19 Reacties

één jaar geleden

Hier ook een slechte eter maar groente gaan er dan weer redelijk in... wij hebben een klein moestuintje en daar haalt de dame zelf met papa de tomaatjes, komkommers en paprika vandaan en daar is ze rete trots op... verder is ze fan van doperwten en stamppot... en ik maak ook nog wel eens groente burgers voor haar (uit het vegaschap) Hier helpt het bij nieuwe dingen om zelf rustig te laten proeven (tegen de tong aanhouden is dat hier meestal) en soms "proosten" we met een stronkje broccoli ofzo... dan wil ze soms ook nog wel iets makkelijker happen

één jaar geleden

Hier is het ook een hele tijd zo geweest. Langzaam begint ze weer wat te eten, maar lang niet alles! Ben er nooit een ding van blijven maken; graag of niet! Wilt je kindje wel iets van fruit??

één jaar geleden

Reactie op Lelijke_heks

Hier ook een slechte eter maar groente gaan er dan weer redelijk in... wij ...
Ooh ja moestuintje zal zeker helpen! Als ik vraag om te proeven hier is het meteen: nee hoeft niet. 😂 Proosten doet hij graag idd met alles, zal straks eens proberen met broccoli en bloemkool die vanavond op het menu staan. 😂🤞🏼🤞🏼

één jaar geleden

Hier ook een slechte groente eter, tenzij het ergens semi-onherkenbaar in verwerkt zit. Ik vind het wel belangrijk dat hij groentes binnenkrijgt dus ik maak bijvoorbeeld standaard havermout met wortel of courgette als ontbijt. Heel fijn raspen en met de havermout meekoken. Een beetje honing of agavesiroop erbij en dat vindt hij echt heerlijk dus dan krijgt hij s ochtends al de nodige groente binnen. Hij is verder ook gek op pannenkoeken dus die maak ik ook steevast met (best veel) courgette. Ook weer in de blender bij het beslag. Wat minder meel en in plaats daarvan courgette. Voordeel van courgette is dat het een erg neutrale smaak heeft en eigenlijk de smaak van het hoofdingrediënt overneemt waardoor je het in heel veel dingen eenvoudig kunt combineren. Ik vind het echt een uitkomst. Verder blijven we het tijdens de maaltijden ook gewoon op de normale manier aanbieden maar tot dusver levert dat weinig succes op😅 Hopelijk verandert dat naarmate hij ouder wordt…

één jaar geleden

Reactie op Ducky18

Hier ook een slechte groente eter, tenzij het ergens semi-onherkenbaar in v ...
Goede tip, ga ik proberen met de courgette!

één jaar geleden

Reactie op Mireille90

Hier is het ook een hele tijd zo geweest. Langzaam begint ze weer wat te et ...
Hij at eerst super graag fruit, toen maakte ik me niet zo’n zorgen om de groente. Maar sinds een paar weken is dat ook opeens minder interessant 🤨 daarom begin ik me druk te maken om het slechte eten nu. Bij het avond eten eet ie meestal ook alleen het vlees en raakt ie aardappelen/rijst/pasta of wat dan ook erbij amper aan. Tenzij we friet eten, dan lust ie opeens wel aardappelen. 😩

één jaar geleden

Misschien lukt het als je een filmpje aanzet? Niet ideaal natuurlijk, maar als hij dan wel z’n groenten eet misschien de overweging waard?

één jaar geleden

Misschien lukt het als je een filmpje aanzet? Niet ideaal natuurlijk, maar ...
Been there, done that haha. Echt alles al geprobeerd. Heb een kind met een zeer sterk eigen willetje… probeer dat ook te respecteren maar pittig is het wel haha. 😓

één jaar geleden

Reactie op nientje0504

Been there, done that haha. Echt alles al geprobeerd. Heb een kind met een ...
Ohh jammer haha. Snap ik. Misschien nog betrekken bij het koken? Maar dat heb je vast ook al geprobeerd. 🍀

één jaar geleden

Yes ook dat geprobeerd, en ik proef dan alles in de hoop dat hij dat ook doet. Hij likt er soms alleen met de PUNT van z’n tong aan en meteen bah vies 😂 Wel met alles mij en m’n vriend kopiëren, maar met eten ho maar. Heerlijk die peuters. Hij at als baby/dreumes echt alles, dan maar hopen dat dat terug komt..

één jaar geleden

Bij ons helpt het om het gewoon neer te leggen en haar te negeren. Tenminste, even met elkaar in gesprek te gaan en haar te laten. Dan pakt ze wel ineens een stukje broccoli. Ook eten we 2x per week een soep van courgette of pompoen. Haar vader voert haar dan met een playmobil poppetje en verhaaltje erbij. Ik zou daar geen energie voor hebben..maar het ze eet dan ineens (bijna) alles.

één jaar geleden

Reactie op Dilli

Bij ons helpt het om het gewoon neer te leggen en haar te negeren. Tenminst ...
Ja ook negeren is hier al aan bod geweest, maar ook dat was het niet helaas. Misschien voeren met een playmobil poppetje wel 😂 het is wat met die peuters. 🥲

één jaar geleden

🤭 het is inderdaad bijzonder. Je leert wel creatief denken 😂 Onze huisarts blijft altijd herhalen: niet dwingen, het moet gezellig zijn aan tafel. Het is soms zo lastig omdat ikzelf zo anders ben opgevoed (naar de gang als je niet wilt eten bijv.), maar uiteindelijk komt alles vanzelf goed.

één jaar geleden

Reactie op Dilli

🤭 het is inderdaad bijzonder. Je leert wel creatief denken 😂 Onze huisart ...
Ja wij dwingen ook echt niet en we proberen anders te denken dan dat we allebei opgevoed zijn idd, mijn vriend mocht niet van tafel bijvoorbeeld totdat het bord leeg was. En bij mij thuis was het dat mijn moeder voor iedereen wat anders ging maken omdat de een zus en zo niet lustte. Dat doen wij dus echt niet, hij krijgt hetzelfde als wij (mits het iets is wat ie niet mag/kan eten) en klaar = klaar. Maar het frustreert me wel enorm dat ie dan de groente niet opeet en ga ik me druk maken dat ie niet genoeg vitamines binnen krijgt. 😅 en het frustreert me nog erger dat niet eens wil proeven, meteen “vies bah hoef niet”. 😅 en als het ergens stiekem in verwerkt zit lust ie het opeens wel, totdat ie het doorheeft. 🤪 Morgen maar eens proberen om ‘m met zijn playmobil pop te voeren. 😉

één jaar geleden

Haha ik ben benieuwd! Erg herkenbaar wat je allemaal schrijft, ook over jullie opvoeding. Hier gebeurt het ook nog wel eens dat ze absoluut geen boontjes eet en op het kdv wel en zelfs een extra portie vraagt!? Of dat ze op maandag wortels eet en op dinsdag het ineens niet meer lust. Gewoon blijven lachen en diep ademhalen. Maar bijzonder is het wel 😂

één jaar geleden

En bv pannekoekjes met groente erin? Bv Gourette pannekoekjes zijn erg lekker of met banaan etc etc. Elke dag een andere kleur en je proeft er niks van.

één jaar geleden

Ik wacht op het moment dat ze niet wil eten. Onze dochter eet alles, behalve een gekookt ei.. echt, ik prijs ons gelukkig als ik dit lees. Al wacht ik dus echt op het moment ze ook gaat weigeren 😂🫣

één jaar geleden

Misschien zijn de groentenpoeder van Okae for Kids iets voor jullie? Kan je makkelijk verwerken in alles wat je zelf maakt zoals cakejes, pannenkoeken ,smoothies etc