60 Reacties

3 jaar geleden

Geen tips, lees mee! Bij ons gelukkig tot wintertijd telkens om 7 uur wakker, maar sinds wintertijd helemaal uit ritme en 5.30. Houden wel strak aan ritme overdag, al wordt dat nu wel lastiger omdat van 5.30 tot 9 wel een lange tijd is😕

3 jaar geleden

Reactie op sas1990

Geen tips, lees mee! Bij ons gelukkig tot wintertijd telkens om 7 uur wakke ...
Daar zitten wij idd ook mee! Je mag dan niet voor 9:00 uur het ochtendslaapje houden omdat het breintje dit dan als verlengde van de nachtslaap zal gaan zien en dan blijven ze vroeg wakker worden! Maar hoe ga je idd een baby van 5 tot 9 wakker houden...

3 jaar geleden

Niet echt hele flinke tips.. mijn kleine deed dat ook wel eens zo vroeg wakker worden.. terwijl hij ook KAN slapen tot 6:30/7:00 Ik legde hem dan toch gewoon 2 uur later weer in bed. Liet hem ietsje langer slapen (zo een uur, uur en 15 min) En probeerde de middag dut dan weer ietsje te rekken.. en zo alle dutjes verder.. en nog steeds kan hij tot 7u slapen.. Neemt niet weg dat het ook vaak genoeg eerder is.. maar bij ons zit het hem voor mijn gevoel toch nog vaak in de bedtijd. Hoe erg ik die ook wil laten plaatsvinden op aantal uren slaap en wakkertijden overdag, ligt hij er naar mijn idee soms toch net te vroeg of net te laat in bed... Omdat de dutjes niet altijd van goede kwaliteit zijn zeg maar 🤣😍

3 jaar geleden

Ik las wel dat je een powernapje kan laten doen, van 10-20 minuten, om te overbruggen, maar hier nog niet geprobeerd. Deze week telkens om half 9 erin gelegd

3 jaar geleden

Reactie op Anneb

Niet echt hele flinke tips.. mijn kleine deed dat ook wel eens zo vroeg wak ...
😍 =🥴 haha

3 jaar geleden

Hier ook al lang voor wintertijd! En wij doen ook alles om dat te veranderen maar ook niets dat helpt.. Ik kan je jammer genoeg nog geen tips geven, ze zouden hier ook welkom zijn 🙈

3 jaar geleden

Wij hebben dat probleem niet. Maar het is wel al eens voorgevallen dat hij rond 5u klaarwakker was. Ik heb hem toen gewoon in zijn bed laten liggen (Hij weent wel niet, wel brabbelen) en is na een halfuur - uur terug in slaap gevallen.. Als Ik ga werken haal ik hem om 6u45 op en anders is het 7u15-7u30. We hebben wel een heel rustig mannetje 😅. Ik weet niet of het voor jullie kan helpen, maar nog veel succes ermee!

3 jaar geleden

Hier ook rond 5u. Meestal 4u45. Gaat wel eens beteren.

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, elke ochtend bijna stipt 4:30 uur is mevrouw wakker. 😑 Ik ben ook gesloopt, maar het enige dat helpt is gewoon zelf vroeg naar bed gaan. Van alles gaan uitproberen qua wakker maken, vollere flessen etc.werkt vaak alleen maar averechts, want dat geeft juist veel meer onrust. Dat is in ieder geval mijn ervaring met onze oudste. Nu bij de tweede heb ik het maar losgelaten en ik probeer niet teveel te focussen op de vroege ochtenden en/of gebroken nachten. Wij volgen haar ritme en dat werkt bij ons het beste. 😊

3 jaar geleden

Daar zitten wij idd ook mee! Je mag dan niet voor 9:00 uur het ochtendslaap ...
Met deze tip ga ik aan de slag, dankjewel

3 jaar geleden

Bij wijze van experiment heb ik hem er net 7.45 ingelegd en ga hem nu weer wakker maken, kijken of hij straks dan om 9/9.15 weer moe genoeg id

3 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem, mijn zoontje is ook sinds de zomertijd stipt rond 5.30/5.45 wakker. Tot nu toe heeft het geholpen om hem even snel zijn luier in alle stilte en een nachtlampje te verschonen, dan weer in bed en vaak slaapt hij wel na een uur 😅. Alleen het begint wel een gewoonte te worden en ik kan het maar niet doorbreken 🤷‍♀️. Nu zitten daarnaast ook al een aantal dagen met een kleine die een oorontsteking heeft. Als dat voorbij is, gaan we het volgende proberen, eerder naar bed, dus al om half 7, zodat hij rond 18.45 slaapt, dit een par dagen volhouden en kijken wat er gebeurt. Weer een andere luier kopen, die wat minder verzadigd aan voelt of anders accepteren en dan maar rond dat tijdstip zijn luier verschonen en weer in bed leggen. 🥴

3 jaar geleden

Hoelaat gaat ze in de avond slapen?

3 jaar geleden

Hoelaat gaat ze in de avond slapen?
Eerst een periode 7 uur, maar eigenlijk was hij toen al te moe. Dus nu al een tijd 6 uur en daar is hij dan ook echt aan toe.

3 jaar geleden

Pff hier ook ineens sinds 2 weken. Altijd om 0500 zijn luier en viel hij in slaap, nu blijft hij spoken. We laten hem in bed/troosten hem tot 0630. Dan pas begint de dag, maar daar is hij het niet mee eens 🤭

3 jaar geleden

Eerst een periode 7 uur, maar eigenlijk was hij toen al te moe. Dus nu al e ...
Maar dan heeft hij eigenlijk ook best al een hele tijd geslapen! Ons meisje is rond half 8/8 uur wakker maar gaat ook tussen 8 en half 9 pas naar bed. Dus de tijd die ze slapen is dan bijna gelijk. Wat voor slaapjes maakt jullie zoon dan overdag?

3 jaar geleden

Ik lees mee. Hier hetzelfde probleem, sliep altijd van 19.30 tot 07.00, nu om 05.15 wakker. Ga nu proberen het ochtendslaapje pas na 09.00 te starten en na 1 uur wakker te maken. Sliep dit slaapje nanelijk altijd 2 uur en dan smiddags nog maar 45 min 😅 vandaag toevallig vanmorge na 1 uur wakker gemaakt en sliep vanmiddag zelfs 3 uur 🤣 ben benieuwd morgenvroeg

3 jaar geleden

Wij zijn een week de avond bedtijd gaan rekken met eerst 2 dagen kwartier later en ook kwartier later uit bed, daarna 2 dagen half uur later en half uur later uit bed, daarna 2 dagen 3 kwartier later en 3 kwartier later in bed. Daardoor slaapt hij nu weer van 18:45 tot 6:45. Moet ik wel bij zeggen dat hij regelmatig rond 5:30 wakker word maar dan zelf binnen een half uur weer in slaap valt met zijn knuffelkonijn. En als hij eerder wakker word dan 6:45 maar wel gewoon rustig en vrolijk dan haal ik hem er ook niet eerder uit. Uiteraard niet elke dag stilt hetzelfde maar hier heeft het gewerkt. 🙏

3 jaar geleden

Flesje en meteen weer terug leggen? Ik laat d'r soms ook gewoon even huilen en dan gaat ze weer verder slapen. Ik weiger voor 6 uur op te staan 😂🙅‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op MHD-24

Hier precies hetzelfde, elke ochtend bijna stipt 4:30 uur is mevrouw wakker ...
Precies hetzelfde, ik ga ook maar vroeg naar bed.... Want anders ga je kapot en ben je geen leuke mama meer😞