6 Reacties
één jaar geleden
Lijkt me prima hoeveelheden, ik zou er zo niets aan veranderen. Hier een meisje op p99 qua gewicht, dus wat dat betreft hebben we en luxe positie. Momenteel wordt er weinig gegeten door doorkomende kiezen en de kleuterkieskeurigheid, maar het geheel weigeren van maaltijden gebeurt hier niet. Als ze het eten niet lekker vindt eet ze het niet (we volgen rapley), maar ik zorg er wel voor dat er minimaal 1 ding op het bord ligt wat ze gegarandeerd lekker vind.
één jaar geleden
Hi! Mijn zoontje eet ongeveer wat die van jou eet, maar zelfs iets minder denk ik.
170 ml pap en soms wat yoghurt van ons extra
1 stuk fruit
1-1,5 boterham
Rozijnen of soepstengel als tussendoortje
~150 gram avondeten (heel wisselend) + yoghurt (soms weinig, soms meer)
Verder geen melk meer, alleen water
Als hij het avondeten niet lekker vindt mag hij nog steeds yoghurt, maar vaak zit hij vol door snacks bij de opvang wat veel meer is dan thuis heb ik het idee. In principe eet hij heel goed, maar soms alleen 1 hap. Ik denk dat hij dan s ochtends wel harder roept dat hij pap wil eten, maar niet wakker wordt door de honger.
één jaar geleden
Hier een vreetzakje, maar ook 'dun/licht'.
Twee boterhammen, twee stuks fruit, tussen de middag 1 of 2 boterham, rozijntjes oid en dan gewoon 'n bord vol avondeten. Hele dag door water, sap en melk. Geen flessen of pap.
Als ze 't echt niet lekker vindt savonds geven we nog wel eens een broodje en heb altijd groenten in de diepvries die zo opgewarmd zijn. Broccoli is ze bijvoorbeeld gek op. Als baby'tje heeft ze 'n sonde gehad en vind het ook altijd daardoor nog spannend en zou daardoor nooit zonder of met weinig avondeten naar bed doen als ze iets niet lust. Dan maar 'n curlingmoeder wbt eten 😁
één jaar geleden
Hier een vreetzak eerste klas, maar hartstikke slank en licht en gewoon snelle spijsvertering.
Ontbijt 2 boterhammen (zonder korstjes) + 150ml pap.
Banaan tussendoor
Lunch vaak 3 boterhammen
Rijstwafel/maispuffs/rozijntjes/ei etc tussendoor
Groot bord avondeten (als hij het lekker vind) en toe vaak nog een bak yoghurt.
Voor t slapen nog een klein slokje melk a 150ml.
één jaar geleden
Hier ook een die altijd onder zn curve is vandaar dat ik hem nog melk aanbied zodat hij wat kan bijkomen
210ml melk
Rijstwafel/cracker/boterham
Warm gerecht
2stuks fruit
Yoghurtje/rozijntjes/boterham
210melk