61 Reacties
4 jaar geleden
Helaas heb ik afgelopen weekend een miskraam gehad. Bloedverlies begon met bruine afscheiding daarna beetje rosé/rood op donderdag en vrijdag. Vrijdag voor de zekerheid VK gebeld, ik moest het weekend aankijken. Helaas zaterdag middag meer bloedverlies en wat rugpijn. Zondag ruim bloedverlies buik en rugkrampen en zonder stolsels het vruchtje verloren.
4 jaar geleden
Reactie op Carolien32
Ja, ik heb ook bloedverlies gehad vorige week. Was toen 4wk zwanger en zou ...
Je kunt nu al bellen he!
Ik heb al een afspraak gemaakt. Ben 4w nu en ze zei gelijk dat ik bij zorgen gelijk moest bellen. Na de mk vorig jaar, maken ze met 7w en 9w daarom al een echo
4 jaar geleden
Ik ben precies 6 weken en heb sinds vandaag ineens bloed bij het afvegen. Heb ook wel echt krampen, maar er zal ook wel van alles gebeuren in je buik. Maar me wel opeens ontzettend ongerust. Iemand ook krampen en bloedverlies, waarbij het goed is gegaan?
4 jaar geleden
Jeetje.. Blijkbaar ben ik niet de enige met bloedverlies. Ik ben nu 7+6 en het maakt me zo onzeker. We hebben vorige week met 6+5 een kloppend hartje gezien maar het blijft zo onzeker allemaal. Ik kan ook nog niet blij zijn met deze zwangerschap. We hebben er ook al een lang traject op zitten met icsi dus ik denk dat ik ook gewoon wat uitgeput begin te raken van alles..
4 jaar geleden
Op 13 augustus (5wk) positief getest en die avond ben ik hevig gaan bloeden. Paar dagen later kon ik terecht in het ziekenhuis voor een inwendige echo en op veel bloed en stolsels na was er niks te zien (ook m’n spiraal niet). Bloed laten prikken en twee dagen later terug naar de gynaecoloog. De VK belde mij diezelfde middag nog want m’n hCG waarde was 17000 dus ik moest de dag erna al langskomen voor spoed. Daar zijn we erachter gekomen dat de bloedingen waarschijnlijk komen van een bloedstolsel (grote) aan de onderkant van m’n baarmoeder en dat ik zwanger ben van een tweeling!! En m’n hCG waarden waren nog aan het stijgen.
Ik zit vandaag op 7 weken en ik heb nog steeds dagelijks bloedverlies (oud en bruin, geen maand verband nodig) en ik mag nog een week wachten voor de “eerste termijn echo”. Dus ben ook behoorlijk nieuwsgierig of het een goede zwangerschap gaat worden.
Probeer jezelf rustig te houden, bloedingen kunnen meerdere oorzaken hebben. Succes!
4 jaar geleden
Ik heb afgelopen nacht bloed verlies gehad ben nu 6+6 afgelopen dinsdag geweest kloppend hartje en vanmorgen weer geweest ook een kloppend hartje en een groei van bijna 0,5cm
4 jaar geleden
Reactie op essie2404
Waar was je spiraal dan heen?
Waarschijnlijk verloren tijdens een menstruatie 🤷♀️. Een keer erge krampen gehad maar niet bedacht dat het dat kon zijn (is mijn gok), huisarts had er ook niet bij stil gestaan.
Het is in elk geval niet terug te vinden in m’n baarmoeder of andere holtes in m’n buik. Daar is naar gekeken door de gynaecoloog.
4 jaar geleden
Reactie op Cato1989
Pff ik nu precies 6 weken. Ben ook nog eens in Frankrijk en echt wel helder ...
Ow ik voel zo met je mee. Ik ben nu 5+1 en ook in Frankrijk. Zondag af en toe wat vegen echt oud bloed maar sinds vandaag meer slijm met echt lichter bloed erbij. Ook af en toe menstruatie achtig krampen. Zo vreselijk eng dit... En dan dus niet thuis zijn... Ik heb over precies 2 weken de eerste echo gepland staan... Is nog zo ver weg...
4 jaar geleden
Reactie op Danixx
Ow ik voel zo met je mee. Ik ben nu 5+1 en ook in Frankrijk. Zondag af en t ...
Pfff wat een ellende hè! Ik moet zeggen dat de bloeding bij afvegen alleen gisterochtend was en sindsdien niets meer gehad. Probeer de goede hoop te houden dat ik een kloppend hartje ga horen 🍀. Hoelang zit je nog in Frankrijk?
4 jaar geleden
Nou ik moet toch iets kwijt wat ik nog nooit hier heb gelezen en vanochtend van mijn vk gehoord heb. Ben nu 9w en gisteren voor heet eerst bloed gezien.
Ik googlen, 50% kans miskraam, of innesteling of een poliep of ontsteking. Een poliep was gok ik misschien te zien op de goede echo en ik had nergens last van dus ontsteking leek mij ook niet realistisch. Voor innesteling was het te ver. Kortom ik met dikke tranen naar bed overtuigd dat dit gedoemd was te mislukken.
Volgende dag bij de vk: "ooh daar hoef je je niet druk om te maken. 9 vd 10 keer is er een bloedvaatje geknapt of iets onschuldigs omdat je doorbloeding nu veel beter is gebeurd dat sneller" als het erger werd moest ik wel aan de bel trekken. 🤷♀️
4 jaar geleden
Reactie op Gitarist90
Nou ik moet toch iets kwijt wat ik nog nooit hier heb gelezen en vanochtend ...
Ja ik heb mijn eerste zwangerschap ook behoorlijk vaak bloedverlies gehad. Meerdere keren s’avonds in paniek en door de verloskundige naar het ziekenhuis gestuurd voor extra controle voor mijn gerustelling. Ik bleek ook steeds gesprongen bloedvaatjes te hebben. Uiteindelijk ben ik daar aan geholpen door de gynacoloog, iets met een laser de bloedvaatjes dicht gebrand. Nooit meer last gehad daarna!
Het hoeft dus niet altijd iets slechts te betekenen...
4 jaar geleden
Ik heb vanaf begin dat ik een positieve zwangerschapstest in me handen had tot de +- 13 weken bloedverlies gehad, helderrood bloed, donker, stolsels en tot het langs me benen naar beneden liep dus hele heftige bloeding. Bleek uit eindelijk een poliep te zijn wie op me baarmoedermond zat, dit konden ze niet op de echo zien. Maar de kleine is inmiddels 13 weken dus alles is goed gegaan!
4 jaar geleden
Reactie op Danixx
Ow ik voel zo met je mee. Ik ben nu 5+1 en ook in Frankrijk. Zondag af en t ...
Daarom durf ik ook niet om op vakantie te gaan, terwijl er zo’n behoefte aan heb :(
4 jaar geleden
Hey dames, ik ben nu 5 weken zwanger en sinds afgelopen dinsdag avond begon het bij mij ook met bruine afscheiding.. heel erg last van lage rugpijn die uitstraalt naar m’n bovenbenen ( bekken). Ik slaap al dagen niet goed hierdoor.. gister avond had ik opeens veel meer last van bloedverlies.. gelijk m’n VK gebeld en ze zei dat het idd op MK wijst.. als dit aanhoudt kon ik vandaag terecht eventueel voor een 1ste echo ipv 11 sept.. het is m’n eerste zwangerschap en na heel lang proberen waren wij beide echt in de 7de hemel! Helaas ben ik sinds gisteravond zo verdrietig en geen idee wat ons te wachten staat.. ik blijf bloeden.. het lijkt alsof ik ongesteld ben ook qua pijn klachten.. ik lees hier zoveel verschillende verhalen.. hopelijk zal het toch meevallen maar ik ben er stiekem een beetje bang voor.. 😞
4 jaar geleden
Reactie op SbBs
Hey dames, ik ben nu 5 weken zwanger en sinds afgelopen dinsdag avond begon ...
Heb je tot nu toe alleen bruin verlies of ook al helder bloedverlies? Sowieso even gaan voor je echo dat stelt je misschien ook wat gerust. Ik heb vanaf mijn innesteling bruin verlies gehad en afgelopen maandag een flinke bloeding. Dinsdag de echo en bij mij was het helaas foute boel. Ik ga voor je duimen! Sterkte 💕
4 jaar geleden
Reactie op Cato1989
Pfff wat een ellende hè! Ik moet zeggen dat de bloeding bij afvegen alleen ...
Nog 2 weken. Bij ons ziet het er zeer slecht uit. Gisteren enorme krampen en best wat bloedverlies tijdens het plassen. Buiten het plassen om bijna niks. Heb ook geen stolsels verloren geloof ik. Ben zo bang. De arts zegt dat het beide kanten op kan gaan... Zo moeilijk nu in het buitenland zijn. Hoelang zij jullie er nog?