5 Reacties
2 jaar geleden
Dit heb ik dus ook met me zoontje al enorm lang. Ik geef hem echt van alles om te drinken, meestal gemixt met water. Geen prik natuurlijk! Doordat hij zoveel moeite heeft met ontlasting heeft de huisarts NA aandringen hem zakjes gegeven met vezels. Deze maken zijn poep zachter en kan hij weer wat beter poepen. De huisarts was echt laks om te mijn zoon te helpen omdat het een veel voorkomende probleem is bij kids maar gwn op je poten staan. Ze moeten je helpen.
Ik geef hem ook meer van die slurpzakjekwarkjes van Albert Heijn en slurpfruit. Van alles proberen. Ik ga van de week Pruim Jelly snoepjes maken voor hem, kijken of hij dat lekker vind. Ook normale ontpitte pruim geef ik hem.
Wat ik opmerk is dat wanneer ik hem op nuchtere maag zijn medicijn(zakje vezels) geef dat dat super goed helpt. Ik laat soms die van mij ook wat kijken en dan met een rietje aanbieden. Rietje heeft ook een grote verschil gemaakt. Ik gebruik van die plastic/rubber rietjes, geen papier of aluminium, te hard of te zacht.
Btw, Die van mij drinkt nog borst (weinig productie hoor haha) , melk twee keer maar niet veel meer, hij geeft zelf aan wanneer hij wilt afbouwen, wilt dat niet van hem afnemen.
2 jaar geleden
Hier destijds ook het flesje om die reden aangehouden. Alleen dronk ze de hele dag niks want ze wachtte echt op dat flesje. Sinds we die weg hebben gedaan gaat het echt veel beter. Eerst paar dagen niet, toen dacht ze waarschijnlijk nog dat ze het flesje wel zou krijgen.
Volgensmij was dat flesje echt een associatie met drinken en even baby zijn.
Nog wel wisselen we van bekers zodat ze geïnteresseerd blijft. Maar voornamelijk open beker doet ze goed. Altijd een rietjes beker of 360graden beker bij de hand staan, en ook vragen of ze wat wilt drinken. Soms vergeet ze het tijdens het spelen oid.
Zeker niet doen als je je er niet goed bij voelt hoor. wij hebben het meer gedaan met t idee mocht t alsnog niet gaan dan maar weer die fles.
2 jaar geleden
Ik heb dit dus ook.. ik merk wel als ik er geen druk op leg het beter gaat.. ik koop regelmatig een nieuwe drinkbeker en ik maak er ook een spelletje van.. zo lukt het op sommige dagen wel.. ohja en altijd een bekertje water op ooghoogte laten staan zodat ze het zelf kan pakken
één jaar geleden
Ik heb hetzelfde topic gepost een tweetal maand geleden en ik kreeg toen de tip van een medemama om bij het water vruchtjes te doen, vb blauwe bessen, aardbei, een muntblaadje. Zo krijgt het water een lekkerder smaakje en ziet het er nog eens leuk uit voor hun. Dit heeft echt wel geholpen bij ons!