60 Reacties

3 jaar geleden

Hoe gaan de dutjes overdag? De laatste is zo moeilijk... wij proberen dat hij nog even een powernap doet rond 16:00, maar vaak lukt dat niet. Dus nu proberen we dat hij dan maar wakker blijft tot bedtijd (die is rond 18:00-18:30). Hij is dan wel lang wakker. We hebben van alles geprobeerd: - bedtijd eerder of later - wel of geen late middagdutje - papfles - luier verschonen - warmer aankleden - nachtlampje Hij doet verder de dutjes overdag tegenwoordig goed, dus misschien slaapt hij wel te veel :) Wakkertijd tussen dutjes is nu ook meer richting 2,5 uur.

3 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Hoe gaan de dutjes overdag? De laatste is zo moeilijk... wij proberen dat h ...
Hier hetzelfde probleem. Om 12.30 naar bed tot 14u/14.30 En dan pas weer om 19u. Hij krijst alles bij elkaar als we hem eerder in bed leggen

3 jaar geleden

Reactie op Marissa123

Ik lees mee. Hier hetzelfde probleem, sliep altijd van 19.30 tot 07.00, nu ...
Ik teken ervoor als mijn zoontje na 05:00 wakker wordt. 6,5mnd nu, nog maar 1x doorgeslapen tot half 7 😭😭

VRIEND

3 jaar geleden

https://www.kekmama.nl/artikel/kind/wordt-jouw-kind-steevast-te-vroeg-wakker-dit-kun-je-doen Misschien hebben jullie hier wat aan? Wij volgen de routine gids van slaaptips voor baby’s en dat werkt heel goed.

3 jaar geleden

Hier ook meestal wakker tussen 5u en 6u. Ik leg hem dan nog even naast mij zodat hij zeker mijn oudste zoon niet wakker maakt. Na 15min valt hij terug in slaap soms zelfs tot 8uur. Hij geniet van die geborgenheid bij de mama.

3 jaar geleden

Ik teken ervoor als mijn zoontje na 05:00 wakker wordt. 6,5mnd nu, nog maar ...
Wat is zijn bedtijd nu? Bij ons heeft het ook lang geduurd voor ze doorsliep maar toen hebben we de bedtijd vervroegd en toen lukte het wel..

3 jaar geleden

Hoe is de status hier? Bij ons nog steeds om 5:00-5:30 wakker 😣🥱

3 jaar geleden

Hier is er ook weer eentje wakker om 5.23 met de hik 🤷‍♀️🤨

3 jaar geleden

Wen er maar aan 😂 Onze peuter is altijd om 6u wakker... 😬

3 jaar geleden

Reactie op Loesz123

6 uur? Heerlijke tijd hoor. Het gaat hier om 4 uur.

3 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Hoe is de status hier? Bij ons nog steeds om 5:00-5:30 wakker 😣🥱
Vreselijk. Het lijkt ook alleen maar erger en erger te worden. Snachts weer elk uur wakker voor speen en dan om 4 uur klaarwakker. Ben echt te einde raad.

3 jaar geleden

Reactie op Loesz123

6:00 is helemaal prima! Ik vind 5:00 toch echt te vroeg...

3 jaar geleden

Vreselijk. Het lijkt ook alleen maar erger en erger te worden. Snachts weer ...
Poeh, ja dat is zwaar :( Hoe oud is jouw kleine?

3 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Poeh, ja dat is zwaar :( Hoe oud is jouw kleine?
Hij is 7 maanden!

3 jaar geleden

Hij is 7 maanden!
Ja die van ons ook... Zou het een fase zijn? Hiervoor sliep hij namelijk tot 6:30-7:00. We proberen het te rekken tot 6:00, maar lukt niet altijd.

3 jaar geleden

Vreselijk. Het lijkt ook alleen maar erger en erger te worden. Snachts weer ...
Hoe ziet zijn ritme overdag er uit?

3 jaar geleden

Reactie op Louise18-20-22

Hoe ziet zijn ritme overdag er uit?
Nou dat is lastig door die vroege ochtend. Maar in principe proberen we hem te rekken tot 6 uur, mooiste half 7. Maar dan is die dus al sinds 4/5 wakker. (Geen honger dat hebben we al vaker geprobeerd, geen vieze luier, niet koud niet warm) - half 7 flesje en soms wat pap erbij - fruithapje rond half 9 - naar bed tussen 9/half 10 (dan slaapt die max een uurtje) - half 11 flesje - 12 broodje - half 1/1 naar bed (meestal tot ong half 3) - half 3 flesje - tussen 4 en half 5 soms nog een powernapje - half 6 warme hap - 6 naar boven en in badje - half 7 laatste fles en naar bed (slaapt dan altijd meteen goed in dus dit gaat prima)

3 jaar geleden

Misschien hebben jullie hier iets aan. Voor ons werkte de slaapgids super: https://snugglesanddreams.com/product/slaapgids-voor-vroege-vogels/

3 jaar geleden

Nou dat is lastig door die vroege ochtend. Maar in principe proberen we hem ...
Ik heb de gratis dutjes schema van de snuggels and dreams gedownload. Daar in staat dat een kleine tussen 6 a 9 maanden tussen de 2,5 a 3,5 uur wakker kan zijn. Zou het kunnen dat hij in de avond iets eerder de fles kan krijgen en dan iets eerder dan naar bed. Je geeft aan dat hij om 14.30 wakker Is. Je zou kunnen kijken of het helpt als hij dan vroeger de fles krijgt en dan om 18.00 gaat slapen/ in bed ligt ? Of juist de middag dutje pas om 13.30? Daar tussen schuiven?

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Ik heb de gratis dutjes schema van de snuggels and dreams gedownload. Daar ...
Ik volg zelf ook takingcarababies via Instagram. Zij heeft ook altijd hele goeie tips en blogs op haar website.