7 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook..
Ik tel maar rustig tot 10 in m'n hoofd en het word vanzelf weer bedtijd 馃ぃ
Hier heb je helemaal niks aan natuurlijk maar je bent niet alleen hahaha
Mijn oudste is 7 en kan hier ook nog een handje van hebben als het niet naar haar zin is馃槄 inclusief het deuren slaan en stampvoeten naar boven (weet nu hoe mijn ouders zich voelde 馃ぃ)
2 jaar geleden
1 Eten is om op te eten, niet om mee te gooien. Gooien doen we buiten met een bal. (Eten terugleggen)
2 Eten is om op te eten. (Eten terugleggen)
3 Zo te zien ben je klaar met eten, omdat je ermee blijft gooien ruim ik het nu op. (En dan alles wegnemen.)
Eventueel kun je het gooien er ook even uitlaten van te voren met iets wat wel mag. Bal, waterballonnen, etc. Buiten.
Voor elk van de scenario's die je omschreef bedenk je zo'n 1-2-3 en die voer je elke keer exact zo uit (dus bij stap 3 ook echt doorpakken, anders gaat het niet werken). Er gaan meltdowns komen, die gevoelens mogen er zijn: "ik zie dat je boos bent dat ik je eten weg heb genomen, maar eten is niet om mee te gooien. Over een uurtje proberen we het nog eens."
2 jaar geleden
Hier ook vooral als zij haar 'zin' niet krijgt. Ik leg het dan terug en waarschuw haar. Bij de 2e keer zeg ik dat ik het weghaal bij de 3e keer en doe dit dan ook. Soms laat ik haar zelf mee oprapen. Wilt niet allemaal helpen hoor maar wil het ook niet stimuleren ofzo. Ze weet het namelijk wel donders goed.
2 jaar geleden
Hij weet hier ook dat het niet mag, maar we prioriteren nu meer het continue ons eten willen ipv dat van hem. We eten 90% hetzelfde, maar als zijn ei op is en dat van ons nog niet dan gaat hij daarnaar wijzen tot hij het krijgt. Ben nu eerst bezig met het concept eerst A dan B leren. Krijgt hij ook meltdowns mee, maar hij leert het wel merk ik.
Hij gooit vooral met z'n waterbeker. Dan zeggen we ook dat het niet mag en moet hij laten zien dat hij het op tafel kan zetten als we de beker oprapen. Lijkt hij nog weinig van te leren helaas.