3 Reacties
2 jaar geleden
Ohja ik herken dit heel hard.. ik heb sowieso wel al een aanhankelijk kindje. Op dagen dat ik zelf al moe of gestresseerd ben, kan ik het er zo moeilijk bijnemen.. ik ben alleenstaande dus het is altijd en overal ‘mama’. Als iemand anders wil overnemen, mag het niet van haar (heel erg zoekende of ik hierin meega of niet) en als ik nog maar 2 stappen bij haar vandaan zet is het ook huilen. Bij mij is ze ook heel angstig over alles nu, dat maakt het ook niet gemakkelijker. Ik probeerde de afgelopen week wel wat af te grenzen en soms te zeggen dat ik bezig ben, maar dat werkt voor geen meter. Nu aan het denken om er gwn maar ff in mee te gaan..
2 jaar geleden
Mega herkenbaar. Ik ga er toch in mee en kom tegemoet aan haar mega grote mama-behoefte. Ik heb eerder gemerkt dat het fases sterker en fases minder sterk is, dus ik vertrouw erop dat het weer afneemt. Ik zeg vaak tegen mezelf dat kinderen uiteindelijk juist zelfstandig worden als je er in het begin heel veel voor ze bent, want dan ontwikkelen ze een goed gevoel van eigenwaarde en innerlijk gevoel van veiligheid. Maar zwaar is het zeker!
Hoe doe jij het zelf?