7 Reacties
2 jaar geleden
Eet ze 's middags wel gewoon groentjes? Of enkel als je ze "verstopt" door te mixen?
2 jaar geleden
Hier ook zo een, heb echt al van alles geprobeerd, in n omelet, gebakken als koekjes met paneer, in stampot vorm krijg ik er nog iets in maar zo los probeert hij slecht 1 soms 2 stukjes😔
Gelukkig eet hij wel graag fruut, stukjes komkommer en paprika rauw. Losse doperwtjes koud uit blik gaat er ook in.
Gister de tip gekregen de groente te pureren en dan door meergranen pannekoekjes als lunch te geven, gaan we vh weekend proberen.
Verder geen tips helaaa!
2 jaar geleden
Minder aardappelen/pasta op het bord en meer groente.
Niet pushen of grote reacties geven als ze het wel of niet wil eten.
Geen alternatieven gaan klaarmaken als ze eten weigert.
Kies voor groente die lijkt op de textuur van aardappel, vlees of pasta: denk aan aubergine, zoete aardappel, wortel, doperwten, pompoen, courgette-spaghetti etc.
Probeer eens wat "hidden veggie".
Geef "no-pressure" veggies terwijl je aan het koken bent: snij bv wat komkommer, paprika, tomaat en doe alsof het voor jezelf is. Groot kans dat ze dan opeens interesse heeft.
Probeer groentespreads op brood tussen de middag (of in de ochtend kan natuurlijk ook), of omelet met groente.
2 jaar geleden
Soep is hier overigens ook een grote hit. Blender erover en dan lekker zelf dippen met een broodje 👌
2 jaar geleden
Hier ook echte soepeters bij de lunch. Tis weer heerlijk weer voor pompoensoep gelukkig.
Groenten los worden hier ook niet goed gegeten dus ik maak nog lekker puree voor ze, dat eten ze heel goed!! Waarom zou je geen ‘prakje’ maken voor haar?
2 jaar geleden
Eet ze 's middags wel gewoon groentjes? Of enkel als je ze "verstopt" door ...
Broccoli en bloemkool eet ze wel een beetje van, maar verder eigenlijk echt enkel als puree. Wel geruststellend om te horen dat we niet de enige zijn! Ik probeer in elk geval eens omelet en soep ook aan het menu toe te voegen! Groentespeeads en pannenkoekjes kunnen ook een goed experiment zijn.
We hebben best een kieskeurig etertje, behalve dus als je er echt een papje van maakt! Ik blijf het gewoon aanbieden en als het echt niet betert zoek ik weer hulp denk ik 🤭