19 Reacties
3 jaar geleden
Mijn kleine meid is deze week 1.5 jaar, ben nu 5 weken zwanger van onze 2e.
Veel zin in! Hopelijk heb je veel steun aan je vriend/man !
3 jaar geleden
Hier ook een zoontje van 1,5 en 23 weken zwanger. Het zal in het begin even druk zijn maar je zit er nu nog midden in dus valt daarna ook wel weer mee. En het is voor de kinderen super leuk dat ze niet zoveel schelen altijd een speelmaatje😉
3 jaar geleden
Ons eerste kindje is 2 mei 2020 geboren en is nu net 17 maanden. En ik ben 15 juli 2021 weer bevallen van ons 2e kindje. Een heel bewuste keus. Omdat de eerste nie5 lukte en ik niet piepjong meer ben... onze eerste was dus 14 maanden.. ik vond de zwangerschap pittig omdat je met een baby moest sjouwen. Maar verder een hele goede zwangerschap gehad. Bij de 1ste een spoed keijzersnede en bij de 2e een geplande met spoedig herstel.. nu is onze jongste 12 weken.. het is ontzettend pittig maar wel heel leuk als ik zie hoe ze op elkaar reageren zo lief.. ik zou het zo weer doen ondanks de drukte ala ze wat groter zijn hebben ze hopenlijk zoveel aan elkaar.. ik hoop dat we als het lukt nog wel een kindje mogen krijgen daar zit dat hopelijk ook niet heel veel tussen... ivm met de keijzersnede moet er sowieso een jaar tussen zitten maar dat is prima. Wij doen geen beroep op opa en oma onze kindjes gaan 2 dagen naar de opvang en verder doen we het samen.. wij geven ons eerst kindje altijd eerst de aandacht als hij dat vraagt nr 2 weet niet beter... ik dacht toen ik zwanger was kun je van je 2e kindje net zoveel houden als van je 1ste kindje.. nou echt wel... geniet van je zwangerschap. het komt allemaal goed .
3 jaar geleden
Ik snap je zorgen! Wij hebben er 2, 19 maart 2020 (Thomas) en 8 april 2021 (Emma). Scheelt ook net geen 13 maanden. Voor ons geen bewuste keuze en eerlijk, het is pittig. Ik heb dagen dat ontzettend geleefd wordt, dat ze beide geen boodschap hebben aan een ritme of slaap, maar het is ook zo leuk om de oudste met de jongste te zien omgaan.
Ik dacht eerst ook dat het krijgen van aandacht of juist gebrek daaraan mij en hem echt dwars zou zitten, maar dat is bij ons niet het geval. Wij genieten juist meer nu van de momentjes die je samen hebt als 1 van de 2 slaapt. Bij ons is de grootste issue het huishouden, want we komen nergens meer aan toe.
Een vangnet kan ook vrienden of schoonfamilie zijn! Mensen bieden vaak aan om te helpen en menen het 99% van de tijd ook! Maak er gebruik van! Soms een extra dagje opvang (als dat van toepassing is) is ook wel erg lekker, om even te kunnen bijtanken.
De tweede gaat vaak makkelijker dan de eerste, dat is bij ons in ieder geval ook. De dingen waar ik onwijs onzeker over kon worden bij Thomas, laat ik bij Emma een stuk makkelijker los. Het komt goed! Sommige dagen zijn pittig, maar daar staan ook zooooveel mooie momenten tegenover!
3 jaar geleden
M'n oudste en tweede schelen precies 1,5 jaar, zijn nu 3 & 1,5. Ze hebben zo ontzettend veel plezier aan elkaar! Zijn echt vriendje en vriendinnetje. Ik ben nu in verwachting van onze derde, tussen deze baby en de (dan) middelste zit dan 2 jaar.
Soms is het pittig, en zal je echt even moe zijn.. maar als je ziet wat je je kinderen geeft, neem je het echt voor lief. Een maatje, voor altijd! Dat is toch geweldig voor ze! 🥰
3 jaar geleden
Reactie op Kirsten Jansen-Raes
M'n oudste en tweede schelen precies 1,5 jaar, zijn nu 3 & 1,5. Ze hebb ...
Ja helemaal mee eens😍 Het zijn gewoon die (onnodige) zorgen en stress die mij een beetje onzeker maken. Vooral omdat deze kleine best pittig is geweest in slapen en alles (nog), maar ik hoop dat het goed komt. Dankje voor je reactie en geniet van je kindertjes❤️
3 jaar geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Als het niet zo getimed was dan is het even slikken. Maar waar een wil is is een weg. Ga aan de slag met de dingen waardoor je het zwaar vind. Zoek steun bij buurtgezinnen.
Waar ben je precies bang voor? Zware zwangerschap gehad? Zware bevalling? Vind je het lastig om de hele dag met je kindje te zijn?
3 jaar geleden
Mijn dochter is net anderhalf en heb een zoontje van 4 maand nu, ik raakte onverwachts zwanger terwijl ik bij me andere kinderen een heel traject heb af gelopen. Het is soms best pittig. Maar me dochter is zo lief voor haar kleine broertje en speelt op haar manier graag met hem
3 jaar geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Als het niet zo getimed was dan is het e ...
Wat een goed punt! Ik heb inderdaad angsten!
Hele zware bevalling achter de rug, ziek kindje wat al 4x is opgenomen geweest en gewoon mensen in mijn omgeving werken allemaal. En ik ben dan niet iemand die gauw om hulp vraagt omdat ik me dan bezwaard voel. En dan denk ik stel dat er weer iets gebeurd! Ik heb ook nog een zoontje van 9 en die moet ook elke dag naar school. Dus dat is de reden dat ik denk dat het allemaal niet gaat lukken ofzo? Ik weet het zelf ook niet heel goed helaas😓 De tijd zal het leren en misschien moet ik een weg vinden in het doen van alles
3 jaar geleden
Reactie op NesDmn
Wat een goed punt! Ik heb inderdaad angsten!
Hele zware bevalling achter ...
Tuurlijk dat je je angsten hebt en dat is helemaal oké. Probeer eraan te werken, eventueel met een therapeut of extra tijd voor jezelf.
3 jaar geleden
Ik ben 9 weken zwanger en we hebben ook een zoontje van 1,5. Voor ons een heel bewuste keuze. Omdat ons zoontje enorm geniet van andere kindjes en ik zelf als kind heerlijk ben opgegroeid met een broertje dat 1,5 jaar jonger was dan ik.
Ook wij doen het ‘alleen’ 😊 Het zal vast iets pittiger zijn dan met eentje, maar je vindt vast wel je weg erin!
3 jaar geleden
Hier een kleine van 1.5 en ben met kerst uitgerekend. Een bewuste keuze, al was het wel snel raak 🤭. Ons eerste kindje was en is super makkelijk, dus dat maakte de keus ook wel makkelijker. En het zal heus even pittig worden, maar ik hoop ook weer dat ze later veel aan elkaar zullen hebben. Als ik het zie bij andere gezinnen is dit wel vaak het geval... Maak je er niet te druk om en laat het op je af komen, plezier en succes