11 Reacties

2 jaar geleden

Ja ik merk vooral dat als ik ze in de box zet ze het gelijk op een krijsen zet en dat is ook zo lastig! Ik wil ze het liefst er dan weer uit pakken, maar ben bang dat de box dan over een maand op zolder staat... Ook zoiets, ze gooit steeds een speeltje op de bank en dan doe ik bom en gaat ze lachen... Maar zodra ik er mee stop is het huilen echt soms krijsen zelfs... Ik snap je wel! Denk toch super consequent zijn hor! Juist nu, want ze zoeken de grenzen op tot hoever ze kunnen gaan ;) Succes hor!

2 jaar geleden

Herkenbaar! Hier een mannetje met veeeel temperament, super leuk maar ook super intens 😅. Lukt iets even niet dan wordt hij mega boos en brult hij alles bij elkaar. Ik ben ook niet goed in die grenzen aanhouden en vind het ook al snel zielig. En dat lijkt hij al heel goed te weten 🙊🙈 Dus ja, herkenning!

2 jaar geleden

Ik herken het ook heel erg! Ons mannetje vindt samen spelen ontzettend leuk maar als ik hem in de box zet of op de grond zet om even alleen te spelen omdat ik even zijn broodje moet maken of een was moet draaien dan is dat 9 vd 10 keer (op luid volume) brullen, ook als ik gewoon in het zicht ben. Ik wil er inderdaad ook niet teveel aan toegeven want ik vind ook dat hij zichzelf even moet kunnen vermaken maar soms vraag ik me af of dat ik dat op deze leeftijd van 11 maanden al mag verwachten en wat dan de beste methode is. Ik denk wel ook dat opvoeden/gewennen nu al wel een beetje begint maar t voelt ook zo raar om hem gewoon te laten krijsen terwijl ik naast hem sta de was sta op te vouwen in de hoop dat het vanzelf stopt (wat tot nu toe nog niet is gebeurd😅) Ik weet ook niet of dat de beste methode is… Ik heb er ook wel eens discussies over met mijn partner en wil voorkomen dat dit een “groot ding” wordt dus tips zijn van harte welkom!

2 jaar geleden

Reactie op Ducky18

Ik herken het ook heel erg! Ons mannetje vindt samen spelen ontzettend leuk ...
Wat bij ons heel goed helpt, vooral rond die leeftijd is afleiding! Mijn zoon begint gelijk te huilen als ik van hem weg loop, het huishouden moet doen of even wat anders moet gaan doen, en rond deze leeftijd schijnt dat ook te zijn omdat ze zich volledig gefocust zijn op mama's aandacht en dat mama dicht bij ze is. Als ik iets moet doen en hij begint te huilen dan zorgen we ervoor dat we iets hebben waar hij zich op kan focussen, iets van speelgoed, een boekje, een autootje of iets wat hij interessant vindt en soms werkt dat nog best goed ook 😅

2 jaar geleden

Sterrenbeeld stier😂🙈 hier hebben we nog zo'n pittige tante

2 jaar geleden

Reactie op Thari13

Sterrenbeeld stier😂🙈 hier hebben we nog zo'n pittige tante
Ram hier, weet niet wat beter is 😂

2 jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Ram hier, weet niet wat beter is 😂
Zijn allebei heftig 😂 me moeder is ram en me zus stier, en ik sta der als kalme maagd altijd maar tussen haha

2 jaar geleden

Hier ook! Ik denk dat dat erbij hoort 🤭

2 jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Ram hier, weet niet wat beter is 😂
Pfoe hier ook dametje met pit 🥲😂

2 jaar geleden

Haha hier gaat hij ook hard huilen als we ferm nee zeggen 🤣. En als hij iets ondeugends doet schud hij zelf al nee met z'n hoofd. Te grappig. Soms zie je gewoon aan die blik dat hij eigenlijk ook wel weet dat het niet mag, maar dan toch even doen. Boefje 😝 Maar goed, we geven dus wel duidelijk aan als iets echt niet mag en als hij dan huilt troosten we hem daarna. Als hij dan weer hetzelfde wilt doen blijft het nee en probeer ik hem af te leiden.

2 jaar geleden

jip ik heb er zo 2 rondlopen. eentje van 11 mnd en 1 van 5 jaar. Duidelijke regels stellen is noodzakelijk ´ dat helpt de oudste om haar onder controle te houden😅