Hey allemaal,
Nou zie ik wel wat topics over buikslapers die doorlekken. Maar mijn zoontje is niet alleen een buikslaper maar ligt ook nog met zijn kontje in de lucht😅.
Zodra er dus al een goede plas in de luier zit lijkt het er zo aan de voorkant uit te lopen. Ik heb al verschillende merken geprobeerd, verschillende maten, strakkere plakkers of losser, strakkere rompers en losser...
Ik verschoon nu elke avond om 22.00 uur zijn luier nog en zeker 1x in de week wordt hij als nog nat wakker. Vanmorgen zooooo zielig zat zijn hele linkerkantje onder de plas arm kind🥴.
Hij draagt overdag kruidvat en om 22.00 uur krijgt hij pampers premium protect aan. Heb ook al de dry nights geprobeerd🤷♀️.
Iemand nog een gouden tip? Ohja heb ook al het bovenkantje een keer naar binnen gevouwen maar gezien het feit hij met zijn kontje in de lucht ligt lijkt de plas gewoon vrij baan te hebben🤷♀️🤦♀️.
Is voor ieder kindje natuurlijk weer anders maar hier ook een buikslaper, met kontje om hoog en de handjes onder zn lijfje, en hier werkte het merk pampers niet maar alleen maat 5+ van kruidvat. Nu eigenlijk weer droge nachten
Eigenlijk alleen maar herkenning. Wij doen dus ook pampers luierbroekjes voor de nacht. Maar dat is dus op goed geluk in de hoop dat hij niet veel plast. Enige wat ik kan verzinnen is hem overdag vooral genoeg te laten drinken en niet meer veel bij het avondeten. Ik doe dit zelf niet. De wasmachine is gewillig zeggen we hier dan maar.
Hier ook een buikslaper op de knieën (meisje). Hier gaat het redelijk goed met kruidvat luiers, zo'n 1 a 2 keer in de week gaat ze door.
Mijn neefje heeft ongeveer dezelfde leeftijd en slaapt ook op zijn buik. Daar is het vrijwel elke nacht raak, wat schijnt te komen doordat hij snachts stijf wordt en alles dus omhoog gericht wordt.
Ik denk dat het een kwestie van uitzingen is tot ze zindelijk zijn, helaas.
Hier dezelfde slaappose..ik laat hem 's avonds niet te veel drinken. Ik doe een pamper om en daarover een luierbroekje en daarover een onderbroekje voor potty training ( daar zit absorberende stof in). Tot hiertoe nog maar 1x een serieuze lek gehad
Hier ook die mooie slaap positie! Gebruiken altijd pampers premium protection en nog geen last van gehad, wel een meisje dus misschien weer anders. Maar heb je al eens geprobeerd de luier andersom aan te doen?
2e luier andersom er overheen dus met de hoge kant voor, heeft hier wel geh ...
Ik doe dit ook bij mijn dochtertje die zo heerlijk op haar buik met de kont in de lucht slaapt! Gewoon de Kruidvat luiers en als de 2e (die achterstevoren zit) ‘s ochtends niet nat is gebruik ik die nog een keer normaal :)
Hier ook buikslaper en lekt niet door.. alleen heeeel soms als ie ook nog eens heeft gepoept en de luier uit zn voegen barst. Pampers baby dry night een maatje groter dan wat eigenlijk voor de leeftijd bedoeld is. Gaat dikke prima!