapen dan van 23.00 tot 06.00/07.00? Ik ben nog steeds zo moe, onze zoon is 16 weken

4 jaar geleden

Die van mij slaapt nog steeds wanneer hij zin heeft. Snachts slaapt hij wel ...
Precies hier ook.. het is zo verschillend. Denk je dat het kwaad kan dat ze vaak korte slaapjes doen?

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Precies hier ook.. het is zo verschillend. Denk je dat het kwaad kan dat ze ...
Voor mij gevoel niet. Hij is vrolijk en groeit heel goed. Denk dat dit de belangrijkste indicatoren zijn

4 jaar geleden

Voor mij gevoel niet. Hij is vrolijk en groeit heel goed. Denk dat dit de b ...
Dat is zeker het belangrijkste. Onze zoon ziet er ook heel tevreden uit, lacht constant en naar iedereen, eet goed, goede volle luiers. Slaapt ook vaak wanneer hij wil maar ik probeer er wel op te letten dat hij voldoende aan z’n slaap komt. Ik krijg soms het idee dat je als moeder zijnde het alleen goed doet als je baby alles doet volgens het boekje 🤦🏼‍♀️ zoals 1,5 uur wakker zijn tussen z’n slaapjes door daarna MOET hij slapen hij MOET in z’n eigen bed slapen etc

4 jaar geleden

Zijn er meer die wel eens verdrietig zijn om het snelle groeien? Ik ben ineens heel emotioneel. Kom net op Facebook een verhaal tegen van iemands bevalling en het eerste huiltje en ineens komt rosans eerste huiltje bij me naar boven en herinner ik me dat moment heel goed. Daarna zag ik wat foto's van baby's van een paar dagen oud en doordat ik ook een foto van Rosan had gepost, was het echt een rijtje van zulke minimensjes en ineens zit Rosan daar: rechtop, big smile, mijn grootste wonder. Supertrots ben ik natuurlijk maar het doet ineens zo'n pijn dat ze bijvoorbeeld niet meer lekker tegen mijn borst aan wil slapen. Zelfs in mijn armen valt ze eigenlijk niet in slaap, ze wilt dan alleen maar spelen en wordt vervolgens Huilerig en moe doordat ze haar rust niet kan vinden. Ik mis zelfs het zwanger zijn, terwijl ik HG had en 9 maanden gewoon hondsberoerd was. Ik mis haar schopjes, ondanks dat ze uiteindelijk mijn ribben zo'n pijn had gedaan dat ik moeite had met ademen en ik continu in mijn broek pistte omdat haar favoriete schopplek mijn blaas was. Ik vind het gewoon echt even heel erg moeilijk om afscheid van dat alles mee te maken en ben heel verdrietig dat ik het nooit meer zal ervaren....

4 jaar geleden

Zijn er meer die wel eens verdrietig zijn om het snelle groeien? Ik ben ine ...
Ik vind het ook heel snel gaan en mis het zwanger zijn ook. Ik had echter een fijne zwangerschap, maar een terror bevalling. Hierdoor wil ik denk ook geen 2e me meer. Waarom zal jij het niet meer mee maken als ik vragen mag?

4 jaar geleden

Reactie op Ceyda

Ik vind het ook heel snel gaan en mis het zwanger zijn ook. Ik had echter e ...
Mijn partner heeft al 2 zoontjes. We hebben nu dus 3 kinderen en meer wordt erg lastig. Zelf dacht ik ook niet nog een kindje te willen en ik heb er vrede mee als het bij Rosan blijft, maar ik denk dat ik toch wel open zou staan voor een vierde. Hij wil echter echt geen vierde en laat zich 10 augustus helpen, dus dan is de optie ook voor altijd voorbij. Ik heb al aangegeven dat ik dit best lastig vind en dat ik het een hele definitieve beslissing vind, maar hij is zeker van zijn zaak dus kan er moeilijk wat aan doen 😅

4 jaar geleden

Zijn er meer die wel eens verdrietig zijn om het snelle groeien? Ik ben ine ...
Ik herken dit wel een beetje. Bij mij is dit waarschijnlijk echt de enige zwangerschap die ik ga meemaken. Het is al een wonder dat ik één keer zwanger ben geworden medisch gezien. Hierdoor vind ik het best wel lastig dat de laatste weken van de zwangerschap en de eerste maanden na de bevalling heel anders zijn gegaan door de corona. Ik vind het dus best moeilijk dat ik waarschijnlijk nooit een normale kraamtijd enzo mee ga maken. Maar als ik dan mijn mannetje zie, vergeet ik dat ook weer💙