8 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
Vanuit CB: vanaf anderhalf kan het prima dus ik zou zeker een poging wagen als de opvang ook mee wil werken! Leuk zo'n snelle dame!
2 jaar geleden
Met de oudste zijn we met 1,5 begonnen en met 2 was ze zindelijk. Jongste heeft sinds paar weken iets meer interesse in het potje. Laat haar nu in de ochtend na het opstaan en dr avond voor het slapen zonder pamper rondlopen en zeg steeds als je moet plassen of poepen moet je op het potje gaan.
Gaat op zich tot nu toe wel goed. We klappen, juichen en ze krijgt een rozijntje als ze daadwerkelijk plast. En ze klapt zelf ook lekker enthousiast mee 🤭
2 jaar geleden
Hier heb ik ook een dame die er veel interesse in heeft maar met name met poepen🤣. Doe het wel nog met luier om en zeg dan als je moet poepen moet je op t potje gaan zitten. 9 van de 10 keer heeft ze dan ook gepoept in dr luier. Dus wij gaan hier gewoon ook vrolijk mee verder. En volg graag het gesprek verder.
2 jaar geleden
Ik volg hier even! Onze zoon (1,5) geeft sinds kort ook duidelijk aan dat hij pipi of kaka gaat doen of heeft gedaan. We hebben dus ook een potje in huis gehaald, gewoon om al te wennen. De eerste dag heeft hij er twee keer op geplast, maar ik weet niet zo goed hoe ik er net mee moet beginnen. 😅
2 jaar geleden
Je bent zeker niet te vroeg. Ik was zelf ook al vroeg zindelijk. M’n dochter van 18 maanden plast en poept ook af en toe op het potje. Ze gaf steeds al netjes aan als ze gepoept had en ze zat weleensaan haar luier te rommelen. Ik ben er nog niet consequent mee bezig maar altijd als ik het potje tevoorschijn haal, plast of poept ze altijd wel erop.
Nu nog aangeven dat ze moet poepen of plassen en dan ik het wel echt gaan trainen denk ik?
2 jaar geleden
Leuk om te lezen! Mijn zoon van 1,5 rende drie weken geleden opeens naar het potje om te poepen en te plassen. Sindsdien hebben we doorgezet en hij is nu overdag zo goed als zindelijk. Wel op zo’n manier dat we hem er aan moeten herinneren en hij het af en toe zelf aan geeft. Alleen met intensief spelen gaat het nog wel eens mis. Maar ook als we weg gaan blijft hij altijd droog. Ik benoem dan specifiek dat hij dan niet kan plassen en dat gaat prima. Dus echt aan te raden, vooral als ze het zelf zo aangeven!