12 Reacties
één jaar geleden
Klinkt meer als een nieuw (aan) geleerde slaapassociatie dan dat het persé aan het bed ligt. Wij hadden dit zelf ook met de overgang naar een nieuw bed. 😅
Hebben toen de verkapte chair methode toe gepast! Dus steeds een beetje verder van het bed af gaan zitten. Wij startte alleen direct bij de deur en na 3 nachten op de hal. Daarna zijn we wat gaan rommelen in de kamer ernaast met de deur open, naar beneden met de deur open en uiteindelijk met de deur dicht.
We hebben wel weer een nieuwe associatie ontwikkeld... een liedje zingen 😅 maar 20x beter dan je hele avond kwijt zijn om te wachten totdat de kleine eindelijk slaapt.
Succes!
één jaar geleden
Reactie op Corinaal
Klinkt meer als een nieuw (aan) geleerde slaapassociatie dan dat het persé ...
Ook wel geprobeerd inderdaad op de gang bij de deur, maar dan stond ze elke keer naast haar bed. Middagslaapje doet ze eigenlijk niet echt meer (sowieso thuis niet), wel bij opvang en opas/omas. Maar of ze nu wel of niet slaapt smiddags maakt helaas geen verschil
één jaar geleden
Wij zijn ook over gegaan naar het peuter bed en dit werkte ook niet. Ze viel 21.30 pas in slaap en werd ‘s nachts altijd wakker. Wij vermoeden dat het toch te veel nieuwe prikkels waren. We zijn terug gegaan naar het ledikantje en nu gaat het beter. Ging direct goed. Slaapt wel pas rond 20.00 maar slaapt de nacht door tot 06.30
één jaar geleden
Wij zijn ook over gegaan naar het peuter bed en dit werkte ook niet. Ze vie ...
O wat goed! Ja wij probeerde ook weer het ledikant, maar daar wilt ze dus niet meer in… en de nachten blijven echt drama
één jaar geleden
Reactie op kim1992-24
O wat goed! Ja wij probeerde ook weer het ledikant, maar daar wilt ze dus n ...
En als je er probeer gerust te stellen? Dus zegt dat je over 10 minuten terug komt om even te kijken. Helpt dat niet met het in slaap vallen? Bij ons hielp die geruststelling wel. Ik ging ook echt kijken en vaak sliepnze dan al.
één jaar geleden
Reactie op juudje6
En als je er probeer gerust te stellen? Dus zegt dat je over 10 minuten ter ...
Ja ook geprobeerd. Maar lukt niet echt. Zo overstuur.. en snachts dus meerdere malen overstuur wakker worden en bij ons willen slapen in het grote bed..
één jaar geleden
Wij hebben hier precies hetzelfde aan de hand. Savonds erbij zitten tot hij slaapt en snachts ook vaak 1 of 2 keer wakker en dan ook weer erbij zitten tot hij weer slaapt. Is al weken, zo niet maanden zo. Hebben het ook een beetje geaccepteerd. Hij slaap redelijk snel savonds dus vaak zit ik er ff 5 of 10 min naast en dan slaapt hij, terwijl ik anders avonden lang aan het strijden ben. Kan het ff niet opbrengen dat te veranderen, zal wel weer een keer overgaan.
één jaar geleden
Reactie op deJong01
Wij hebben hier precies hetzelfde aan de hand. Savonds erbij zitten tot hij ...
Positief! Is inderdaad waar.. zal vast een keer over gaan
één jaar geleden
Onze zoon heeft sinds juni of zo een eenpersoonsbed. Het heeft tot vorige maand geduurd dat hij echt in bed blijft liggen als we hem er in liggen. De eerste paar maanden lag hij steeds voor de deur, dan legden we hem in bed voordat wij zelf gingen slapen. We hebben nog wel een matrasje voor zijn bed liggen, voor wanneer meneertje uit bed rolt ☺️ landt hij iig wat zachter
één jaar geleden
Tja mijn dochter van 2,5 voelt zich ook echt nog niet prettig in een 1 persoons bed. Op vakantie wel gedaan en soms in grote zus haar bed. Maar het is haar niet vertrouwd en als ik vraag of ze ook zo'n bed wil is het heel duidelijk 'nee'. Mijn oudste heeft ook tot 3,5 in een ledikant geslapen, en toen ineens was ze er aan toe. Beide bedden hebben de laatste maand op haar kamer gestaan, kon ze kiezen.