12 Reacties
2 jaar geleden
Handig... Tik per ongeluk enter en kan nu niet meer bewerken.... Hij slaapt in de middag ook vaak 3 u indien niet gestoord of gewekt. Zou graag tips krijgen over hoe ik in hemelsnaam een schappelijke wakker tijd kan verkrijgen in de ochtend.
2 jaar geleden
Heb je al eens witte ruis geprobeerd? Mijn dochter werd ook steeds wakker, ze is een enorme woeler, vanaf ik witte ruis gebruik (zazu de pinguin) wordt ze soms wakker en valt weer in slaap.
De witte ruis springt aan als er geluid is .
2 jaar geleden
Mijn zoontje van dezelfde leeftijd heeft al bijna een jaar dat hij standaard tussen half 5 en kwart over 5 wakker werd. Wij hebben een tijdje hem bij het wakker worden mee in eigen bed genomen, dan sliep hij soms nog even een tijdje door. Uiteindelijk merkte we dat hij het een gewoonte begon te worden en zijn daarmee gestopt, maar nu na een weekje hem laten huilen om 5 uur zodat hij zelf weer ging slapen, slaapt hij nu door tot 6 uur soms half 7. Nou na een jaar 5 uur voelt dat toch echt als uitslapen. Denk dat het bij ons wel geholpen heeft om hem een tijd bij ons in bed te laten doorslapen zodat hij leerde dat 5 uur nog geen ochtend is. Wat bij ons ook helpt is hem naar bed te laten gaan als hij zelf al naar z'n slaapzak loopt. Ik was huiverig om hem al om kwart over 6 op bed te leggen als hij moe is, maar hij werd dan alsnog sochtends zelfde tijd wakker ipv vroeger. En ophouden zorgde dan juist voor onrustigere slaap
2 jaar geleden
3 uur slapen overdag lijkt me wat veel voor deze leeftijd. Wellicht is hij dan niet meer moe genoeg om een hele nacht te slapen. Het zal misschien even pittig zijn een aantal dagen, maar ik zou proberen om overdag te rekken tot na de lunch en dan bijv 12.15u op bed, 14.30u wakker maken en 's avonds 18.30u in bed.
2 jaar geleden
Onze zoon is net 22m en heeft weinig slaap nodig. Overdag doet hij vaak geen dutje meer en s nachts slaapt hij van 21u tot 6u ongeveer. S nachts wordt hij ook vaak nog wakker.We hebben ook al vanalles geprobeerd. White noice lijkt hier ook wel te helpen inslapen hebben we recent ontdekt of om terug in slaap te vallen
2 jaar geleden
Handig... Tik per ongeluk enter en kan nu niet meer bewerken.... Hij slaapt ...
‘S middags 2-2,5 uur laten slapen. Dus wakker maken. En dan ‘s avonds 18:30 naar bed. Dus slapen van 12/13 en dan wakker na 2-2,5 uur. Even aantal dagen rommelen, wordt daarna beter.
2 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
3 uur slapen overdag lijkt me wat veel voor deze leeftijd. Wellicht is hij ...
3 uur overdag lijkt me ook veel, dat haalt vaak slaap voor de nacht weg. Volgens mij is de gemiddelde hoeveelheid slaap voor die leeftijd 2 uur overdag en 11 uur snachts. En middagdutje rekken naar 12.15 zou ik ook nog proberen.
Onze dochter werd ook langere tijd om 05.30 wakker. Toen hebben wij haar middagdut ingekort naar 2 uurtjes (van 12.30-14.30) en dan savonds om 19.00 naar bed. Nu slaapt ze tot 06.30-07.00.
2 jaar geleden
Ik zou idd een schema gaan volgen, hem overdag later op bed leggen, op z’n vroegst 12uur en dan idd 19uur naar bed. En overdag idd minder lang laten slapen. Wij merken dan echt verschil, maar dat was niet binnen 3 dagen al meteen perfect. En witte ruis idd, numsy hebben wij via bol.com en die blijft gewoon de hele nacht aan…. Sterkte, en succes!
2 jaar geleden
Dank allen.
Ik doe nu sinds die dag hem 12 uur te bed ( is even moeilijk maar hij doet het er maar mee :)), en max half 3 eruit (wekken, vind ie ook niks :) maar ik ook niet in de ochtend:p).
Hij was vandaag 7 u wakker. Gister weer half 6 maar toen zei ik welterusten en deed een dekentje over hem heen en sliep ie tot half 8(!!)
2 jaar geleden
Dank allen.
Ik doe nu sinds die dag hem 12 uur te bed ( is even moeilijk ma ...
Wat fijn!
2 jaar geleden
Mijn dochter heeft dezelfde leeftijd. Word om 20.00 naar bed gebracht en slaapt dan meestal een half uurtje later. Is tussen 07.00 en 08.00 wakker. Slaapt dan om 13.00 tot ongeveer 14.30. soms slaapt ze smiddags iets minder en soms iets meer. Ik laat haar niet langer dan 2 uur smiddags slapen anders heb ik inderdaad ook dat het ritme meteen verpest is en dat merk ik dan in de ochtend.