13 Reacties
één jaar geleden
Je bent niet de enige hoor!
Onze zoon, nu 21,5 maand oud, heeft heel lang bijna elke nacht om 3u zich nog gemeld voor een beetje melk. Toen hij daar uit zichzelf mee is gestopt, rond 19 maanden, is het veranderd naar wakker worden om 5u en met geen mogelijkheid verder willen slapen…
Bij ons bleek het er aan te liggen dat we de middagdut (zaten al op 1 slaapje) een half uurtje eerder moesten starten, dan op tijd weer wakker maken en in de avond een half uurtje eerder naar bed. We zijn nu een maand verder sinds die aanpassing en ondertussen slaapt hij meerdere nachten volledig door tot 06:30/07u. Hij gaat dan om 18:30/18:45 naar bed. Ik heb hiervoor de slaaptipsvoorbabys gids gebruikt.
Voor ons was dit dus de oplossing.
Ik weet niet hoe jullie dagen er uit zien qua dutje(s)? Maar dat kan dus eventueel ook van invloed zijn op de nachten.
Ik werd er ook heel onzeker van, dus dat gevoel begrijp ik echt! Weet dat je er alles aan doet en er voor je kind bent, dus je doet sowieso niks fout!!
Het is heel normaal dat kinderen op deze leeftijd nog niet doorslapen.. tegenwoordig “moeten” baby’s al doorslapen vanaf de geboorte, maar zo werkt dat helaas voor de meesten toch echt niet.
🍀
één jaar geleden
Onze dochter slaapt 's middags van half 12 tot 1 a half 2. Maximaal 2 uur, maar meestal maken we haar na anderhalf uur wakker. Sinds we dit doen gaat het beter, maar ze wordt nog steeds wakker 's nachts😵💫 ik verlang echt naar de dag dat ze gewone nachten slaapt hoor.. jeetje zo frustrerend. We hebben een poosje goede slaap gehad maar dat is een jaar geleden. Toen werd ik een 'gewoon' mens.
één jaar geleden
Ahh ja, wij hebben vanaf nu pas goede slaap, dat is wel heel fijn inderdaad..!!
Het is heel lastig als je niet weet wat te veranderen, dus zeker herkenning daar in!
Is afbouwen van de melk in de nacht nog een optie of wilt ze daar echt niet aan? (Dat is ook herkenbaar dan haha)
En huilt ze ook echt in de nacht of is het meer roepen/zeuren?
Hier was het soms in de nacht dat hij even riep, maar uiteindelijk een kwartier later weer zelf in slaap viel, zonder dat ik binnen kwam, want als ik binnenkom is hij sowieso echt wakker en dan slaapt hij niet zomaar meer.. 🙈
één jaar geleden
Nee echt huilen. Ze komt net ook weer van oorontstekingen (ze heeft buisjes maar had een loopoor en koorts). Haar linkeroor loopt nu nog... 😶 Als ze helemaal beter is wil ik wel weer proberen wat minder melk te geven. Ook een beetje angstig daarvoor, want dan gaat ze misschien helemaal niet meer slapen😵💫 Hoelang slaapt jouw kindje overdag?
één jaar geleden
Hier slaapt m'n dochter nog steeds niet door, heeeel sporadisch dat ze een keer een nacht niet huilt. Ze heeft dan meestal niks nodig, soms is het omdat ze haar speen even kwijt is of gewoon omdat ze wakker is geworden. Ze huilt dan net zo lang en hard door tot ik kom of tot haar broer ook wakker is en mee huilt, ze wil dan ook altijd met mij mee om bij mij verder te slapen maar dat mag pas vanaf half 6. Het is wel heel wisselend hoe vaak ze komt per nacht, de ene periode is het 1 tot 3 keer en andere periode is het weer minimaal 4 keer, geen idee waar het aan ligt.
één jaar geleden
Onze dochter slaapt ook niet door helaas, laatst in de kerst vakantie dacht ik hey we gaan de goeie kant op. Maar nee helaas het gezeur is weer begonnen, ze gaat tussen 19:00/19:30 naar bed en voor middernacht komt ze 1 tot 2x en dan nog 2 tot 3x voor de ochtend 😑 dan geven we idd een verdunt slokje melk of een schone luier en dan slaapt ze vaak weer verder, maar van haar 20 maanden is ze al zeker 19 maanden zo in de nacht
één jaar geleden
Reactie op Jv1991
Herkenning🙏 hoe doen jullie dat met werk en al? Is het vol te houden?
Ook fijn herkenning terug, mensen vinden het vaak maar abnormaal dat ze niet doorslaapt. Hoe ik der mee omga met werk, um ja niet haha, ik vloek en ik tier snachts want na 20 maand ben ik het wel echt zat 🙈, maar toch nog met een fake smile der fles aan geven, ze zegt ook echt zelf melkie. En als ze me echt op heeft gebroken een nacht, probeer ik gewoon wat eerder naar bed te gaan. En in het weekend zijn we bij haar vader, en mag ik blijven liggen en trek ik weer een beetje bij. Op naar een nieuwe week spoken. Maar ze is een lieve vrolijke meid, dus nu maar wachten tot de communicatie beter gaat en ik kan vragen wat der is. Maar had dit nooit verwacht zo vaak. En hoe ga jij er verder mee om?
één jaar geleden
Hier heeft ze nog nooit een nacht doorgeslapen 🙈
Ergens 'verstond' ik haar wel omdat ze overdag heel slecht at waardoor ik dacht dat ze gewoon honger had 's nachts. Inmiddels gaat het eten beter maar is ze zodanig gewend aan die melks 's nachts... Ze roept ook 'drinkeeeeen'. Ze gaat slapen rond 19u30. Vaak wordt ze al eens wakker rond 22-23 uur, dan geef ik haar nu nog melk. Sinds een week gaat mijn partner (die vroeger nooit opstond) 's nachts bij haar. Ze verwacht dan duidelijk mij want is niet blij met z'n komst dat ze zelf zegt 'bedje' of 'slapen' en dan slaapt ze vaak verder tot we haar 's morgens wakker maken rond 7u15. Volgende stap is dat m'n partner ook al de eerste keer gaat als ze wakker is. Geen idee of ze zo binnenkort gaat doorslapen, we proberen maar wat. Laten wenen doe ik niet, dan is iedereen wakker, en duurt ook langer dan opstaan, troosten, en weer gaan slapen. Maar na 20 maand heb ik het ook wel wat gehad met dat slapen, ben ook moe en kijk uit naar tegen wanneer ze zegt waarom ze wakker is 's nachts of uit zichzelf gaat doorslapen
één jaar geleden
Ja he het zal fijn zijn als ze kunnen zeggen wat er is. Hoe ga ik ermee om... ja normaliter als het 1x is s nachts een flesje melk, prima. Dan ben ik wel moe maar niet terror. Maar de laatste maand is het krijsen en zich van ons afduwen en niks willen. Dus dat breekt wel echt op. 🤷♀️ en hier hetzelfde... niemand snapt het, behalve de mensen die het mee maken of mee hebben gemaakt.
één jaar geleden
Wij hebben ook een moeilijke slapen (gehad?). Sinds 2 weken slaapt ze door en ze is nu 21 maanden. Wat een tijdje bij ons heeft gewerkt om een fles (als wij gaan slapen) in haar bed te zetten zodat ze hem zelf kan pakken. Deze heeft ze vervolgens afgebouwd. Bij ons heeft ze volgens mij niet echt trek maar is het echt om haar weer te kalmeren.
Daarnaast kwam ze standaard 03.00 en wilde ze niks behalve tussen ons in. Dit hebben we een tijd gedaan ivm werk wij dus ook graag wilde slapen. In de kerstvakantie hebben we haar bed bij ons op de kamer gezet 3 nachten en haar laten liggen. 1 avond heeft ze 20 min gehuild en hebben wij haar getroost maar niet opgepakt oid. De dagen daarna ging het goed. Vervolgens dus op haar eigen kamer gelegd en sindsdien gaat het goed 🙌🏻. Kan het nog steeds niet geloven…
Geen idee of deze tips je helpen maar ik herken je worsteling enorm. Je wordt er ook een beetje moedeloos van. Onze dochter had ook altijd wat (hoesten/ziek etc) dus vond het ook zielig om haar te laten liggen oid. Maar in de kerstvakantie was ze eindelijk helemaal beter en vrolijk dus toen had ik bedacht dat dit in ieder geval niets fysieks was.. succes !
één jaar geleden
Bij ons ook hoor, 1 of 2 keer melk of speen kwijt. Dochter is van 3 mei 2022