6 Reacties

6 maanden geleden

Gefeliciteerd met jullie 2e wondertje!! Ik ben zelf net 8 weken zwanger en afgelopen woensdag hebben we de echo gehad. Ons zoontje was mee en we hebben hem daar verteld dat er een baby in mijn buik zit. (Zodra ik wist dat er ook echt een babytje is) Hij vond het een beetje spannend maar was wel heel blij. Hij heeft het er verder niet heel veel over gehad. Wel dat de baby nog heel veel moet groeien en dat ik een dikke buik krijg :)

6 maanden geleden

Reactie op Mirthe89

Gefeliciteerd met jullie 2e wondertje!! Ik ben zelf net 8 weken zwanger en ...
Wat leuk! Jullie ook gefeliciteerd met jullie kleintje! Wat leuk dat hij blij reageerde! Ik denk dat de besef echt komt als hij mama’s buik ziet groeien:)

6 maanden geleden

Gefeliciteerd! Wij hebben inmiddels een zoon van 5 maanden (en een broertje dus) maar wij hebben haar meegenomen naar de echo’s behalve de medische ;). Eerste keer verteld bij de echo dat er een hele kleine baby in mama’s buik zat. Ik was goed ziek de eerste weken en dat heb ik uitgelegd als de baby vind het eten niet zo lekker dus mama moet overgeven, als de baby meer aan het eten van mama gewend is gaat dit over. Eerst was het steeds een baby in mama’s buik en later werd dit broertje en gingen we even kijken of broertje was gegroeid, zijn hartje luisteren etc. Dit vond ze altijd erg leuk en interessant, ze was op 11 minuten na 2 jaar en 8 maanden toen hij geboren is.

6 maanden geleden

Wat ik lastig vindt bij mijn peuter is besef van tijd. Je kan ver vantevoren zeggen dat je zwanger bent, maar mijn dochter snapt niet waarom de baby er nog niet uit is. Dat is1 ding. En We hebben best lang gewacht, na de 20wkn, weet niet meer precies wanneer.. dan zegt ze: baby wil eruit! Baby wil spelen. Of snapt niet dat de babyspullen in huis niet voor haar zijn. Die baby komt maar niet. En het 2e ding, maar nu alles pijn doet en ik weinig kan doen; merk ik dat ik moet oppassen met wat ik zeg. Als ik zeg ik kan je niet tillen want ik heb baby in de buik, is ze niet blij. Als ik pijn heb, zegt ze boos: baby doet mama pijn! Soms denk ik, misschien had ik moeten wachten tot derde trimester en dan starten met wennen; maar geen idee. Misschien was het dan juist te kort geweest om te wennen. Ik krijg nu wel kusjes op de buik voor de baby, en ze wil me opeens helpen met opstaan en schoenen aan. En Misschien maakt het linksom of rechtsom geen zak uit. Over drie weken ben ik uitgerekend, dan gaan we merken hoe ze gaat reageren.

6 maanden geleden

Reactie op SongMJG

Wat ik lastig vindt bij mijn peuter is besef van tijd. Je kan ver vantevore ...
Wij hebben een kalender voor mijn dochter, elke avond voor ze gaat slapen kruist ze vandaag weg hebben we het over vandaag en bespreken we wat er morgen gepland staat. Zo hebben we laten zien dat het nog heel lang duurt (heel veel maanden die je om moet slaan) voor haar broertje kwam. Ze was toen wel jonger maar misschien dat het nu nog beter te begrijpen is op die manier? Je kan een af tel kalender maken misschien en dan werken met kleurtje? Wij hebben bijvoorbeeld geel voor vrije dagen van papa, blauw voor papa’s kantoordag, roze voor peuterschool dagen, ik ben thuisblijfmoeder dus het is op haar gebaseerd en waar papa is. Wij hadden aangegeven wat de datum was en dat de baby zelf ook voor die tijd kon komen, maar wij hadden een geplande keizersnede dus dat is misschien makkelijker omdat je ook overtijd kan gaan lopen…

6 maanden geleden

Wat leuk! Jullie ook gefeliciteerd met jullie kleintje! Wat leuk dat hij bl ...
Hier was het groeien niet iets wat opviel omdat ze elke dag die buik zag. Wat wel hielp was de echo’s, laten zien hoe klein hij is en hoe groot hij moest zijn voor hij uit de buik kon. Zeker toen het echt een baby was met armen benen een hoofd buik etc was het besef er echt wel heb ik het idee. Ze speelde ook vaak dat ze even bij de baby ging luisteren met de stethoscoop op mijn buik.