6 Reacties

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Sommige dagen beginnen met een driftbui omdat ze geen kleren aan wil, omdat ze niet mee naar beneden wil, omdat ze niet in de stoel wil gaan zitten om te eten, omdat haar eten op is, omdat haar handen en mond schoongemaakt moeten worden na het eten... Dan is het dus een uur of 8 en hebben we er alweer 5 gehad. Kan dan de rest van de dag zo doorgaan of het slaat volledig om en de rest van de dag is er niks aan de hand. Gelukkig zijn er ook dagen dat ze alleen maar lief is en dit soort momenten niet voorkomen

2 jaar geleden

Haha wat toevallig dit! Mijn kleine kreeg net een driftbui, en ze moest even uitrazen (op een veilige plek). Ondertussen krijg ik een pop up over dit onderwerp. Je bent niet de enige! Hier krijgt ze ook driftbuien, maar ik heb geleerd dat ik echt kalm moet blijven en haar even moet laten uitrazen. Als ik boos word oid dan is ze niet meer te houden haha.

2 jaar geleden

Hier ook een temperamentvol mannetje met regelmatig een driftbui. Hij kan dan flink boos worden. Ik probeer rustig te blijven maar dat vind ik soms erg lastig als hij een driftbui heeft omdat ik zijn poepluier aan het verschonen ben of als hij mee moet ergens vandaan 馃槄 bij alle andere momenten/redenen kan ik hem laten uitrazen en bij hem gaan zitten tot het over is maar dat lukt me niet altijd helaas.. voel me er wel schuldig om dat ik dan boos wordt maar aan de andere kant heeft hij toch ook wel deels begrenzing nodig lijkt me.

2 jaar geleden

De ene dag geen 茅茅n en is ze heeeel erg lief, de andere dag is het de hele dag door driftbuien waar ik de ene keer echt stiekem om moet lachen en de andere keer ik zelf ook tot tien moet tellen. En die buien gaan om de kleinste dingen... Niet verschoond willen worden, geen jas aan willen doen naar buiten, als alles in haar ogen te lang duurt of we haar niet begrijpen wat ze wil, als ze te lang tijdens het eten in het stoeltje moet blijven zitten, als ze niet gewassen wil worden, als ze simpel haar zinnetje niet krijgt, als ze in de buggy moet enz enz enz. En dan wordt ze heerlijk driftig: huilen, mopperen, op de grond gaan liggen en hysterisch krijsen en heen en weer rollen, haar handjes in vuistjes, soms gaat ze met iets wat ze vastheeft gooien of wil ze uit boosheid slaan. Nu ben ik meestal rustig en laat ik haar maar even uitrazen. Wanneer ze zoooo boos wordt met slaan of gooien dan is het wel even duidelijk maken dat dat echt niet mag en zet ik haar op mijn schoot en houd ik haar vast totdat ze wat tot bedaren is gekomen 馃槉

2 jaar geleden

Haalloo, Mn dametje is enorm temperamentvol en dat had ik ook wel verwacht mt haar vader en mij 馃ぃ Maargoed ze laat zich horen als ze t ergens niet mee eens is. En soms tot krijsend op de grond liggen aan toe.. Ik negeer dt gedrag. Zie wel al iets van verbetering. Maar ja het zit er bij haar echt in

2 jaar geleden

Hier begint iedere dag met een halve driftbui 馃槄 Dan is ze boos want ze wilt niet omkleden en een schone luier maar altijd direct naar beneden het moment dat ze uit bed komt馃榾馃ゲ