2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op LenteKind84

Super leuk kraamcadeau gekregen maar ik vind het toch een beetje spannend o ...
Hoezo dan? Dat zijn toch gewone rubberen kralen en veilig om op te sabbelen? Of wat vind je net spannend?

4 jaar geleden

Reactie op Prilgeluk

Yep hier ook eerder wakker helaas. Gelukkig wel lekker vrolijk, maar drinkt ...
Hier drinkt hij ook minder, maar net zoals bij jou plaat hij erg goed. Ons klein grut heeft trouwens vandaag ook ineens besloten dat hij wil omrollen. Redelijk uit het niets. Ineens doet hij constant pogingen om van rug-naar buiklig te gaan. We legden hem daarnet in de co-sleeper en hij begon al. Uiteraard net nu het bloedheet is, hij enkel zijn pamper draagt en dus geen slaapzak wat het mogelijks een beetje kan tegenhouden. Gaat mogelijks nog een toffe nacht worden ook. 🙃 Nee euh, is er iets dat we kunnen doen om te voorkomen dat hij op zijn buik belandt? Of moeten we hem gewoon wat laten doen en weer recht leggen als we wakker worden en merken dat hij bv. op zijn zij ligt? Hij kan zijn hoofd goed omhoog houden en heeft eigenlijk ook niet veel ruimte in de co-sleeper om te draaien, maar we vinden het toch een beetje spannend.

4 jaar geleden

Reactie op LenteKind84

Super leuk kraamcadeau gekregen maar ik vind het toch een beetje spannend o ...
Ik zou het gewoon lekker doen hoor! Desnoods alleen onder toezicht en nadat je zelf steeds even controleert of knoopjes nog goed strak zitten. Zolang ze nog niet echt tanden hebben zorgen ze zelf er niet voor dat het touw slijt en gaat het dus niet zomaar kapot.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Hoezo dan? Dat zijn toch gewone rubberen kralen en veilig om op te sabbelen ...
Ik moet er maar vanuit gaan dat het goed vast zit 🤭

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

Het lijkt overigens begonnen te zijn toen ik helemaal over was van borstvoe ...
Je zou de standaardgroeicurven van borstvoeding en flesvoeding ernaast kunnen leggen. Ik dacht dat borstvoedingsbaby's eerst meer aankomen dan flesvoedingbaby's en later draait dat om. En je kunt niet op alle fronten tegelijk snel 'groeien', dus als je merkt dat je baby ineens meer kan, zich ontwikkeld heeft, dan is de energie vast daarin gaan zitten. Verder is het ook wel fijn dat je niet elke maand een nieuwe maat kleding hoeft te kopen. Onze zoon was heel vlug uit 50 en 56 en heeft nu al weer bijna 2 maanden maat 62 aan.

4 jaar geleden

Reactie op Jann89

Kunnen jullie baby's al de voetjes in de mond stoppen? Zie niet echt gebeur ...
Ja die van ons is het net gaan ontdekken deze week. Vooral uit zitstand op schoot of op het aankleedkussen. Dit begon rond de 19/20 weken.

4 jaar geleden

Reactie op Jann89

Kunnen jullie baby's al de voetjes in de mond stoppen? Zie niet echt gebeur ...
Onze oudste( bijna 2) kon het technisch gezien wel qua lenigheid, maar heeft het gewoon nooit gedaan. Ze vond haar voeten wel interessant op een gegeven moment maar ze heeft nooit geprobeerd ze in haar mond te doen. Ze is wel lenig genoeg want ze kan wel zelf klap eens in haar voeten doen als ze op haar rug ligt en dan beide voeten tegen de zijkant van haar hoofd zetten.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Zijn er hier nog mensen met baby’s die ineens vroeger wakker zijn? We moest ...
Hier hebben we het ook gehad, mr het begon eigenlijk een week of 2 geleden. Veel onrustiger vanaf een uur of 5, soms kon ik haar sussen met een tuutje, mr vaak zag ze er ook echt heel wakker uit 🤭. Vorige nacht was nu een betere dus ik hoop eigenlijk gewoon dat het een periode is waar we door moesten. Ik zag het wel vaak langskomen in topics bij baby’s rond 4 maanden. Mijn dochtertje is nu trouwens 17 weken. Het onrustig doen in de vroege morgen begon dus rond 15 weken.

4 jaar geleden

Reactie op Amarja

Je zou de standaardgroeicurven van borstvoeding en flesvoeding ernaast kunn ...
Zou kunnen inderdaad... vervelende vind ik vooral dat ze al klein was bij geboorte. Dit heel hard en goed heeft ingelopen... en nu weer helemaal afbuigt naar beneden.. maar ze is inderdaad wel erg druk met bewegen, proberen om te rollen etc... misschien dat het daar aan ligt. Ze is begonnen in maat 44 en ze is nu langzamerhand toe aan 62.

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

Zou kunnen inderdaad... vervelende vind ik vooral dat ze al klein was bij g ...
Als je echt ongerust bent, zou je je verpleegkundige van het consultatiebureau een appje kunnen sturen. Bij ons reageren ze daar heel vlug op en zij hebben er echt verstand van. Ze zien zo veel verschillende kinderen. En ze weten wat gebruikelijk is.

4 jaar geleden

Hai mama’s ❤️ Ik merk dat ons zoontje erg gericht is op zn papa en mama, als we op bezoek zijn en onze zoon slaapt in de maxi cosi en wij zijn niet in de buurt dan word hij snel wakker en krijst hij. Terwijl als ik in de buurt blijf, hij echt lang slaapt tot dat ik hem wakker maak voor zn fles. Ook wanneer mensen onze zoon vast hebben en we zijn niet in de buurt zoekt hij ons met zn ogen en begint hij te huilen als hij ons niet ziet. Herkent iemand dit?

4 jaar geleden

Worstelen hier nog mensen ineens met de flessen? Onze zoon (vandaag 16 weken) dronk van sinds het begin altijd alles gulzig op. Sinds een maand begint de ochtendfles steeds meer een worsteling te worden. Begon met 30 ml over te laten, maar nu is het soms al meer dan de helft van zijn fles die overblijft. Hij speelt echt sinds een week met die speen. Een grotere speen leek even te helpen, maar nu mogen we al blij zijn als hij ‘s ochtends de helft van 170 opkrijgt. De fles erna tussen 11 en 12 begint dezelfde weg op te gaan. Zonet heeft hij weer 70 overgelaten van een fles van 200. Alle andere flessen eigenlijk beginnen ook moeilijk te worden, al drinkt hij die tot nu toe meestal wel zo goed als leeg. We moeten soms wel alles uit de kast halen om hem toch wat meer te laten drinken. Alleen de fles voor het slapen en die van middernacht gaan vlot binnen omdat hij dan half slaapt... Zeker met dit warme weer begint het wel wat frustrerend te worden, want we willen uiteraard dat hij voldoende drinkt nu. We bieden soms een tussenfles aan, maar daar wil hij de helft van de tijd niets van weten. Is dit één of andere fase? Omdat hij zijn zuigreflex verliest of zo? Nog anderen die dit hebben meegemaakt? Sinds dit weekend is hij uit het niks beginnen rollen. Vraag me soms af of dat er nu voor zorgt dat hij NOG minder drinkt. Heeft ook weer ontzettend de hik op dit moment. Ik hoor alles klotsen in zijn keel. 🙄

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Worstelen hier nog mensen ineens met de flessen? Onze zoon (vandaag 16 weke ...
Die van ons ook. Kan wel een uur bezig zijn om een 180 fles erin te krijgen. Alles om hem heen is interessanter of soms toch geen honger/dorst. Het is dat ik hem met dit warme weer wakker maak voor een 90 fles einde van de avond, anders drinkt hij maar 4 flessen van 180 en zelfs die gaan soms niet leeg (laat vaak 30 staan) hij is 17 weken

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Hai mama’s ❤️ Ik merk dat ons zoontje erg gericht is op zn papa en mama, ...
Ja, heel hard huilen van opa, maar na een dag kamperen op hun erf waren ze dikke vrienden.

4 jaar geleden

Mijn dochter is druk aan het oefenen met omrollen (🥳), alleen nu draait ze de hele box door waardoor ze regelmatig klem zit met haar benen tussen de spijlen. Als ik haar op een speelkleedje op de grond leg dan ligt ze binnen mum van tijd op de vloer in plaats van op het kleed... Hoe doen jullie dat? Om de 3 minuten weer recht leggen of hebben jullie iets anders waar ze op spelen? Overigens ‘s nachts het zelfde probleem, afgelopen nacht heb ik haar 8x moeten helpen om haar recht te leggen omdat ze draaide in haar slaap, vast kwam te zitten met haar benen tussen de spijlen van het ledikantje en daardoor begon te huilen 🥱

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Worstelen hier nog mensen ineens met de flessen? Onze zoon (vandaag 16 weke ...
Ja! Zoey drinkt al een week of 3 ook heel slecht.. (zij is van 24 april) werd ook steeds erger. Nu drinkt ze soms maar 600ml op een dag (en ze weegt al 6300ongeveer..) Maar is verder heel blij, actief, groeit goed en is heel tevreden. Echt een heerlijk meisje. We wachten echt tot ze honger heeft, ze drinkt dan 90cc heel goed en gulzig en daarna gaat er met veel moeite nog 25 of 30cc bij.. ze wil dan echt niet meer, gaat huilen, kokhalzen enz. Ik heb gisteren daarom contact gehad met het consultatiebureau om te vragen wat ik moet doen. Huisarts, vaker aanbieden, accepteren? Zij geeft aan dat sommige baby's gewoon minder melk willen drinken. Zolang ze blij en tevreden is, goed plast en geen keiharde ontlasting heeft, is er niks aan de hand en accepteren. Dat 150 / 120 ml per kilo lichaamsgewicht is na 3 maanden niet meer van toepassing, zei zij.. dus wij maken er maar geen strijd meer van en kijken wat ze nodig heeft en wil. Wij maken haar voor de laatste fles om 23u ook niet meer wakker (laten de luier ook zitten, anders wordt ze wakker) en geven in d'r slaap. Die drinkt ze nog het beste 🙈 En wie weet, eet ze straks de hapjes groenten weer heel graag op en vindt ze melk gewoon niet lekker (net als d'r moeder haha) Maar het is wel vervelend en frustrerend, met je eens! Zeker nu met dit weer.. Misschien ook eens navragen en anders kijken hoe het gaat als je hem laat?? Succes!!

4 jaar geleden

Meer mensen die zoveel moeite hebben met naar de opvang brengen? Rosan is nu voor het eerst en ik kan mijn tranen nog net inslikken, net daar wel gejankt.

4 jaar geleden

Meer mensen die zoveel moeite hebben met naar de opvang brengen? Rosan is n ...
De eerste paar keer heb elke keer een lekker potje zitten huilen maar met de dag wordt het beter. Elke keer bij het ophalen krijg ik een hele mooie brede lach van me kleine man wat het gelijk wat makkelijker maakt.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 18 weken en zet ineens zoveel stappen afgelopen week 😱 Gaat rollen, houdt de fles zelf vast, zet stapjes als je 'm rechtop houdt, brabbelt heel veel ineens, zit veel stabieler en z'n 1e tandje komt door... Herkent iemand dit? Zit nu in 'n sprongetje maar zoals ik lees hoort bovenstaande er niet perse allemaal bij zeg maar. Hij gaat ineens zo snel, kan 'm amper bijhouden 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Prilgeluk

Mijn zoontje is nu 18 weken en zet ineens zoveel stappen afgelopen week 😱 ...
Hier had Rosan laatst ook ineens een mega vooruitgang in 2/3 dagen. Veel beter kletsen, ze kan ineens van die scheet geluiden met haar tong maken, doet haar speen in en uit (maar vaak ook uit en krijgt hem er niet meer in, zo irritant), rammelt met de rammelaar, speelt met veel meer speelgoed, stopt alles in haar mond, pakt haar voeten, rolde bijna om dus ik gaf haar een vinger en ze trekt zichzelf ineens om (om het vervolgens echt niet meer te willen want ze belandde op haar buik en dat vindt ze vervelend). Echt alles tegelijk haha.