15 Reacties
2 jaar geleden
Je kan naar de longen laten luisteren bij de HA, maar het kan ook zo zijn dat door een verkoudheid het hoesten wel 8 weken kan aanhouden. Dat hebben wij hier twee keer meegemaakt. Elke nacht een half uur tot één uur hoesten en dat voor eigenlijk meer dan twee maanden. Hier werd hoestdrank afgeraden en warme thee met honing voor het slapen gaan geadviseerd. En een extra kussen onder het hoofd zodat je kindje niet plat ligt want dat kan de hoest ook prikkelen.
2 jaar geleden
Reactie op Nisaa
Oei.. dat is wel heftig. Ik zal morgen thee met honing proberen. Geef je da ...
Destijds was onze dochter twee jaar en dronk geen melk meer voor het slapen gaan. Je kan misschien wel na het flesje geven, zo’n uurtje later?.. maar weet je ook de reden van het hoesten? Is het slijm of is het gewoon droge hoest en is ze niet meer verkouden of grieperig?
2 jaar geleden
Reactie op Nisaa
Ze was vorige week wel verkouden, snotterig vooral. Ik was vorige week ook ...
Probeer de keel vochtig te houden door water of thee te laten drinken gedurende de dag. Het gaat van zelf over uiteindelijk. Het is zeker ook alleen in de avond en nacht? Heb je ook genoeg geventileerd in de kamer?
2 jaar geleden
Probeer de keel vochtig te houden door water of thee te laten drinken gedur ...
Sinds vandaag heeft ze ook enkele hoestbuien overdag gehad, maar vooral savonds idd. Ik denk wel dat ik voldoende ventileer. Het raam staat gedurende de hele dag op de kiep, wanneer ze gaat slapen staat de raamventilatie open. Ik ga morgen wel beginnen met thee, hopelijk komt ze er snel weer bovenop. Bedankt voor de tips!!
2 jaar geleden
Tussikind van VSM werkt hier als een tierelier. Paar uur voor het slapen beginnen, elk uur 10 druppeltjes laten doorslikken. Niet te snel erna iets laten eten of drinken. Was hier garantie voor een practisch hoestloze nacht na een paar nachten afzien😅