15 Reacties

2 jaar geleden

Vorige maand zalf gekregen om voorhuid te verweken en opening groter te maken. Dit samen met lichtjes terugtrekken als hij in bad zit. T was veel beter toen

2 jaar geleden

Hier ook een nauwe voorhuid. Te nauw om met zalfjes op te lossen, volgens de pediater en de uroloog. Wij hebben een noodzakelijke besnijdenis gepland.

2 jaar geleden

Je mag er zelf juist niet aan zitten. Dan kan je hem pijn doen, littekens veroorzaken waardoor het nog strakker gaat zitten. Mijn zoontje is nu 8 en sinds dit jaar is zijn voorhuid pas volledig van zijn eikel los gegaan

2 jaar geleden

Hier ook een nauwe voorhuid. Te nauw om met zalfjes op te lossen, volgens d ...
Hoe oud is je zoontje? Had hij er zelf last van of ontstekingen?

2 jaar geleden

Reactie op Kayleighh078

Je mag er zelf juist niet aan zitten. Dan kan je hem pijn doen, littekens v ...
Ja dat is zo zelf niet aan zitten maar met die zalf mocht het zeer voorzichtig. Maar ja nu na een maand weer vernauwd na stoppen met die zalf 🥹

2 jaar geleden

Reactie op ElsJethro

Hoe oud is je zoontje? Had hij er zelf last van of ontstekingen?
Mijn zoontje is 15 maanden. Geen ontsteking, maar z'n piemel zwelt telkens op als hij gaat plassen. Meestal tot een ovaal, soms helemaal rond. Hij heeft er schijnbaar geen last van, maar hij zou z'n spieren daarmee 'verkeerd trainen' en later natuurlijk last hebben bij het krijgen van erecties.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 15 maanden. Geen ontsteking, maar z'n piemel zwelt telkens ...
Ochotte, succes voor de ingreep 🍀

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook een vernauwde voorhuid. 3 maanden geleden was het ontstoken en hij had hij veel pijn. Via de huisarts bij de uroloog gekomen en behandeld met 2 zalven. 2 weken een ontstekingremmende zalf en 12 weken een hormoonzalf om het week te maken. Die is nu sinds kort gestopt. Ik merk aanzienlijk verschil want als ik de voorhuid wat naar achteren doe zie ik een opening naar de plasbuis. De voorhuid wil overigens niet helemaal al naar achteren hoor. Tegen mij zei de uroloog je kan altijd kijken hoever de voorhuid naar achteren wil, niet forceren want het zit inderdaad verkleefd en bij het ene kindje gaat het sneller dan bij de ander Nu maar hopen dat het in de toekomst verder geen problemen levert. Maar ik houdt het wel in mijn achterhoofd zodat ik eventueel gelijk naar de huisarts kan gaan.

2 jaar geleden

Reactie op MamaWilleke

Mijn zoontje heeft ook een vernauwde voorhuid. 3 maanden geleden was het on ...
Bedankt om te delen. Dit lijkt op wat mijn zoontje dus ook meemaakt. Benieuwd wat de uroloog zal zeggen in september

2 jaar geleden

Reactie op ElsJethro

Bedankt om te delen. Dit lijkt op wat mijn zoontje dus ook meemaakt. Benieu ...
Graag gedaan! Snap dat je je zorgen maakt! Ook omdat de afspraak pas in september is..... zolang je zoontje geen klachten heeft en plast lijkt mij dat het goed gaat.

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft nu een ontstoken voorhuid en ook zijn eikel is een beetje rood. Het was al een paar dagen rood en daarnet zag ik ook een wondje en wat blaasjes. Natuurlijk nu het weekend is en we niet even de eigen huisarts kunnen bellen 😒. Op internet lees ik spoelen en zelf laten herstellen. Maar ook zalf. Na hoeveel dagen zouden jullie naar de huisarts gaan? Mijn zoontje heeft er zichtbaar pijn aan.

2 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Ons zoontje heeft nu een ontstoken voorhuid en ook zijn eikel is een beetje ...
Ik zou voor overleg de huisartsenpost bellen, als hij pijn heeft zou ik niet willen wachten tot na het weekend dan heeft hij al die tijd pijn plus hoe ziet het er dan uit. Beter een keer teveel dan te weinig bellen denk ik altijd maar!

2 jaar geleden

Hij slaapt nu al even. Als het er morgenochtend niet goed uit ziet ga ik bellen. Dank voor het zetje.

2 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Hij slaapt nu al even. Als het er morgenochtend niet goed uit ziet ga ik be ...
Hoe gaat het nu met je zoontje? X

2 jaar geleden

Goed. Ik ben naar de huisartsenpost geweest. Het was een schimmelinfectie zei de huisarts. Twee keer per dag zalf en het trok heel snel weg. Lief dat je het vraagt.