13 Reacties
2 jaar geleden
Oh jeetje, ook al vaak nagedacht over stoppen maar krijg het niet over men hart.. ook 18 maanden hier. Ieder zijn keuze, persoonlijk ga ik toch doorgaan. Neemt je dochter al andere melk? Hier weigert ze. Dat zou wel een troost zijn mocht ze goed drinken van andere melk. Veel moed lieve mama. 18 maanden is een top prestatie!
2 jaar geleden
Allereerst zonder verwijten!
Hierdoor stel ik het nog even uit. Ik vind het belangrijk dat mijn dochter nog borstvoeding krijgt en het op een natuurlijke manier stopt, dus lichaam stopt het of zij verliest haar interesse en gaat weigeren.
Ik heb nog helemaal geen menstruatie gehad maar vind dat ik voor haar door moet gaan zolang we het beide oké vinden en er productie is. Een tweede klinkt leuk maar wat als dat er niet in zit of nog wel even duurt, dan heb ik in mijn ogen mijn dochter te kort gedaan.. Met die gedachten wil ik niet stoppen voor een tweede, dat voelt niet eerlijk tegenover mijn dochter. Zodra zij weigert of er is geen productie meer wil ik met alle liefde voor een tweede gaan, maar wel met dat als voorwaarde. Het zal sowieso moeilijk zijn want je sluit iets af, maar ik hoop dat ik het op deze manier iets makkelijker zal maken voor ons allebei.
Ik wil je heel veel sterkte wensen! En nogmaals het is niet verwijtend bedoelt, echt hoe ik er naar kijk voor onszelf. 😘
2 jaar geleden
Reactie op Kruimel90
Allereerst zonder verwijten!
Hierdoor stel ik het nog even uit. Ik vind h ...
Ik snap je punt! Mijn leeftijd is te hoog om heel rustig af te wachten, vandaar dat we toch dit besluit namen. Geniet nog van je borstvoedingstijd!
2 jaar geleden
Ik voel met je mee! Dat is ook heel verdrietig en afscheid nemen.
Ben met 15 maanden gestopt hoewel ik ook liever had willen doorvoeden en mijn zoon er veel aan leek te hebben. De overgang ging soepel. Nu zijn we drie maanden verder en zijn we beiden helemaal gewend aan het nieuwe ritme zonder borstvoeding. Ik kan het soms nog wel missen. En hoewel mijn zoon borstvoeding heerlijk vond is hij nu ook helemaal content en ik denk zelfs vergeten dat hij ooit aan de borst zat. Het afscheid is zeker verdrietig, een moment van loslaten en een nieuwe overgang. Maar uiteindelijk zullen jullie weer nieuwe routines vinden en daar ook tevreden mee zijn!
2 jaar geleden
Oh zo herkenbaar! Ik heb 14 maanden gevoed. Het was op een gegeven moment klaar. Dochter genoot er nog wel van maar het gaf wat strubbelingen tussen mijn man en mij, en ik wilde een stukje vrijheid terug.
Ik heb een kettinghanger met een beetje borstvoeding laten maken. En het borstvoedingsmoment in de avond eerst ‘vervangen’ door haar lekker in te smeren met wat bodylotion. Na een week of 2 was ze volgens mij al vergeten dat ze ooit borstvoeding kreeg. Wist ook niet meer wat ze met mijn tepel moest. Blote borsten maken ook geen indruk meer (eerder wilde ze dan echt drinken).
2 jaar geleden
Ik begrijp je gevoel zo goed! Ik voed mijn zoontje ook nog. Twee weken geleden werd hij erg ziek en weigerde hij de borst. Ik was zo bang dat daarmee een einde kwam aan de borstvoeding! Dus ik begrijp je wel.
Is het echt zo dat bij 18 maanden de borstvoeding de menstruatie nog ontregelt? Ik dacht dat het nu vooral vraaggestuurd was en niet meer hormoongestuurd.
2 jaar geleden
Reactie op Marianne123
Ik begrijp je gevoel zo goed! Ik voed mijn zoontje ook nog. Twee weken gele ...
Wellicht is dat bij de meeste vrouwen niet meer zo na 18 maanden, bij mij wel. Denk dat daar dus ook wel grote verschillen in bestaan.
2 jaar geleden
Hoe gaat het nu met je en met het stoppen?
Kun je jullie fijne voedingsmomenten samen vervangen door een ander knus ritueel?
2 jaar geleden
Reactie op Marianne123
Hoe gaat het nu met je en met het stoppen?
Kun je jullie fijne voedingsmom ...
Lief dat je ernaar vraagt! Het is me mee gevallen, we hebben inderdaad veel vervangende knuffel momenten. Was beetje bang dat ze bij knuffelen meteen om de borst zou vragen en dat het dan op een afwijzing zou moeten uitlopen, maar ze heeft nog maar een paar keer op drinken aangestuurd en was toen goed af te leiden, nu lijkt ze er zelfs al niet meer om te vragen. Echt snel gegaan.
2 jaar geleden
Wat fijn dat de overgang relatief soepel is verlopen.
Hopelijk gaan je eicellen lekker springen en word je snel weer zwanger!