107 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op maamel

Bij wie het allemaal een drama is, maken jullie geen gebruik van voorbeeld ...
welk schema volg jij precies?

2 jaar geleden

Hier nog een! 🙋‍♀️ precies zoals je zegt: we doen het met liefde! ❤️ wel een beetje vermoeiend.. en zwaar irritant als mensen zich ermee gaan bemoeien. Ongevraagd advies.. en aannames dat elke baby nu zou moeten doorslapen. Dat slaat nergens op. 🤦‍♀️

2 jaar geleden

Hier is het tot 6 maanden ook een groot drama geweest. Toen ben ik over geg ...
Is dat niet te kort? Wij hadden van onze slaapcoach begrepen: ochtend 1 uur, middag 2 tot 2,5 uur. Dus 3,5u per dag. Nou slaapt ons zoontje overdag liever 1,5u ‘s ochtends en 1,5 uur ‘s middags. Dus ik wijk wel af van adviezen enzo als m’n baby het anders liever heeft.

2 jaar geleden

Reactie op Josepha

Ja, herkenbaar! 😅 Ik slaap nu overdag maar met hem mee, volgens de veilig ...
Dat doe ik nu ook. Sinds 3 weken ook ‘s nachts, maar ik slaap dan heeeel licht en vaak wakker. Het blijft lastig! Ons zoontje is een buikslapertje en naast mij lukt het niet om op z’n buikje te liggen. (Lees: veeeel wakker)

2 jaar geleden

Reactie op Mama voor de 2 keer

welk schema volg jij precies?
Die van snugglesanddreams! Kost maar €15 en gaat vanaf 4 maand tot 3jaar!

2 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Hier nog steeds geen goede nachten 😭 wat heb je gedaan dat het beter is ge ...
De slaapjes overdag anders inplannen heeft denk ik wel wat geholpen. Al ben ik daar nog steeds mee bezig.. Z'n 2e slaapje is wat dicht op z'n bedtijd nog, maar dat komt doordat z'n 1e slaapje vrij lang is, soms wel bijna 2,5 uur. Dus denk dat ik hem sochtends eerder wakker ga maken om zo beter uit te komen met z'n bedtijd en ook snachts meer "slaapschuld" te hebben. Bijna 4 uur slapen overdag is op zijn leeftijd toch niet echt meer nodig..

2 jaar geleden

Reactie op maamel

Bij wie het allemaal een drama is, maken jullie geen gebruik van voorbeeld ...
Ik volg wel een schema, maar meer als richtlijn, ik heb tot voorheen nooit wakker gemaakt namelijk dus zijn 2e slaapje varieerde nog wel eens met een half uur/uurtje qua starttijd. Maar ivm een lange ochtenddut ga ik hem misschien toch maar wakker maken sochtends..

2 jaar geleden

Hoe gaat het met de nachtbrakers hier? We zijn sinds een week begonnen met een (liefdevolle) slaapcoach, en moet zeggen, wauw wat een verademing. We zijn er nog niet, maar meneer wordt nog maar 2 of 3 keer wakker snachts. Wat heerlijk! Hopelijk bij de rest inmiddels ook wat progressie 🥰

2 jaar geleden

Ik herken dit. Wat bij ons heeft geholpen was om 2 tutjes in bed te leggen die lichtgevend zijn. Kan mijn dochter ze zelf terugvinden. Ik moet nu nog maar 1 keer per nacht gaan, want dochterlief heeft echt last als haar luier te nat is en schreeuwt dan zo luid dat ik er wakker van spring. En dan een beetje water en ze slaapt weer door.

2 jaar geleden

Reactie op MaritMarit

Hoe gaat het met de nachtbrakers hier? We zijn sinds een week begonnen met ...
Wat goed! Moet een verademing zijn! Heb je nog tips om te delen?

2 jaar geleden

Reactie op MaritMarit

Hoe gaat het met de nachtbrakers hier? We zijn sinds een week begonnen met ...
Wie is deze slaapcoach?

2 jaar geleden

Die van ons slaapt dus prima, maar gilt er op los in de nacht( in zijn slaap dus) Ik vrees dat alle buren ook wakker zijn. Het breekt ons echt op. Hoop dat snel voorbij is.

2 jaar geleden

Reactie op Mamamoo

Wat goed! Moet een verademing zijn! Heb je nog tips om te delen?
Ik heb heel veel gehad aan de cursus van bureauvanslaap icm een telefonisch consult. Wat ik vooral heel fijn vond is dat je in tegenstelling tot veel andere slaapcoaches wel gewoon je kindje mag troosten en erbij mag blijven, ivm bijv gecontroleerd laten huilen. Op haar instagram staan ook veel tips! Hier hielp het om echt consequent te zijn en vanuit z'n bedje te troosten ipv op de arm nemen en in slaap troosten/wiegen. Ik kan haar echt aanraden!

2 jaar geleden

Wie is deze slaapcoach?
Bureauvanslaap. Ze heeft ook een insta met veel tips 🥰 Maar haar cursus raad ik ook zeker aan. Ik heb ook een belconsult erbij gedaan

2 jaar geleden

Reactie op Liz39

Die van ons slaapt dus prima, maar gilt er op los in de nacht( in zijn slaa ...
Ohh dat is ook niet fijn nee 😖

2 jaar geleden

Reactie op MaritMarit

Bureauvanslaap. Ze heeft ook een insta met veel tips 🥰 Maar haar cursus ra ...
Dank voor je antwoord! Die had ik ook als mogelijke optie om toch eens contact mee op te nemen. Bedoel jij dan het slaapadviesgesprek van 50 euro? Daar heb je dus echt al wel goede tips uitgehaald?

2 jaar geleden

Dank voor je antwoord! Die had ik ook als mogelijke optie om toch eens cont ...
Ja! Ik vond het zelf vooral heel handig die combi. Dus eerst haar cursus en daar zelf mee aan de slag (ik heb het eerst ruim een week zelf geprobeerd), en dan de dingen waar je eventueel tegenaanloopt tijdens dat belconsult aan haar vragen.

2 jaar geleden

Reactie op MaritMarit

Ja! Ik vond het zelf vooral heel handig die combi. Dus eerst haar cursus en ...
Bedankt voor het delen! Weet je ook wanneer je verschil begon te merken? Ik probeer soms wel dingen maar die halen dan voor m’n gevoel niks uit maar kan natuurlijk ook zijn dat ik het langer dan een x aantal dagen moet proberen

2 jaar geleden

Reactie op Mamamoo

Bedankt voor het delen! Weet je ook wanneer je verschil begon te merken? Ik ...
Toen ik vastliep met de cursus en een belconsult deed voor tips, merkte ik letterlijk dag 1 al verschil! Maar ik geloof dat ze zei dat je het zeker een week moet proberen om te kijken of je iets aan voorruitgang ziet..

2 jaar geleden

Ik heb ook een online slaapgids aangekocht voor liefdevol leren slapen zonder huilen. Het belangrijkste is echt om je kind alleen te leren inslapen. Ik vermoed dat dat het lastigste proces is. Maar als je het vergelijkt met leren fietsen dan snap je wel dat het voor je baby het beste is om door die moeilijke periode te gaan als ze daarna iets geleerd hebben. Wij zitten nu op een nachtvoeding om 23u en nog een kleine voeding om 3u maar dan is hij vaak een uur bezig om terug in slaap te proberen vallen omdat hij ons er nog wel bij nodig heeft. Ik moet nu mijn hand op zijn gezicht leggen en dan pas kan hij inslapen. Dat probeer ik nu af te leren in de hoop dat hij dan snel zelf terug inslaapt.