2359 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Swiebertje
Oef, nou dat klinkt niet best van die rug!
Wij wisten al tijdens de zwang ...
Wat fijn dat jullie hierin op 1 lijn zitten! Ik hoop voor jullie dat het deze keer wat makkelijker gaat
4 jaar geleden
Reactie op Jomata
Vanavond viel mij op dat mijn dochter haar pupillen niet gelijk zijn... de ...
Een vriendin van mij heeft twee ongelijke pupillen en gaat vrolijk door het leven zonder oogklachten. Ja, er zijn medische oorzaken voor, maar hoeft ook niets te betekenen.
4 jaar geleden
Ik lees overal op het forum dat baby’s al kunnen omrollen. Nu heeft mijn dochter (18 weken) 4x van buik naar rug gerold en ze draait wel vaak op haar zij maar daar blijft het ook bij. Zijn er nog meer kindjes die dit nog niet kunnen? Is mijn dochter laat? Ik merk dat ik hier een beetje onzeker over ben, vooral als ik lees dat sommige baby’s al met 12 weken omrollen...
4 jaar geleden
Hallo mama's en papa's,
Ik heb een vraagje, er komt een hittegolf aan en ik heb alles voorbereid om het huis een beetje koel te houden deze dagen, nu wou ik dus in de tuin thuis een opblaasbaar badje op zetten om met mijn zoontje van 17 week in te badderen,
Nu is mijn vraag wat dan precies het temperatuur van het water moet zijn want buiten is het dan erg warm en het is echt bedoeld om even lekker af te koelen.
Iemand ervaring?
4 jaar geleden
Ik lees overal op het forum dat baby’s al kunnen omrollen. Nu heeft mijn do ...
Word alsjeblieft niet onzeker! De verhalen van 12 weken zijn denk ik uitzonderingen. Mijn zoon is ook 18 weken en heeft zich nu een paar keer opgerold, maar er zijn genoeg dagen dat hij plat op zijn rug ook wel prima vind.
4 jaar geleden
Ben hier ook enorm onzeker... overal waar ik kom, consultatiebureau, huisartsenpost etc benoemen ze de “mankementen” van mijn dochter. Bijvoorbeeld over haar oortjes die ongelijk zouden zijn. Maar mijn dochter heeft 1 gevouwen oor waardoor die optisch lager lijkt te staan. Nu zag ik zelf dan dat haar pupillen ongelijk zijn (niet altijd maar zo nu en dan). Ik ben zo ontzettend bang dat mijn dochter een beperking oid heeft. Valt ook mee te leven natuurlijk. Het lijkt wel of iedereen moet benoemen wat er “mis” is met m’n dochter. Daardoor geloof ik inmiddels zelf ook dat ze iets moet hebben. Zo frustrerend. Dus ik begrijp het heel goed dat je onzeker wordt van wat andere baby’s al kunnen. Ik ben jaloers op de baby’s die goed op hun buik liggen met hoofd omhoog, die omrollen van rug naar buik etc...
4 jaar geleden
Niet te druk maken hoor, elk kind doet dat op z'n eigen tijd. Onze zoon is 17.5 weken en heeft gisteren pas voor 't eerst van buik naar rug gerold op het kdv. Helaas heeft niemand 't gezien maar ze hadden 'm op z'n buik gelegd en paar seconde later lag ie ineens op z'n rug. Ik kon me in het begin heel druk maken om alles wat ik las en dat mijn kleine man dat nog niet deed, nu ben ik soms blij dat hij in sommige dingen minder snel gaat, alles gaat allemaal zo snel! Als ik kijk wat hij allemaal al kan met z'n 4 maanden, stop de tijd!!
VRIEND
4 jaar geleden
Laat je niet gek maken hoor!
Ik zoek zelf op wat "normaal" is voor een baby op welke leeftijd. Van rug naar buik rollen gebeurt gemiddeld tussen de 4 en 6 maanden! En zelfs als je baby het met 7 maanden doet is er niets aan de hand, dan is hij/zij alleen minder snel met rollen dan andere kindjes, so what? Het zegt vaak ook niets over de rest van zijn ontwikkeling.
4 jaar geleden
Reactie op Jomata
Ben hier ook enorm onzeker... overal waar ik kom, consultatiebureau, huisar ...
Onze dochter is als sterrenkijker geboren waardoor ze veel last had van overstrekken (elke dag door ze het nog wel een paar keer, maar niet zoveel als eerst, volgens de osteopaat zit alles nu goed). Bij het consultatiebureau zeiden ze toen ze haar op de buik gingen leggen om te kijken of ze haar hoofd overeind kon houden: dan zal ze dat wel heel goed kunnen (omdat haar rugspieren megasterk zijn door het overstrekken), terwijl ik juist zo trots was dat ze dat zo goed kon deden ze het kijken alsof er niets knap aan was en dat ze niet te snel moet gaan, want dat is niet goed voor de ontwikkeling van de buikspieren. Het is dus altijd iets en het is nooit goed. Hier kon ze met 14+2 elke keer van rug naar buik, maar nu rolt ze constant op haar buik, maar ze kan helemaal niet meer terug. Dat is niet zo handig.
Lang verhaal kort: te snel is ook niet goed want dan ontwikkelen ze andere dingen blijkbaar weer minder goed. Oftewel: het is nooit goed. Ik ben gewoon trots op wat ze wel kan (ook al komt het door het overstrekken).
4 jaar geleden
Hier 15 weken, ze is 1x per ongeluk omgerold, probeerde een scheetje te laten en lag op een bultje op ons bed. Verder heeft ze er totaal geen interesse in.
4 jaar geleden
Hier 15 weken, ze is 1x per ongeluk omgerold, probeerde een scheetje te lat ...
Dit is trouwens misschien heel gek om te lezen want wat heeft een scheetje er nou mee te maken, maar dan trapt ze steeds heel hard met haar benen en daardoor rolde ze per ongeluk haha.
4 jaar geleden
Reactie op Prilgeluk
Niet te druk maken hoor, elk kind doet dat op z'n eigen tijd. Onze zoon is ...
Vind het soms zo lastig om zulke dingen los te laten, terwijl ik eigenlijk een heel groot voorstander ben van dat elke baby dingen doet op zijn of haar tempo en dat alles uiteindelijk wel goed komt. Maar toch is er dan dat stemmetje in mijn achterhoofd waardoor ik enorm onzeker kan worden 😅
Van haar buik naar haar rug rollen heeft ze al een paar keer gedaan, maar ik heb het ook nog niet gezien helaas... Ze heeft het alleen bij mijn man gedaan, de eerste keer was hij het zelfs vergeten te vertellen en de andere keren was hij steeds te laat om er even een filmpje van te maken. Bij mij vertikt ze het gewoon 🙂
4 jaar geleden
Dit is trouwens misschien heel gek om te lezen want wat heeft een scheetje ...
Haha! Dan was het een beste scheet 😂 Mijn dochter ligt tijdens het drinken van de fles meestal op mijn benen (half omhoog zeg maar) en ze kan zonder een spier te vertrekken énorme scheten laten, echt bizar. Maar ze is er nog niet door omgerold 😋
4 jaar geleden
Zijn er al kindjes die dingen nadoen ? Mijn dochter (vandaag 17 wkn) doet een poging om te klappen als we klap eens in je handjes doen met haar. Eerst dachten we toeval, maar nu weten we zeker van niet haha. Het is motorisch nog lastig, dus het is niet soepel, maar ik was best onder de indruk (had nooit verwacht dat ze dat al kon)