22 Reacties

3 jaar geleden

Denk dat het gewoon verlatings angst is. Want je bent als ouders best wel lange tijd met je kind samen geweest of bij de opa's en oma's en dan in een keer weer naar 'vreemde' mensen. Hoe oud is je zoon? Mijn zoon van bijna 4 vind het hartstikke leuk om weer naar de psz te gaan. Mijn dochter van 9,5 maand is gewoon bij de oppas en gaat met 2-2-5 jaar naar de psz.

3 jaar geleden

Hier ook. Mijn kleintje moest heel erg wennen aan de harde geluiden die andere kinderen kunnen maken. Ik hoop dat hij er weer aan gaat wennen

3 jaar geleden

Jaa super sneu. Mijn meisje moest ook weer heel erg wennen. Ik heb het rustig op gebouwt, niet meteen een hele week. Ze gaat normaal 2,5 dag naar de opvang. Nu vind ze het wel weer prima en heeft het naar haar zin

3 jaar geleden

Mijn dochter had het ook wat moeilijk. Ineens moest ze weer de aandacht delen met andere kindjes en dat was lastig voor haar. Er is op de opvang een jongere baby, die nog een middagfles krijgt. Mijn dochter krijgt al een tijdje geen middag fles meer, maar toen ze zag dat een andere baby hem wél kreeg werd ze boos en dat uitte zich in een driftbui waarbij ze elke keer probeerde de fles af te pakken en in haar eigen mondje te stoppen 😕 Terwijl ze helemaal geen honger had trouwens, ze had net 2 boterhammen naar binnen gewerkt. Ik vind dat heel erg moeilijk om te horen, ze is mijn eerste en tot nu toe enige kind dus ik zou ook niet weten hoe ik haar aan moet leren dat ze af en toe op haar beurt moet wachten en dat niet alles voor haar bedoeld is. Ook was ze gisteravond intens verdrietig en compleet uitgeput van alle prikkels, ze bleef maar waakzaam om haar heen kijken en liet zich nauwelijks troosten. Het deed me zoveel verdriet om haar zo te zien maar helaas is stoppen met werken financieel voor ons geen optie...

3 jaar geleden

Reactie op Pattt

Denk dat het gewoon verlatings angst is. Want je bent als ouders best wel ...
Hij is net 10 maanden. Ik denk dat verlatingsangst inderdaad een rol speelt. Hij is de laatste paar weken ook niet zo happig op mensen die hij niet regelmatig ziet.

3 jaar geleden

Matthias vindt het super leuk om weer met andere kindjes te kunnen spelen. We horen goede verhalen en krijgen leuke foto's. Wel merk ik dat hij weer moet wennen aan de drukte. Maandag en woensdag lag hij al om 18u op bed. Dinsdag en donderdag (mijn vrije dagen) hadden we ook ineens weer 3 slaapjes, hij moest die dagen echt weer even bijkomen.

3 jaar geleden

Mijn dochter had het ook wat moeilijk. Ineens moest ze weer de aandacht del ...
Aah, wat sneu ook. Denk dat het thuis ook lastig te leren is als ze alleen zijn, althans op deze leeftijd. Misschien leren ze dit soort dingen juist op de opvang. Ik had vanochtend ook niet veel zin om hem weg te brengen, maar ik ga er wel vanuit dat het na een tijdje weer zal beteren.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar.. hier is mijn zoontje ook alleen thuis en dus alle aandacht op hem gericht.. Hij gaat op woensdag en vrijdags dus vandaag was weer de 2de keer en ik had er heel veel moeite mee! Hopelijk is het gewoon even wennen weer.. niet alleen voor onze kleintjes maar ook voor ons als mama's om ze weer een beetje los te moeten laten 😔

3 jaar geleden

Zo herkenbaar dit, mijn zoontje gaat drie dagen naar de opvang en hij heeft drie dagen super slecht geslapen overdag, de laatste dag ging iets beter. Maar hij zit nu in eens weer op 3 slaapjes bij de opvang, omdat ze niet langer duren dan 40 min 😥. Ik had me voorgenomen om me er nu bij neer te legge, zolang ik wel wat verbeteringen hoor. Tot nu toe met kleine beetjes beter. Hij moet ook erg wennen aan de kindjes en geluiden, overigens vind hij met kinderen spelen wel erg leuk. Ik hoop zo dat hij weer snel kan wennen, want vind het erg zielig.

3 jaar geleden

Hier ook het zelfde verhaal. Ons zoontje van 9.5 maand ging afgelopen dinsdag weer voor het eerst. Werd ook gebeld om hem eerder op te halen. Slapen lukte niet en reageerde schrikkerig op vreemde geluiden en andere kindjes. Hij heeft zelf ook een grote zus dus is echt wel drukte gewend, maar is blijkbaar toch anders.

3 jaar geleden

Ach konden ze haar niet gewoon ook een fles kunnen geven ? Hoe erg is dat ? Als ze zich daardoor weer fijn voelt. Bij dit soort dingen denk ik dan, laat maar. Ik denk er ook wel eens aan om mn meisje 2ochtenden naar de opvang te doen, vooral omdat ze echt wel heel eenkennig is en erg veel thuis is nu door Corona. Maar als ik dit lees denk ik, nee dat is het me niet waard

3 jaar geleden

Hier totaal geen moeite, viel gelijk in haar ritme vertelde de leidsters, veel geluk mee gehad!

3 jaar geleden

Hier ging de tweede dag beter. Beter geslapen en veel minder gehuild. Er waren vandaag ook minder kinderen in de groep waardoor het rustiger was en ze meer tijd voor hem hadden. Dat is natuurlijk fijn!

3 jaar geleden

Ach konden ze haar niet gewoon ook een fles kunnen geven ? Hoe erg is dat ? ...
Dat was mijn gedachte ook. Maar ik denk dat het door de dag ervoor kwam. Toen kreeg mijn dochter ineens random ‘s middags een fles (terwijl ze dus al lang en breed van de middag fles af is) als “traktatie” omdat de oudere kindjes warme chocolademelk kregen. Ik vond dat heel raar, juist omdat ik had aangegeven dat ik melkpoeder in haar tasje had gedaan voor nood, dus niet als traktatie zijnde. Ik heb hier dan dus ook wat van gezegd. Kleine meid natuurlijk helemaal in de war, want ze kreeg ineens zomaar ‘s middags een flesje en de volgende dag krijgt een andere baby hem wel en zij niet. Dan vind ik het ook niet gek dat ze een driftbui krijgt. Haar “gedrag” (huilen/jammeren) werd ook nog eens uitgebreid opgeschreven in het opvangboekje, met de boodschap dat het heel vervelend en onrustig was voor de jongere baby. Mijn dochter is nog geen 11 maanden, wat verwachten ze daar? Dat ze alles maar begrijpt? Ik merk dat ik vol irritatie zit en het liefst gewoon zelf bij mijn dochter blijf 😕

3 jaar geleden

Ik kreeg in de app van de opvang te lezen dat hij gehuild heeft toen ik wegging. De leidster zwaaide ook niet met Aiden dus toen ik het las voelde ik mij zo schuldig dat ik gewoon ben weggelopen. Ik had vanmiddag nog gebeld om te vragen hoe het ging (alsof ik een voorgevoel had) maar toen hebben ze er niks over gezegd. In de 2 maanden dat hij thuis zat heeft hij het lopen ontdekt langs muren, maar soms trekt hij zich aan onze broek op als we even de afwas zijn het doen ofzo. Dit vonden de leidsters niet prettig want zo konden ze hun werk niet doen en ze noemde het vervelend of we het kunnen afleren. Oja en ze hadden hem voor de lockdown op het schema van de opvang. Maar tijdens de lockdown merkte wij dat hij bepaalde dingen anders wilde dus hebben wij het schema veranderd. Dit vonden ze niet prettig want nu kreeg hij het anders dan de andere kinderen. Ik was zooo boos. Het is nog altijd mijn kind en ik weet zelf wel wat goed voor hem is en hij hoeft niet op een schema van hun te zitten voor die ene dag die hij gaat. Ik werk zelf in de opvang en ben gaan ventileren bij mijn collega's en die gaven mij gelijk. Hierdoor wist ik dat mijn gevoel goed zit en ik zal dit volgende week ook oppakken.

3 jaar geleden

Dat was mijn gedachte ook. Maar ik denk dat het door de dag ervoor kwam. ...
Nou jaaaa !! Tis ook nog maar een baby..ik zou er ook echt geirriteerd en verdrietig over worden. Ik zou er ook zeker wat van zeggen

3 jaar geleden

Ik kreeg in de app van de opvang te lezen dat hij gehuild heeft toen ik weg ...
Heel goed dat je dit oppakt ja, je hebt helemaal gelijk. T zijn nog maar ukjes. Wordt even vergeten daar

3 jaar geleden

Mijn zoontje ook weer 3 dagen naar de gastouder. Hij daar vrolijk en vond het leuk om weer met de andere kindjes te kunnen spelen. Ook de slaapjes gingen wel goed. Alleen wel een paar dagen achter elkaar dat hij dan bij thuiskomst tijdens het avondeten alleen maar moet huilen. Gewoon echt vermoeidheid van de dag. Hij moet weer even in het ritme komen.

3 jaar geleden

Vanmorgen Aiden weer naar de opvang gebracht en opgepakt wat me vorige week gestoord heeft. Ze nam het goed op, maar ik moest wel weten dat ze alleen het ritme van de baby aanhouden in de babygroep. Alsof ik dat zelf niet weet ben pas 12,5 jaar werkzaam in de kinderopvang 🙈 Maar goed hopelijk heeft Aiden vandaag een leuke dag, dan kan ik het achter me laten

3 jaar geleden

Vanmorgen Aiden weer naar de opvang gebracht en opgepakt wat me vorige week ...
Oh super goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt. Van de week ook telefonisch gesprek gehad met de leidster en aangegeven dat ik me zorgen maakt dat hij zo weinig slaapt en helemaal als ze ook nog eens vergeten hem in bed te stoppen 😥. Daar hebben ze direct hun excuses voor aangeboden. Voor de rest gaan we kijken of de kleine niet voorin de kamer kan slapen Maar rustig achterin, zodat hij wat minder snel afgeleid raakt. Anders hadden we ook nog andere opties, maar eerst dit proberen. Voor de rest heeft hij wel meer zijn draai in de groep gevonden, spelen, brabbelen en ontdekken. Eten vind hij geweldig hahah 😊. Hopelijk gaat het slapen ook weer beter.