10 Reacties
2 jaar geleden
Grote kans dat het al geprobeerd is, maar bij mijn zoontje hielp het nog weleens om z'n vlees door de aardappels en groente te prakken. Als hij dan een hap vlees wou zat er automatisch iets van groente of aardappels bij op de vork. Ik heb ook een tijd gedaan dat hij eerst een hap vlees mocht en daarna een hap groente, en dan weer een hap vlees. Het heeft een hele tijd geduurd maar inmiddels (hij is nu 2,5 jaar) eet hij alles.
2 jaar geleden
Soep en pasta is een supergoede manier om groente erin te krijgen. Zoek maar een op hidden veggie pasta gerechten.
Hier doen gebakken aardappeltjes of krieltjes het altijd goed, vooral als die ergens in gedipt kunnen worden (ketchup, mayonaise, appelmoes). Stamppot is ook altijd prima.
Voor de groente los eten werkt de diptruc ook heel goed. Je kunt ze er ook spul over laten strooien of gieten (een sausje, geraspte kaas etc). Als je het voor doet, zullen ze het vast zo nadoen. Als ze er actief mee bezig zijn, zijn ze al snel geneigd t in de mond te doen.
Verder vraag ik mijn dochtertje altijd of ik een hapje van haar groente mag als ik het al op heb en zij het nog niet aangeraakt heeft. Ik laat haar het dan ook in mijn mond doen. Om 1 of andere reden wekt dat altijd de interesse en heeft ze het binnen de kortste keren op.
2 jaar geleden
Hier heeft hij groente ‘leren’ eten door het aan te bieden bij eten wat hij lekker vindt zoals pasta.
Ik maakte dan de pasta gewoon zoals altijd, en legde los op zijn bordje steeds dezelfde groente erbij (in ons geval wortel). Na een tijdje begon hij dit te eten. Daarna de wortel los aangeboden met gebakken aardappels. Toen alles met wortel goed ging, begon ik op dezelfde manier weer met een andere groente.
Het heeft een tijdje geduurd, maar hij eet nu vrijwel alles (dit was een half jaar terug absoluut nog niet het geval)
2 jaar geleden
Pff ik word er moedeloos van. Hoe ze eerst wel echt voorkeuren had om te eten en dus wel wat warm at. Is het ineens sinds nu 3 weken een enorme afkeer voor warm eten. Als ik al aan kom lopen hoor ik al nee. Er is verder niets geks gebeurd.
2 jaar geleden
Reactie op Anoukk98
Ik lees hier ook soep, lijkt me leuk om te geven! Hoe geven jullie dit dat? ...
Hier altijd dikke maaltijdsoepen, anders protesteert mijn man dat het geen avondeten is. 😅 Ik pureer de soep altijd (eventuele balletjes voeg ik later toe) en doe er een aantal aardappelen door voor de binding. Dan een paar broodjes erbij om mee te dippen, die ze zelf mag scheuren (dit is ge-wel-dig leuk!). Verder lepelt ze het zelf op.
Wat betreft de troep:
1. Kliederschortjes van de Ikea: deze sluiten goed aan bij de polsen, stevig klittenband achter en zijn goed vochtdicht.
2. Bij vloeibaar eten doe ik altijd een siliconenslab met opvangbak erbij
3. Haar in een staart
4. Twee honden voor de aftermath 🤣