7 Reacties
2 jaar geleden
Ik dacht al...
Wat ik begrepen heb is dat je met deze leeftijd de wakkertijden wel kunt laten gaan. Ik laat Matthias niet na 15u slapen en hij ligt dan dus om 18.30u of 18.45u in bed. Zie hieronder ons schema in grote lijnen.
7u wakker
7.30u ontbijt
9.30u fruit
12u lunch
12.30u slapen
15u tussendoortje
17.30u avondeten
18.15 bad (niet elke dag)
18.30u / 18.45u in bed
Zoals in het andere topic al uitgelegd ligt Matthias bij 2 uur slaap overdag om 18.45u in bed en bij minder dan 2 uur slaap om 18.30u.
Later naar bed doen hebben we geprobeerd maar werkte hier averechts.
2 jaar geleden
Bij ons is de wakker tijd niet perse strikt, gemiddeld tussen 4 en 5 uur, maar meer een leidraad. Een indicatie om te checken of hij moe lijkt. Als hij een keertje een kort dutje doet dan is hij sneller moe. Ons schema ziet er zo uit, kant tekening is dat dit gemiddeldes zijn en iedere dag weer anders is.
6.30-7.00 wakker
7.30 ontbijt
9.30 fruitje - ook altijd even buiten spelen.
11.30 lunch
12.00 naar bed en rond 12.15 slapen
Wordt meestal na 1.5 tot 2 uur slapen wakker. Dus zo rond 14.00 wakker.
15.00 tussendoortje - dan ook weer even buiten spelen
17.00-17.30 hapje mee eten
18.15 in bad ( niet elke dag), pyjama aan en slaapzak, flesje melk drinken, boekjes lezen en dan naar bed.
18.30-45 ligt hij in bed en slaapt meestal rond 19.00 uur.
Ook wij laten hem niet later dan 15.00 in de middag slapen. Anders wordt bedtijd echt veels te laat. Als hij om 15 uur wakker wordt. Dan ligt hij in bed rond 19.15 en slaapt hij om 19.30 en wordt hij rond half 7 wakker de volgende dag.
2 jaar geleden
Gisteren 1.5uur geslapen ipv 2 uur. Nou vanochtend was het wéér 5.45 dat ze stond te roepen. Ze bleek gepoept te hebben. Heel zachtjes verschoond en gezegd dat ze weer kon slapen, lampje weer uitgedaan en toen was het tot 06.30 stil… ik ben al blij dat ze nog 45min rustig bleef liggen. Of ze heeft geslapen weet ik dus niet maargoed.
2 jaar geleden
Gisteren 1.5uur geslapen ipv 2 uur. Nou vanochtend was het wéér 5.45 dat ze ...
Hoe gaat het nu? Ik ben wel benieuwd. Onze kleine is nu in eens ook vroeg wakker 😅.
2 jaar geleden
Reactie op Daniela xm
Hoe gaat het nu? Ik ben wel benieuwd. Onze kleine is nu in eens ook vroeg w ...
Ze is nu rond 6.15 wakker 🥳 als wij niet hoefde te werken zal ze misschien nog wel langer slapen want mijn vriend moet die tijd eruit..
Ze slaapt smiddags nu 1.5 uur en gaat om 19.00 naar bed.
2 jaar geleden
Bij ons werkt wat later naar bed juist. Was weken lang om 5 uur wakker, ook met de wintertijd. Sliep van 1 tot 3 en op advies van de slaapcoach half 7 in bed. Dan sliep hij in 1 keer door tot 5, dus hebben het nu verplaatst naar half 8. Sindsdien slaapt hij tot half 7/7 uur :)!
2 jaar geleden
Ze is nu rond 6.15 wakker 🥳 als wij niet hoefde te werken zal ze misschien ...
Ooh yeey wat goeie zeg!! Hopelijk blijft het nu zo 😊!! Hier was het gelukkig, maar een paar dagen. Nu weer een beetje normale tijden.