5 Reacties

één jaar geleden

Hallo mama, ik volg mee. Ik zit met mijn handen in mijn haar. Mijn zoontje heeft hetzelfde, rond half 8 in bed s avonds, maar slaapt pas half 9/9 uur. Middag dutje heb ik vervroegd naar 11:30-13:30 om te kijken of hij eerder moe is in de avond vanwege een langere wakkertijd, maar het helpt heel weinig. Dutje overslaan vind ik nog te vroeg, dus ik weet het ook allemaal niet meer…

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde hoor. Zoontje word tussen 08:00/08:30 wakker. En gaat rond 12:30/13:00 weer naar bed tot 15:00. Het middagdutje slaapt hij ook meteen. Savonds 20:00 naar bed maar vaak slaapt hij pas tussen 20:30/21:30.

één jaar geleden

Hier ook een tijd gehad. We hebben het slaapje verkort naar 1,5 uur en max 2 uur eruit. Weten nu dat hij na zn middagslaap minimaal 5,5uur wakker moet zijn. Kwart over 7/half 8 gaan we naar boven en voor 8 uur slaapt hij!

één jaar geleden

Ik kreeg laatst van mijn zus te horen dat toen haar zoontje stopte met het middagdutje dat ze dan wel tussen de middag even wat heel rustigs met hem ging doen, lekker op de bank boekjes lezen oid zonder veel prikkels zodat er toch een rustmomentje is maar zonder te slapen. Mijn dochter van net 2 is echt niet te pruimen vanaf 4 uur als ze niet geslapen heeft dus bij haar hou ik het er nog even in, ze kletst altijd nog een tijdje als ze in bed ligt zowel smiddags als savonds maar ik laat haar in de middag max een uurtje slapen. Savonds valt ze dan meestal om een uur of 8 wel in slaap maar ik leg haar wel rond kwart over 7 in bed, kan ze nog even rustig de dag verwerken voordat ze in slaap valt.

één jaar geleden

Dutje inkorten helpt hier goed! Max een uur en dan wakker maken. Vind dat altijd beetje moeilijk als ze nog lekker slaapt, maar na vijf min is ze goed wakker en kan ze weer een middag spelen. Om 19u gaat ze dan weer naar bed en ze wordt meestal tussen 7u en half acht weer wakker