12 Reacties

2 jaar geleden

Je kan altijd het consultatiebureau benaderen hiermee. Maar denk eraan dat ook niet alle kindjes net zo snel zijn met ontwikkelen

2 jaar geleden

Gedaan! Hebben contact opgenomen met kdv, en die zeggen dat het hen ook opvalt.. nog geen terugkoppeling gehad van t CB. Wordt idd ook vaak gerustgesteld met dat het wel goed komt, maar toch maak je je onwijs zorgen als mama..

2 jaar geleden

Gedaan! Hebben contact opgenomen met kdv, en die zeggen dat het hen ook opv ...
Ik begrijp je zorgen volkomen ❤️

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 1 augustus 16 maanden en zegt ook nog niet echt woordjes. Wel bijv “bah” Maar dat is dan ook het enige. Ik maak me er niet al te druk om, het komt vanzelf denk ik

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 1 augustus 16 maanden en zegt ook nog niet echt woordjes. ...
1 september bedoel ik

2 jaar geleden

Ze is wat laat, maar nog niet zorgelijk. Volgens mij gaan ze pas vanaf 18 maanden woorden tellen: dan is het doel 5-10 woorden. Je doet het super goed! Veel praten en lezen is zo belangrijk. Kijk eens naar het account van speechsisters op insta, ze hebben tal van tips over hoe je kind wat aan het praten te krijgen. De beste tip die hier enorm goed werkte was bij elke keer optillen te zeggen "op". Al snel begon ze het mee te zeggen en nu zegt ze het af en toe al als ze nog op de grond staat.

2 jaar geleden

Mijn zoontje was ook een erg stille baby, op het huilen na brabbelde hij amper heeft ook nooit geschaterd en reageerde als dreumes ook totaal niet op z'n naam. Nu is hij 2,5 en zegt tussen de 25 en 30 woorden en nu staat hij op de wachtlijst voor onderzoeken bij audiologisch centrum en logopedie. Ik heb ook altijd veel voorgelezen, veel gepraat alles aangewezen, alles wat het cb heeft benoemd deden we al heel lang maar hij had er geen belang bij. Boekjes worden pas sinds een half jaar niet meer direct dichtgeslagen en de woorden die hij nu zegt zijn pas rond z'n 2e begonnen, en dan was het ook vaak nog dat hij een woord zei en een week later niet meer. Ik begrijp je zorgen, maar het zal echt gaan komen, de een praat snel en de ander soms pas veel later. Het cb heeft er bij mijn aangeven met 1,5 jaar wel extra op gelet maar ook hier doen ze er niks aan tot de leeftijd van 2 a 2,5 jaar.

2 jaar geleden

Klinkt nog niet afwijkend hoor! Hier derde kindje ook een stuk langzamer met praten dan de eerste twee. Bijna 17 maanden, en begint nu voor t eerst met wat half verstaanbare dierengeluiden. Eerder nog niets. En verder alleen hard schreeuwen als ze iets wil.

2 jaar geleden

Reactie op BabymamaT

Mijn zoontje was ook een erg stille baby, op het huilen na brabbelde hij am ...
Zo fijn en lief dat je de moeite neemt om dit te schrijven! Stelt me echt gerust, alleen al de herkenning :)

2 jaar geleden

Reactie op Xind

Klinkt nog niet afwijkend hoor! Hier derde kindje ook een stuk langzamer me ...
❤️❤️❤️ wat goed! Dat is vooruitgang!

2 jaar geleden

Ze is wat laat, maar nog niet zorgelijk. Volgens mij gaan ze pas vanaf 18 m ...
Oehhh ik ga kijken!! Dankjewelll

2 jaar geleden

Geef het nog even de tijd. Sommige kindjes doen pas iets als ze het goed kunnen. Juist doordat je wat ruimte geeft kan ze zelf initiatief nemen tot communicatie. Kdv en school is soms snel met vergelijken. Mijn oudste werd logopedie geadviseerd vanwege uitspraak. Hebben we niet gedaan en half jaar later zeggen ze 'wat is haar uitspraak nu goed!' Uh ja dat heeft ze dus helemaal zelf gedaan.