11 Reacties

één jaar geleden

Het is echt een fase die voorbij gaat. Onze oudste(9) heeft periodes gehad dat hij alleen aardappels at, of alleen vlees of alleen de groente. Ik was ook altijd bang, komt hij niks te kort. Maar het is een heerlijke bijna tiener inmiddels. Onze jongste(bijna 2) heeft haar eigen wil ontdekt en daar maakt ze gretig gebruik van. Ineens lust ze veel niet meer. Of ze wilt het gewoon niet. Ik maak me er niet meer zo druk om. Als ze echt honger hebben eten ze wel. Daarbij is de grootste ontwikkeling van groeien nu op een lager pitje op deze leeftijd en hebben ze ook minder nodig. Komt wel weer goed. Maak je niet teveel zorgen.

één jaar geleden

Geen tips, wel herkenning. Brood wil ze alleen eten als er chocopasta op zit. Feuit gaat over het algemeen wel redelijk hoewel ze ook ineens halverwege een banaan kan bedenken dat ze toch liever een kiwi wil, die banaan wil ze dan ook echt niet meer hebben. Avondeten is een drama. Eet vaak alleen het vlees op. Bijvoorbeeld macaroni vond ze altijd heerlijk, nu wil ze er niet eens een hap van nemen. Roept al voordat ze het bord gezien heeft dat het niet lekker is. Hopelijk maar weer een fase die vanzelf voorbij gaat

één jaar geleden

Reactie op Elizejoel

Het is echt een fase die voorbij gaat. Onze oudste(9) heeft periodes gehad ...
Precies dit! Mijn oudste wordt dit jaar 13 en de jongste wordt bijna 2 jaar. Heel herkenbaar vanuit het verleden en heden die ongerustheid en bezorgdheid, je wilt immers dat ze voldoende binnen krijgen. Het is een tijdelijke fase waarvan de gevoelsmatig duur vele malen langer is dan de werkelijke duur.

één jaar geleden

Ik volg ! Want hier hetzelfde drama… al vanaf kerst eigenlijk 🙄

één jaar geleden

Ja hier ook al een tijdje! Heb het ook wel wat van me af gezet, en nu zeker nu ik lees dat er meerderen dit hebben. Het verschilt hier echt van dag tot dag wat hij eet. Vier happen is hier nu ook even standaard

één jaar geleden

Mee eens. Dank je wel voor de geruststelling. We geven nu van die knijpzakjes met fruit en groente extra. Dat lijkt ze wel interessant te vinden om te eten. Het is makkelijk en snel want zoveel tijd heb je niet tijdens het ontbijt elke dag.

één jaar geleden

Mijn moeder past op de woensdagen op.. en dan eet hij echt alles wat ze hem voorschotelt… en krijgen wij de opmerking “ hoezo hij eet zo slecht”? Donderdags op de opvang: eet ie niet Dinsdags wanneer mijn schoonmoeder oppast: eet ie niet. En de dagen dat of mijn vriend, of ik er ben of samen zijn.. dan wil hij ook niks. Heeeeeeel frustrerend. En wel 3 x per dag poepen. Echt hoe dan? Nu bijna 3 maanden aan de gang. Mag nu toch wel een keer klaar zijn. Samen met die nachtelijke escapades waarbij meneer alleen mama wil, is deze fase nu wel weer goed geweest..

één jaar geleden

Reactie op MvM2021

Mijn moeder past op de woensdagen op.. en dan eet hij echt alles wat ze hem ...
Ergens anders is de situatie ook anders hé. Bij ons eet ze juist wel super goed op het kinderdagverblijf dus we hebben gezegd dat ze daar wat extra's mag krijgen. En dus die knijpzakjes vind ze heel interessant en lekker. Je hebt ook met groente. Krijgen ze tenminste iets nog binnen. .. succes mama! Komt wel goed zoals iedereen hier al tegen me zegt. Het is fase die weer overgaat

één jaar geleden

Hier ook. Er zijn ook kiezen aan het doorkomen. Ik probeer niet te forceren.. Als ze niet wil eten, eet ze niet (als deze periode niet te lang duurt natuurlijk). Alles is ook ‘nee’ momenteel.. In het KDV eet ze wel goed, dus maak mij er geen zorgen om. Zal wel een fase zijn 😊.

één jaar geleden

Hier ook vooral avondeten. Ons eten vind ze meestal niet lekker dus dan doe ik net alsof dat ze moet kiezen tussen de 2. Dan eet ze haar eigen eten wel op. Ook hebben we een bakje met onderin een plaatje (eyore) n zeggen we maar de ezel is er nog niet. Dan eet ze tot ze m wel ziet 😅

één jaar geleden

Hier nu dus ook niet geforceerd en het maar "gelaten voor wat het is".. lijkt nu wel dat ze weer wat wilt eten en haar hongerstaking voorbij is.. zal of een fase zijn of kiezen.. als ik m'n vinger in haar mond steek dan ben ik deze sowieso kwijt want dat willen ze niet meer op deze leeftijd haha. Ik ga gewoon jullie adviezen opvolgen en niet forceren, als ze honger heeft eet ze vanzelf wel.