17 Reacties

2 jaar geleden

Idem hier. Wij zitten ook net onze handen in het haar. Onze zoon breekt ak weten de boel af als hij naar bed moet. Wordt 's nachts ook weer wakker en blijft dat ook een half uur. Hij heeft al 3 dgn geen middagdutje gedaan. Hij weigert dat. Hij sliep zo goed en zonder te klagen.. ik hoop day dit een slaapregressie is en het vanzelf over gaat. 16 april word hij 2

2 jaar geleden

Reactie op Ceyda

Idem hier. Wij zitten ook net onze handen in het haar. Onze zoon breekt ak ...
Hier vannacht ook om 4 uur wakker maar heb hem er niet uitgehaald en ben in zijn kamer erbij gaan zitten met een kwartier sliep hij gelukkig weer. Wij kunnen echt nog niet zonder het middagslaapje, die gaan gelukkig ook goed. Ik hoop met je mee!

2 jaar geleden

Hier hetzelfde liedje, iedere ochtend om half 6 wakker. Gelukkig wel vrolijk maar mij iets te vroeg. Ik laat hem dan in bed liggen tot 7 uur. Eerder of later naar bed helpt hier niet. Ik probeer nu zijn middagslaapje wat in te korten maar lijkt ook nog niet erg effectief. Mijn zoontje is 1 april 2 geworden.

2 jaar geleden

Onze zoon werd ook een langere periode in de nacht wakker en wilde moeilijk slapen. Soms 2 uur wakker. Zelf natuurlijk gebroken de volgende dag. Alles geprobeerd met vroeger naar bed, later naar bed noem het maar op. Uit eindelijk kwamen we erachter dat hij halverwege de nacht jonger heeft, dus nu krijgt hij voor het slapen een kleine krentenbol of halve boterham. Slaapt nu weer van half 8 tot half 7/ 7 uur.

2 jaar geleden

Hier gaat ze om 22.00 uur mee naar bed en om 9.00 uur wordt ze wakker. Haar middagdutje is vaak van 3 tot 5 uur. Vroeg wakker zijn heeft ze hier nog nooit gehad. Ze slaapt juist extra goed als de zon weer opkomt en het weer lichter is in de kamer (geen idee waarom). Dat is hoe het hier gaat, maar daar heb je denk ik niet zoveel aan 🙈

2 jaar geleden

Onze zoon slaapt nu al wekenlang weer tot 07u30 - 08u00. Een tijdlang was het 06u30 - 07u00, maar dat lijkt te zijn gepasseerd. ‘s Avonds ligt hij tussen 19u30 en 20u00 in bed. Soms slaapt hij meteen, soms duurt het een halfuur. Overdag ook willekeurig. Meestal rond 13u00 naar bed tot 14u00, soms 14u30. Als mijn mama oppast slaapt hij altijd 1,5 tot wel bijna 2 uur. Als ik alleen ben met hem vaak na 45 minuten tot een uur weer wakker. :’)

2 jaar geleden

Ter aanvulling: we blijven ook alweer enkele maanden bij hem tot hij slaapt. Ervoor had hij een periode dat we slaapwel konden zeggen en hij zelf in slaap viel, maar dat is weer even van de baan. Nadeel: ik dommel zelf vaak in en kom dan halfgaar naar beneden rond 21u00. 💩

2 jaar geleden

Hier gaat het (voorlopig) 's avonds goed. Rond 19u naar boven, valt zelf in slaap. Soms dadelijk, soms pas 3 kwartier later. Wakker (en jammeren) helaas ook tussen 5 en half 6, bij uitzondering 6u. Dit doet hij al meer dan een jaar, middagdut blijven we aanhouden rond 13u naar boven. We hebben op dat jaar tijd al echt álles geprobeerd (vroeger en later slapen, vroege en late middagdut, middagdut inkorten, pikdonker of lichtje aan, deur dicht of deur open, muziekje of geen muziekje, witte ruis of geen witte ruis, in het begin deed hij nog twee dutjes dus daar hebben we toen ook echt alles mee uitgeprobeerd). Niks werkt, niks helpt. Dus zelf naar bed om 21u 🤷🏻‍♀️ En we hebben sinds een maand een wekker staan met konijn slaapt / konijn wordt wakker. Hij lapt het wachten tot konijn wakker is om te roepen voorlopig nog aan zijn laars, maar we zien wel. En zo hebben wij iets om hem duidelijk te maken dat het nog slaaptijd is.

2 jaar geleden

Het middagdutje overslaan of inkorten kan al heel veel doen.. was hier ook. Vrijdag en zaterdag geen middagslaapje gedaan en ze werd na 07.00 wakker!

2 jaar geleden

Bij ons ook weer dikke drama 😩 wij proberen nu het 5-5 ritme aan te houden en alles voor 6 uur is nacht. We hebben een schaapje die rood is tot 6, dus we lopen een paar keer naar hem toe met shhtt schaap is nog rood. Werkt soms, niet altijd 😂 Meestal is hij 0530 wakker, 0600 eruit en dan ook direct de dag starten. 1200 weer in bed tot 1400/1430 en om 1900 weer in bed. Maar dit houden we sinds 2 weken aan, daarvoor anders en toen vaak 0500 wakker. Dus iets verbetering 😂

2 jaar geleden

Ik heb vandaag kunnen rekken tot half 12 en laten slapen tot 14.00 18.45 naar bed en hij sliep met een minuut of 20 dus ben benieuwd morgenochtend

2 jaar geleden

Reactie op diana43

Ik heb vandaag kunnen rekken tot half 12 en laten slapen tot 14.00 18.45 na ...
En heeft het geholpen? Hier was hij 0445 wakker (😱) maar viel na een uurtje weer in slaap tot 7

2 jaar geleden

Hier 5 20 wakker, maar vannacht ook een uur wakker geweest... begint me echt te irriteren... al weken dit

2 jaar geleden

Reactie op MGSS

En heeft het geholpen? Hier was hij 0445 wakker (😱) maar viel na een uurtj ...
Nee 🙈 rond 23.00 werd hij wakker bleef ik zo'n 20 minuten in zijn kamer hij weer sliep maar na een kwartier werd hij weer wakker... tot half 1 bezig geweest en toen ben ik in zijn kamer in slaap gevallen tot half 2 😅 toen werd hij wakker om 5 maar wel tussen ons in verder geslapen tot half7, waardoor we vandaag iig beter uitkomen met zijn middagslaapje en dan hopelijk weer in een normaal ritme

2 jaar geleden

Reactie op Ceyda

Hier 5 20 wakker, maar vannacht ook een uur wakker geweest... begint me ec ...
Breekt je echt op he! Ik kon gelukkig gistermiddag even mee naar bed dus kan er vandaag weer tegen. Hoop echt dat dit snel voorbij is!

2 jaar geleden

Reactie op diana43

Nee 🙈 rond 23.00 werd hij wakker bleef ik zo'n 20 minuten in zijn kamer hi ...
Nee hè, direct 100 x erger. Hopelijk vannacht beter 😩

2 jaar geleden

Reactie op diana43

Breekt je echt op he! Ik kon gelukkig gistermiddag even mee naar bed dus ka ...
Ja het breekt me enorm op. Hoop ook dat het snel over is🙏