48 Reacties

4 jaar geleden

Dit hoeft in principe alleen maar als je loden leidingen hebt en dat hebben ...
Ja klopt, had ik gehoord. Mijn man komt uit Canada en kon hem niet overtuigen dat kraanwater prima te doen is hier, dus uiteindelijk heeft hij mij weten te overtuigen haha. Kleine moeite en geeft ons beide een beter gevoel :))

4 jaar geleden

Reactie op Daantje7420

Kan water drinken kwaad bij jonge baby’s? Baby’s jonger dan zes maanden hal ...
Ik was bij de huisarts omdat hij heel weinig dronk en wat verhoging had en die zei dat ik gerust een paar keer op een dag water kan geven, hoeft niet 40ml te zijn, maar 10 of 20ml is ook al goed

4 jaar geleden

Even voor mijn idee, maar waarom willen jullie extra water geven? Geeft jullie kleintje bepaalde signalen af (die ik dan mis bij die van mij)?

4 jaar geleden

Reactie op MamavanLio

Mijn kindje verslikt zich in water maar heeft wel dorst geloof ik.. meer wa ...
Ik heb juist begrepen dat je de flessen beter niet kunt aanleggen met meer water omdat ze de voedingsstoffen die in de melkpoeder zit niet kunnen missen... 🤔

4 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Even voor mijn idee, maar waarom willen jullie extra water geven? Geeft jul ...
Dat vraag ik mij ook af! Als ik al die reacties lees wordt ik er niet wijs uit. Ik ga het iig niet doen, ik zorg dat mijn kindje binnen blijft en het niet te warm heeft. Mijn schoonmoeder zei vorige week op een belerende toon dat ik gewoon water tussendoor moet geven, ik dacht echt no way! Eerst maar zien hoe het gaat...

4 jaar geleden

Als je flesvoeding geeft kan je ook per fles bijv 10 cc meer water toevoegen. Dan krijgen ze toch wat extra vocht binnen.. maar niet extra melk scheppen.

4 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Even voor mijn idee, maar waarom willen jullie extra water geven? Geeft jul ...
Ik snap het ook niet. Mijn zoontje slaapt meer en kwam gister 1x best wel wat eerder en heb toen gewoon een flesje van 60cc gemaakt. heb uiteindelijk ipv 5 flessen 150 1 fles van 60cc extra gegeven. Vindt dat zelf een veel betere oplossing dan water. Ik kan echt niet van m'n kind aflezen of hij dorstig is of honger heeft hoor 😂

4 jaar geleden

Dit is echt weer zoiets waar elke arts, elk persoon en elke geleerde anders over denkt, allemaal lekker doen waar jij je goed bij voelt, niks is slecht of goed, anders hadden artsen wel een eenduidig antwoord gegeven. Het gaat er vooral om dat je kleintje genoeg vocht binnenkrijgt en of je dat doet door meer flesvoeding te geven, meer aan de borst, klein beetje water aan de fles toevoegen of een klein flesje water, dat maakt niet uit.

4 jaar geleden

Ik heb vanmorgen iemand van het consultatiebureau aan de telefoon gehad en zij gaf ook aan dat ik prima af en toe een slokje water mocht geven aan mijn dochter (12 weken) als zij dorst heeft. Maar... Hoe zie je in vredesnaam of een baby dorst heeft? 😅 Het is mij nog niet opgevallen in ieder geval

4 jaar geleden

Ik heb vanmorgen iemand van het consultatiebureau aan de telefoon gehad en ...
Nou, dat. Daarom vraag ik me ook af of ik signalen mis...

4 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Nou, dat. Daarom vraag ik me ook af of ik signalen mis...
Ja ik vraag me dat inderdaad ook af, niet dat ze straks enorme dorst heeft en ik niks door heb... Af en toe komt ze na 3,5 uur voor haar flesje ipv 4 uur, maar dan heeft ze ook écht honger. Wanneer ze dan dorst zou moeten hebben, geen idee...

4 jaar geleden

Ik geef 2x per dag wat lauw water in een flesje. Gewoon een paar slokjes.

4 jaar geleden

Reactie op Reena

Ik geef 2x per dag wat lauw water in een flesje. Gewoon een paar slokjes.
Geeft jouw kleine bepaalde signalen af waardoor je extra water geeft? Zo ja, waar aan merk je dat er behoefte is?

4 jaar geleden

Reactie op Mamaloontjuh

Ja ik geef ook gewoon water hoor.. want voeding is toch het zelfde water oo ...
Geven jullie water uit de kraan ? Ik dacht dat dat niet mocht. Tenzij je het afkookt en als het afgekoeld is zou geven? Ik kijk bij flessenwater als het aan baby's mag worden gegeven zoals Nestlé of Evian water. Andere flessenwater zou soms ook teveel mineralen bevatten die ze nog niet goed aan kunnen. Maar ik hoor heel graag wat jullie adviezen zijn hoor !! Ik leer graag bij

4 jaar geleden

Wat ik altijd heb gehoord en gelezen, is dat er in de voeding (dus zowel borst- als kunstvoeding) genoeg water zit voor de baby. Als de baby meer wilt en dorstig is, laat hij/zij dit wel weten en kan je evt nog extra voeden. Ikzelf zou niet zo snel extra water geven eerlijk gezegd.

4 jaar geleden

Geven jullie water uit de kraan ? Ik dacht dat dat niet mocht. Tenzij je he ...
Alleen als je loden leidingen hebt mag je geen water uit de kraan gebruiken. Ze raden wel aan om alleen koud water uit de kraan te halen en dit zelf op te warmen d.m.v. magnetron/flessenwarmer/au bain marie i.o.d.

4 jaar geleden

Ik geef gewoon water uit de kraan hoor en wij warmen het een beetje op in de magnetron

4 jaar geleden

Reactie op Jildau

Wat ik altijd heb gehoord en gelezen, is dat er in de voeding (dus zowel bo ...
Is mij ook verteld dat dit niet mag, omdat ze dan wel een vol buikje krijgen, maar geen voedingsstoffen. Apart dat er zoveel verschillende adviezen zijn. Ik denk eigenlijk dat het nieuwste advies is om het niet te doen.

4 jaar geleden

Wij koken water en doen het in een glazen fles (0,5l) Wanneer het afgekoeld is, gebruiken we het op kamer temperatuur. Als we weggaan nemen we de fles ook gewoon mee in de tas. Vind het zelf wel makkelijk!

4 jaar geleden

Tegenwoordig mag je gelukkig gewoon uit de kraan geven in Nederland 😄 Alleen als je een oud huis hebt met loden leidingen moet je het eerst koken