15 Reacties

één jaar geleden

Oh ja en ik heb de nodige instragam paginas zoals bakkenmetbel ook al geprobeerd ook dat is geen succes

één jaar geleden

Hier het zelfde, wij geven nu na het eten nog een potje 12/15/18+ afhankelijk van hoeveel ze met ons mee gegeten heeft. Ze kreeg sowieso al Brinta voor het slapen gaan. Ze is anders echt onrustig in de nacht en heel vroeg wakker. We willen ook van de potjes af maar zolang ze dat goed eet blijven we het aanbieden. We merken wel dat ze steeds meer met ons mee eet en minder potjes en dat is ook wat we willen uiteindelijk. Tot die tijd maar een potje er in zodat er in ieder geval nog wat eten binnen komt (naast fruit en andere dingen die ze heel lekker vindt). 😜

één jaar geleden

Ja hier ook drama hoor! Ging altijd heel goed met eten tot nu. Vooral het avondeten is lastig. Ze eet de afgelopen weken bijna niet mee met avond eten. Ik kreeg wel een goede tip: zelf laten opscheppen. Dat maakt het leuk en daardoor at ze gister nog best wat aardappeltjes. Maar groente en vlees wilt ze niet 😓. Schijnt wel heel veel voor te komen met deze leeftijd!

één jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Hier het zelfde, wij geven nu na het eten nog een potje 12/15/18+ afhankeli ...
Denk dat ik inmiddels zelfs de potjes er niet meer in krijg. Het enige wat hij écht wel wil eten, is aardappelpurree met spinazie. Maar lijkt me niet dat je dat elke dag kan geven😅 volgens consultatiebureau wel🙄

één jaar geleden

Reactie op Laurier

Ja hier ook drama hoor! Ging altijd heel goed met eten tot nu. Vooral het a ...
Nou dat werkt hier ook niet hoor 😅 draait zn hoofd weg, en begint nog net niet te kokhalzen😅

één jaar geleden

Reactie op Laurier

Ja hier ook drama hoor! Ging altijd heel goed met eten tot nu. Vooral het a ...
Hier gaat vlees er juist heel goed in, de rest wisselt maar pasta is hier altijd sowieso een succes! Alles wat warm is gaat er hier beter in dan koud (behalve ijsjes😂), vind ik zelf ook lekkerder maar goed ze moeten we alles leren eten.

één jaar geleden

Denk dat ik inmiddels zelfs de potjes er niet meer in krijg. Het enige wat ...
Is hij ook niet over te halen dat als hij dit vandaag eet hij morgen aardappelpuree met spinazie krijgt? Zo doen wij het nu met brood, ze moet een halve boterham eten dan mag ze een plakje kaas of ham kiezen.

één jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Is hij ook niet over te halen dat als hij dit vandaag eet hij morgen aardap ...
Neee, hij valt niet over te halen helaas. Wat tot nu een klein beetje helpt is, eten of je gaat naar bed zeggen. Dan zegtie altijd neee eten, en neemt ie wel een hapje maar ik ga dat niet 10x zeggen😅 wat soms wel het geval is

één jaar geleden

Hi, Ik snap heel goed dat het lastig is. Hier is eten niet moeilijk maar elk kind heeft wel iets haha dus niet perse herkenning in jouw verhaal maar wel over die stress in het algemeen. Het enige wat ik je kan meegeven is rustig blijven. Ik weet dat het makkelijker gezegd dat gedaan is. Maar hij zal zich echt niet laten verhongeren. Altijd blijven aanbieden, als er iets is wat hij wel lekker vindt doe dat er dan altijd ook bij. Spinazie mogen kleine kinderen niet te veel dus doe bijvoorbeeld een paar dagen een klein beetje aardappelpuree met spinazie en ook andere dingen. Niet stressen als hij het andere niet eet. Dan misschien alleen aardappelpuree en iets anders er doorheen. En zo steeds vanalles blijven aanbieden en vooral niet pushen of stressen. Het moet leuk blijven! Wat ik vooral niet zou doen is slechte dingen geven, dus suikers maar ook geen soepstengels oid waar helemaal geen voedingsstoffen inzitten. Want zo voelt zijn buikje we gevuld zonder dat hij het ‘normale’ eten hoeft te eten. Misschien iets wat je wel hebt geprobeerd al is het samen klaar maken, dingen snijden, groente in een pan gooien, water erbij doen, etc. Succes!

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde, alleen lekkere dingetjes gaan erin 😅 toevallig gisteren heeft hij een paar doperwtjes geproefd. Brood en fruit gaat wel prima. Het is alleen lastig met avondeten. Hij geeft ook niks om een toetje als beloning.

één jaar geleden

Reactie op lauravmr

Hi, Ik snap heel goed dat het lastig is. Hier is eten niet moeilijk maar el ...
Hij eet niet elke dag spinazie hoor 😊 dat samen koken lijkt me nog wel eens een goeie om te proberen. Hij is wel echt een lief mannetje die overal bij helpen wil en alles interessant vindt, dus dankje voor de tip😃

één jaar geleden

Ik weet niet of je hier wat aan hebt: ik had een gezonde mollige baby die letterlijk alles at! Tot hij ziek werd bijna een jaar geleden nu. Sindsdien eet hij in de avond maar drie dingen, waaronder patat, rijst of gewoon brood. Anders gewoon echt niet. Overal geweest (jgz, ha, zkh, diëtist) en iedereen zegt hetzelfde: groeit ie wel overheen. Machteloos en ontzettend frustrerend meer kan ik er niet over zeggen. De ene dag erg blij dat hij überhaupt wat binnenkrijgt en de andere dag toch weer zoveel vraagtekens waarom er niet toch even wordt geprobeerd. Maar goed je bent dus niet de enige lieve mama!

één jaar geleden

Hier heb ik precies hetzelfde helaas. Ik ben alleen wel toen ze 1 jaar was afgestapt van potjes. In het begin ging het goed maar toen kwam 2 is nee..... ze eet soms heel goed en soms helemaal niks. In de ochtend ook soms maar een paar happen, soms ineens een heel broodje.. ook ik maak mij onbewust zorgen, ik probeer overdag er wat extra's in te stoppen met bijvoorbeeld paprika's en komkommers en wortel. In de avond eten zijn er ook geen favorieten, de ene x is spinazie lekker maar dan denk je iets te hebben wat ze lekker vind en de volgende x gaat het er ineens niet meer in. Of ze eet alleen vlees of de groente of gewoon helemaal niks. Het schijnt niet te helpen het toetje over te slaan dus die bied ik wel gewoon altijd aan, eet ze ook niet altijd op behalve als het ijs is.. 😆

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde als bij TS. Voordat ze 1 werd at ze nog weleens een groente hapje. Maar nu al zeker 1,5 niet. Ook echt -nooit-. Geen snoepgroente,niks. Fruit wil ze alleen bananen en heel soms druiven of aardbeien. Friet en ‘schone’ pasta lust ze wel wat vaker. Soms ook pannekoeken en brood. Ze leeft vooral op yoghurt en soepstengels😱 We hebben echt alles al geprobeerd maar we krijgen haar gewoon echt niet aan het eten. Wat een stress en zorgen geeft dat🙁 Het CB zegt dat het niet erg is zolang ze gewoon groeit🤷🏻‍♀️ Hopelijk slaat het snel om… Ze heeft trouwens twee broers die voorbeeldige eters zijn. (Dus aan onze manier van opvoeden zal het niet liggen). Eerder dacht ik als ik zoiets van een ander hoorde van ja ja dat ligt echt aan jezelf hoor😂

10 maanden geleden

Heel herkenbaar en ene dag ben ik relaxed en denk ik alles komt wel goed en andere dag ben ik onzeker en maak ik me zorgen dat ze niet genoeg variatie eet. Wij geven einde middag vaak al paprika, komkommer en wortels (soms voor de tv en dan gaat het er vaak ook in). Twee x in de week een 18mnd zakje (dacht dat ik gek was maar lees dat ik niet de enige ben). Deze vind ze lekker en dan denk ik al mooi dan heb je weer wat groente, vlees aardappelen binnen. Wat hier soms helpt… spelletjes aan tafel zoals doperwten prikken met cocktailprikker, laatst had ze groente op de plaatjes van haar placemat gelegd en toen zei ik dat ze het alleen met haar mond mocht pakken en absoluut niet met haar handen .. zo dat werkte ook. Of ze fietst rondjes om de tafel en dan vraagt ze elke keer een hapje. IS DIT NORMAAL TAFELEN? Nee absoluut niet maar dan denk ik.. prima dan proeft ze iets en krijgt ze een positieve ervaring. Op een dag zal ze vast aan tafel netjes eten. Wat ook helpt is, zeggen dat ze iets moet proeven door te likken alsof het ijs is. Gek op ijs namelijk en dan proeft ze even de smaak. Soms is ze zelf verbaast! Bekijk het kunst project van Marije Vogelzang die spelenderwijs met eten omgaat https://www.marijevogelzang.nl/past-projects/veggie-bling-bling/