107 Reacties

3 jaar geleden

Ik word vooral ook een beetje moe van alle 'commentaar' uit de omgeving dat dit toch echt niet normaal is en dat ze nu toch wel beter zou moeten gaan slapen.

3 jaar geleden

Ik word vooral ook een beetje moe van alle 'commentaar' uit de omgeving dat ...
Oh ja heeeel herkenbaar! En dan vooral alle adviezen dat we hem maar moeten laten huilen etc

3 jaar geleden

Yess ik sluit me graag aan! Al moet ik zeggen dat het bij ons de laatste 3 week wel beter gaat. We zijn sindsdien begonnen met de pick up put down methode om hem zelfstandig in slaap te laten vallen. De meningen zijn nogal verdeeld over ‘slaaptraining’ maar voor ons werkt dit wel echt. We leggen hem wakker in zijn bedje en als hij begint de huilen dan laten we hem echt maximaal 60sec huilen, als het krijsen is dan troost ik hem gelijk. Eerste dagen duurde het zo’n 30-40min voordat hij sliep. Nu is dat 10min. ‘S nachts vanaf 3u wordt hij wel nog vaak wakker.. en de ene nacht gaat ook beter als de ander

3 jaar geleden

Ik word vooral ook een beetje moe van alle 'commentaar' uit de omgeving dat ...
Ahah jaa echt he.. hoe vaak ik al wel niet gehoord heb; geef hem is een papfles, dan slaapt hij vast lekker door 🤦‍♀️🤦‍♀️

3 jaar geleden

Dubbele espresso, met je neus dicht drinken. Dan direct daarna gaan slapen max 20 min (dat lukt ms nog, uren slapen is nooit haalbaar met slecht slapend kind). Na 20 min heb je én een powernap gehad én is de espresso gaan werken dus zit je vol energie 💪

3 jaar geleden

Herkenbaar! Hier ook een klein nachtbrakertje (bijna 7 maanden). Sowieso nog minimaal 1 nachtvoeding en een goede nacht is een paar keer wakker voor de speen en om 4u klaarwakker om om half 6 weer in slaap te vallen voor een uurtje (deze nachten komen ongeveer 1-2 keer per week voor). Maar veel nachten ook heel onrustig met elk half uur of uur wakker. Hier werkt het nunki lakentje wel deels. Voornamelijk met in slaap komen en iets rustiger slapen. Ik heb het idee dat de onrustige nachten nu voornamelijk komen doordat mijn dochtertje last heeft van haar darmpjes door de vaste voeding dus daarin probeer ik nog te zoeken wat wel en geen last geeft. Maar denk ook dat ze gewoon niet zo'n slaapkop is en wat minder slaap dan gemiddeld nodig heeft en ook soms bij ons wil zijn. Overdag gaan de slaapjes sinds 2 weken wel iets beter. Eerder alleen slaapjes van 30 min overdag. Succes iedereen! Het zal met de tijd vast iets beter worden

3 jaar geleden

Ik heb de eerste vier maanden een doorslapen gehad en nu een baby die elke nacht 3 keer wakker wordt. Valt mee als ik jouw verhaal hoor maar alsnog 😂 ik voel me echt een beetje machteloos en gefrustreerd 😪

3 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Ahah jaa echt he.. hoe vaak ik al wel niet gehoord heb; geef hem is een pap ...
Ja als het toch eens zo makkelijk zou zijn hè

3 jaar geleden

Reactie op Nily01

Herkenbaar! Hier ook een klein nachtbrakertje (bijna 7 maanden). Sowieso no ...
Overigens vond ik hier het consult met de slaapcoach geldverspilling. Maar kan ook aan de persoon liggen. Die hamerde op het schema en de slaapjes overdag verlengen maar dat lukte toen (1.5 maand geleden) echt nog niet. Inmiddels dus iets beter maar denk dat dat voornamelijk tijd nodig had ipv dwingen in een schema. Pick up put down werd geadviseerd maar zorgde hier alleen maar voor onrust. Hier werkte meestal juist haar laten liggen en handje vast houden/boven haar hangen en shhht zeggen

3 jaar geleden

haha ik word euforisch door dit topic, wetende dat ik niet alleen ben. Ik heb ook nachten gekend van 3 uur slaap. intussen ging het beter en gunde ze mij 5 uur slaap maar vannacht terug 3 😔. Ze komt nog 1 a 2 x achter nachtvoedingen. Enkele weken geleden was dit soms 3 a 4x terwijl ze overdag ook goed dronk. Ik deed enkel verdikking in de fles van 18u en nu ook om 1u en dat zorgt voor een betere slaap snachts

3 jaar geleden

Reactie op eaevk

Ik heb de eerste vier maanden een doorslapen gehad en nu een baby die elke ...
zou ze ergens verslaafd aan zijn geworden dan?

3 jaar geleden

😭🤣 haha nou echt! 2 nachten slaapt ze door en tadaaaaa... Nu al een week weer niet🤣😣 ben jij er achter waardoor het komt? Hier helaas slechte gewoontes 😟

3 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Yess ik sluit me graag aan! Al moet ik zeggen dat het bij ons de laatste 3 ...
60 seconden is ook wel te overzien natuurlijk! Als ik lees dat sommige kinderen soms wel 10 min liggen te huilen in hun eentje breekt echt mn hart

3 jaar geleden

Reactie op Raaau-

Dubbele espresso, met je neus dicht drinken. Dan direct daarna gaan slapen ...
Hahaha, ahh wauw ja dat is ook een techniek..

3 jaar geleden

Reactie op Nily01

Herkenbaar! Hier ook een klein nachtbrakertje (bijna 7 maanden). Sowieso no ...
Wij hadden ook het nunki lakentje in de wieg en dat was top! Zijn bij het ledikant ermee gestopt omdat ie het op de opvang niet heeft en was bang dat ie daar aan ging wennen en daar dan niet kon slapen..

3 jaar geleden

Reactie op eaevk

Ik heb de eerste vier maanden een doorslapen gehad en nu een baby die elke ...
Jaa heel machteloos en frustrerend he! 🥱

3 jaar geleden

Reactie op Baby 2021

😭🤣 haha nou echt! 2 nachten slaapt ze door en tadaaaaa... Nu al een week ...
Ik denk idd slechte gewoontes. We moeten hem echt in slaap helpen steeds, heel lastig vind ik het, maar wil hem dus ook niet laten huilen. Chair methode geprobeerd maar werd ie alleen maar verdrietiger van..

3 jaar geleden

Blij om niet de enige te zijn.. soms denk ik dat er meer aan de hand is omdat al zoveel kindjes doorslapen 🙈 hier vaak 5 a 6 keer wakker.. het is altijd opeens krijsen en we moeten hem eigenlijk oppakken en dan is hij relatief snel stil.. ook indien ik hem borstvoeding geef is hij onmiddellijk gesust.. maar het weegt zo zwaar door.. hoe weet je hoe vaak ze eigenlijk nog zouden “moeten” drinken?

3 jaar geleden

Reactie op kimvvalck

Blij om niet de enige te zijn.. soms denk ik dat er meer aan de hand is omd ...
Het lastige met borstvoeding is dat ze soms niet alleen willen drinken vanwege honger, maar ook vanwege geborgenheid. Ik probeer hier altijd te kijken naar de vorige voeding, zit er al minimaal 4 uur tussen, laat ie hongersignalen zien en krijg ik hem op een andere manier niet gesust, dan leg ik hem aan!

3 jaar geleden

Reactie op MaritMarit

Ik denk idd slechte gewoontes. We moeten hem echt in slaap helpen steeds, h ...
Same here 🥲 oh nee, hier werkt die methode ook niet nee. Ik heb een tip (wat hier echt heeft geholpen, maar ik vind het zelf zo lastig). Iedere keer korter wiegen, neerleggen, even de kamer uitlopen en bij huilen eventjes laten en opnieuw 🙈