12 Reacties

één jaar geleden

Alsof ik mijn eigen verhaal lees! Het voelt alsof je niet mag "klagen" want hij slaapt toch de hele nacht? Maar je staat de hele dag aan, de 1,5 uur slaap overdag is te weinig om zelf goed te kunnnen ontprikkelen en te rusten. Ik ben ook kapot en heb daardoor besloten meer metime in te plannen. Ik heb een andere functie aangenomen met wisselende diensten maar wel zijn opvang behouden, zodat ik op wisselende momenten even alleen ben om even lekker uirgebreid te douchen, naar de kapper fe gaan of gewoon even op bed te liggen (slapen). Daarmee hoop ik wat energie te krijgen en de dagen waarmee ik met hem samen ben de fut heb om dingen te ondernemen, waar ik nu al bij voorbaat geen zin in heb. Je bent zeker niet alleen, tis zwaar zo een ondernemend kindje welke 0 gevaar ziet en niet even zelf kan spelen. Als ik je een tip mag geven, klop bij het cb of praktijkondersteuner aan, al is het alleen al even om te ventileren! Ik heb veels te laat aangeklopt waardoor ik nu de stempel postnatale depressie heb, maar sinds die stempel voel ik mij steeds een stukje beter alleen al doordat ik even kan babbelen. Mocht je zin hebben in een klets of klaagpraatje mag je mij altijd even berichten! Je doet het iig fantastisch 🤍

één jaar geleden

Voel je vooral niet schuldig om te delen dat het zwaar kan zijn! Dat mag ook gezegd worden, want kan het echt wel zijn.. Hier ook een zeer energiek, beweeglijk, nieuwsgierig mannetje van 20 mnd, dat de grenzen ook echt wel op kan zoeken. Wat ik al vanaf vrij jong probeer, is om hem te betrekken bij veel dagelijkse dingen, hem te laten helpen. Bijvoorbeeld de onbreekbare dingen uit de vaatwasser halen, helpen koffie zetten, bordjes op tafel zetten, was in de droger doen, helpen met boodschappen etc.. merk dat dat een andere uitdaging is dan speelgoed of beweging. Past een beetje bij het montessori gedachtengoed (ik heb me daar niet tot in detail in verdiept, maar misschien past het ook bij wat jouw zoontje nodig heeft.

één jaar geleden

Reactie op Corinaal

Alsof ik mijn eigen verhaal lees! Het voelt alsof je niet mag "klagen" want ...
Wat super lief dankjewel. Bedankt voor de goede tip, en wat goed dat je deze stap gezet hebt! En je nu ook af en toe kan genieten van wat me-time. Je doet het goed!!

één jaar geleden

Reactie op MarjoleinVeerman

Voel je vooral niet schuldig om te delen dat het zwaar kan zijn! Dat mag oo ...
Ohh daar ga ik eens naar kijken dankjewel!

één jaar geleden

Pfff vertel mij wat🙈 IK-BEN-KAPOT! Een tweeling van 21 maanden die elkaar de hele dag imiteren en het liefst de stoute dingen. Zeker nu ik de grondbox heb afgebroken omdat ze daarin in paniek raakten heb ik dus ECHT geen moment rust meer. Zeker als mijn man weer voor een paar dagen op zee is,… Ik ben soms al blij om even ongestoord te douchen of boodschappen te doen☺️ Door het werk van mijn man is het voor mij eigenlijk niet mogelijk om terug te gaan werken, dit wist ik van tevoren en ik dacht dat ik dat leuk ging vinden,…. Hahaha,….

één jaar geleden

Precies mijn zoontje😅 ik vind het ook heel lastig en vermoeiend

één jaar geleden

Het valt mij vooral tegen zo rondom de feestdagen en de dagen gaan anders dan normaal gesproken. Mijn zoontje is dan zo hyperactief en ongeremd. Alles is leuk en slapen ho maar. Dus het is al een weekje alle hens aan dek. Al is het wel een schat van een kind hoor. Ik tel op deze dagen vooral de uren dat hij weer naar bed mag x.x

één jaar geleden

Echt heel herkenbaar dit hoor! Vooral dat de héle dag alle keukenkastjes opentrekken (behalve die van z’n eigen keuken🤨), de “echte pannen” en de “echte borden” meenemen naar z’n eigen keuken , om er daar dan héél hardhandig mee “te spelen” (voor maximaal één minuut want dan issie er klaar mee) en gooit hij het van zich af. Ook luier(s) verschonen kan uitsluitend op standje 100 (krijg er serieus gewoon oorpijn van soms) en als hij een mobiel ziet (maakt niet uit van wie) móet hij “nu” een filmpje kijken. Datzelfde geldt voor eten; eten zien = eten willen (wel van alles gelukkig, dus daarover geen gedoe gelukkig) Maar bottomline…..héél herkenbaar jouw verhaal! Verder is het wel echt het liefste, leukste en grappigste mannetje op aarde en zodra ik de minuten letterlijk omgekeken heb dat ik hem eindelijk naar bed kan doen (overdag óf s avonds, naar beide momenten kijk ik uit😅) en hij er tien minuten in ligt, pak ik m’n telefoon om foto’s en filmpjes van hem te kijken….HOE DAN?!?🤯

één jaar geleden

Reactie op Ducky18

Echt heel herkenbaar dit hoor! Vooral dat de héle dag alle keukenkastjes op ...
Hahah ja heel herkenbaar 🙈

één jaar geleden

Meid, dit is ook mijn verhaal. Ik besloot op mijn 37ste nog even moeder te hebben. Inmiddels is de 2e onderweg en alles wat jij beschrijft doet mijn zoontje ook. Hij loopt al sinds ie 9 maanden is, megaaaa druk. Is al een hele lange tijd vaak gemeen tegen andere kindjes dus ook sociaal pedagoog ingeschakeld via CB. Ik ben inmiddels zover dat ik hem ook wel eens eens een tik heb gegeven of net wat te hardhandig ben (geen mishandeling!) Maar schrik dan wel van mezelf en voel me dan heel schuldig. Heb veel last van bekkeninstabiliteit en wordt gek van de pijn maar vooral nu met hem. Hij wilt nooit in de kinderwagen zitten alleen maar lopen en rennen, liefst de weg op... hele dag druk. Kijk ook bijna altijd de klok weg en voel me savonds weer schuldig. Hou vreselijk veel van mn kind maar jeetje wat is t zwaar en wat zie ik er tegen op straks met 2 op dit moment. Kan ook helemaal niet echt genieten dit keer van mn zwangerschap waardoor ik me ook weer schuldig voel. Krijgen een meisje, hoop dat die wat rustiger en knuffeliger is. Sterkte mama's laten we onszelf vooral niet vergeten, alles is een fase. Al denk ik wel eens, heeft mijn kind AHDH? Volgens de SP is ie gewoon heel slim en druk en wilt meer dan hij kan.

één jaar geleden

Och jeetje dat lijkt me inderdaad een lange dag zo. Je geduld wordt zeker op de proef gesteld. Vind hij het ook niet leuk om samen dingen te doen? Dat kan spelen zijn of in het huishouden. Ik heb onze woonkamer wel eens omgetoverd tot survival parcour. Met de was smijten op bed vind ze ook leuk, vooral de sokken. Een bak duplo is ze ook wel even zoet mee. En dan zou ik verder het negatieve gedrag zo min mogelijk aandacht geven, dus ook niet negatieve aandacht. En consequent met duidelijke grenzen, lijkt me ook essentieel bij zon temperamentvol kindje. En misschien inschrijven voor de peuterspeelgroep?

één jaar geleden

Misschien voor iedereen hier een tip: een 'yes area' creëren (even googlen). Komt er op neer dat je een ruimte creërt waarin je kindje niks kan doen waar je 'nee' tegen moet zeggen.