2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Blipje04

De eerste paar keer heb elke keer een lekker potje zitten huilen maar met d ...
Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik voelde me zo dom, ik jankte al bij binnenkomst🙈

4 jaar geleden

Meer mensen die zoveel moeite hebben met naar de opvang brengen? Rosan is n ...
Ons dochtertje had maandag haar eerste wenmomentje in de opvang. Drie uurtjes. Morgen en vrijdag opnieuw. Ben blij dat die wendagen bestaan, waarschijnlijk zijn ze wel belangrijker voor mij dan voor haar 😂. Ik ga morgen tijdens die paar uurtjes shoppen voor mezelf, misschien denk ik er dan wat minder aan. Mijn dochtertje heeft trouwens niets geslapen in de opvang maandag, er was veel te veel te doen. Hoe gaat dat bij jullie kindjes?

4 jaar geleden

Mijn dochter is druk aan het oefenen met omrollen (🥳), alleen nu draait ze ...
Misschien helpt een slaapzak? In de box doet mijn zoon dit ook, in bed niet. Daar draagt hij een slaapzak.

4 jaar geleden

Sinds de warmte slaapt dochter echt mega veel ook overdag... ze is amper wakker... meer baby’s last van? Ze zal t nodig hebben hoor daar niet van... maar voor mijn gevoel slaapt ze alleen maar

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

Sinds de warmte slaapt dochter echt mega veel ook overdag... ze is amper wa ...
Hier ook!

4 jaar geleden

Reactie op Amarja

Misschien helpt een slaapzak? In de box doet mijn zoon dit ook, in bed niet ...
Zelfs met slaapzak krijgt ze het voor elkaar. Dan gooit ze haar beide benen door de zelfde spijlen 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Zelfs met slaapzak krijgt ze het voor elkaar. Dan gooit ze haar beide benen ...
Hier hetzelfde. Als iemand de oplossing heeft zou ik erg blij zijn. Vandaag werd hij om 5u wakker en hoorde ik hem brabbelen en opeens zet hij het op een schreeuwen ligt hij vast tussen de spijlen op de buik 🙈 ik ben dan steeds bang wat als ik het een keer niet hoor en hij vastzit

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

Hier ook!

4 jaar geleden

Hier hetzelfde. Als iemand de oplossing heeft zou ik erg blij zijn. Vandaag ...
Een slaapzak helpt! Mijn dochtertje lag ook met de beentjes door de spijlen nu heeft ze er geen last meer van. Je zou ook een omrand voor het bedje kunnen kopen maar ik vindt die persoonlijk wat duur.

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

Ik wou dat onze zoon dat had. Die kan amper slapen overdag door dit weer en is daardoor serieus oververmoeid. Ik heb er mijn handen serieus aan vol en krijg echt niks gedaan. 😅

4 jaar geleden

Onze dochter van ruim 3 maand drinkt al een poos met dr brown speen 2. Nu de laatste week gaat ze er meer bij smakken en lijkt ze minder eruit te krijgen.. moeten we dan nu al over naar speen 3?🧐

4 jaar geleden

Reactie op IrisSchippers

Onze dochter van ruim 3 maand drinkt al een poos met dr brown speen 2. Nu d ...
Dat zou zomaar kunnen. Ivm AR voeding gebruiken wij al tijden speen 3. Kijk vooral naar wat prettig werkt voor jullie, niet zo zeer naar de maanden op de verpakking.

4 jaar geleden

Wij gaan binnen kort beginnen met hapjes alleen nu ben ik bang dat ze vanaf het hapje tot de laatste avond fles te lang wakker gaat zijn. Dit is haar schema ongeveer nu: 06.30 wakker 07.00 fles 08.30/09.00 slapen tot 10.00 10.30 fles 11.30/12.00 slapen tot 14.00 14.30 fles 16.00 slapen tot 17.00 18.00 fles 18.30/19.00 slapen tot 21.30 dan laatste fles en weer slapen tot 06.30. Straks willen we naar dit gaan: 06.30 wakker 07.00 fles 08.30/09.00 slapen tot 10.00 10.30 fles of straks fruithapje 11.30/12.00 slapen tot 14.00 14.30 fles 16.00 slapen tot 17.00 17.00 hapje 19.30 laatste fles en slapen hopelijk tot 06.30 Maar is dat niet te lang van 17.00 tot 20.00 zegmaar wakker.. of hoe moet dit anders.... iemand ideeën? 😁

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Wij gaan binnen kort beginnen met hapjes alleen nu ben ik bang dat ze vanaf ...
In het begin mogen hapjes de flesvoeding nog niet vervangen. Met het schema dat je nu hebt zou je van 5 naar 3 flessen gaan, dat is te weinig. Je kan een paar hapjes tussen de flessen in gaan geven. Ze krijgt om 7 uur de fles en slaapt rond 8.30 weer, dus geef om 8.10 een paar happen fruit en dan kan dat rooster verder zoals gepland. Voor de tweede hap hetzelfde, die kan dan bijvoorbeeld rond 15.30.

4 jaar geleden

In het begin mogen hapjes de flesvoeding nog niet vervangen. Met het schema ...
Ja we willen ook pas 1 fles laten vervallen die van 18.00 uur als ze een volledig hapje op kan hoor. Dus dan zitten we op 4 flessen zegmaar als ze straks 5 maanden is

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja we willen ook pas 1 fles laten vervallen die van 18.00 uur als ze een vo ...
Oohh op die fiets, dan zou het prima zijn. Ik houd me niet zo aan een schema want dan word ik alleen maar gefrustreerd dat Rosan die dagelijks op de kop gooit😂. Ik kijk naar wanneer ze wakker is, is dat minimaal een uur na en een uur voor de volgende fles, dan geef ik haar een hapje. Gister was dat maar 1x zo, dus heb ik van een fles een papfles gemaakt zodat ze toch iets voller zou zitten. (dit werkte trouwens niet, vreetzak dat het is).

4 jaar geleden

Ik ga zo een fles van 210ml aanmaken in de hoop dat we dan 1 kunnen laten vallen... Ik heb hey even bijgehouden, kind krijgt nog steeds 6 flessen van 180+6. Toen ze veel spuugde was dat niet zo erg, maar ze spuugt nu amper (toevallig tegelijk met het stoppen met infacol trouwens). Ze krijgt op deze manier gewoon 1200 ml + 2 hapjes + af en toe slok water binnen, dat kan echt niet.... Begin me ook echt zorgen te maken, het is toch niet normaal dat een baby zo verschrikkelijk veel honger heeft?

4 jaar geleden

Ik ga zo een fles van 210ml aanmaken in de hoop dat we dan 1 kunnen laten v ...
Welke voeding geef je? Misschien ingedikte voeding 'verzadiging' geven of eens een betterfood koek malen en 1 klein lepeltje gaan bijvoegen misschien vooral in de avond fles. Hier ook een echte honger lijder en verzadiging is echt een goeie oplossing. 14w en sinds een week heeft ze zelf aangegeven te willen overschakelen naar 4 flessen van 210

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Welke voeding geef je? Misschien ingedikte voeding 'verzadiging' geven of e ...
Betterfood koek? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord, zal het eens opzoeken! Ze krijgt pepti, een andere voeding is dus ook niet mogelijk ivm kma... Ik heb om 11 uur een 210 fles gegeven en ze begint nu alweer te drammen, net contact gehad met cb en eerst even kijken of ze 5 flessen van 210 accepteert zodat ze met kleine stapjes minder krijgt maar zoals het nu lijkt dus niet...

4 jaar geleden

Betterfood koek? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord, zal het eens opzo ...
Ik weet niet of de samenstelling heel anders is, maar onze kleine man krijgt Nutramigen ivm kma. Kan alleen via de jeugdarts, maar wellicht is dat vullender?