17 Reacties

één jaar geleden

Ik doe het ook wel maar ga niet de kamer uit... Wel even kleding uitzoeken in de kast (staat naast de commode) of slaapzak en knuffel uit haar bedje pakken (staat tegenover de commode, ongeveer een meter er van af) maar ik loop niet de kamer uit... Ook al denk ik niet dat ze er af zou klimmen...

één jaar geleden

Ik doe dit nooit. Ook al is ze 2 en heel wijs, ik haal haar er altijd even af als ik ergens anders iets moet hebben, of ik roep mijn man als die thuis is.

één jaar geleden

Ik doe het alleen van max een meter afstand als ik even m'n dochter moet helpen als ze gevallen is oid terwijl mijn zoon van 3 erop ligt, hij is heel rustig en ligt altijd stil. Bij m'n dochter die wat beweeglijker is doe ik dit al niet, überhaupt de ruimte verlaten zou ik zelf echt niet oké vinden.

één jaar geleden

Ik zou hier zelf mijn man zeker op aanspreken en het niet oké vinden

één jaar geleden

Hetzelfde als hierboven wordt gezegd. Alleen iets uit dezelfde ruimte. Ik zeg er ook altijd bij dat hij moet blijven liggen anders valt hij en heeft hij au. Dit gaat altijd goed.

één jaar geleden

Dank jullie wel voor de reacties! Ik spreek mijn man hier vaak op aan, maar merk dat het blijkbaar toch lastig voor hem is. Onze zoon is enerzijds superrustig, dus er gebeurt nooit iets. Maar goed, ik ben altijd bang dat er een keer toch iets gebeuren zou en ik mezelf dan heel hard voor mijn kop sla. Iemand tips om beter tot hem door te dringen?

één jaar geleden

Is het een idee om hem voortaan met het verschoonkussen op de grond te verschonen? Of met het verschoonkussen op zijn peuterbed als hij dat al heeft? Of gewoon heel duidelijk zeggen dat je je man echt de ruimte wilt geven dingen op zijn manier te doen maar dat dit punt voor jou echt in de categorie onveilig valt, en vragen of hij respect wil hebben voor jouw gevoel daarin.

één jaar geleden

Het ligt ook aan je kindje denk ik. Als wij zeggen je moet even blijven zitten dan blijft ze ook zitten, ook op de commode. Het is denk ik hoe je je kindje vertrouwd in deze situatie. Voor een stap naar de kast doe ik het ook wel, maar ik ga niet naar beneden ofzo.

één jaar geleden

Hier doen we het ook wel, echt pas de laatste weken. Ze luistert goed, maar is los daarvan ook handig. Dus kan als ze wil zelf de commodore op en af klimmen. Plus dat ze altijd goed doorheeft waar ze is, als we haar er een keer op hebben gewezen. 'Kijk, let op, je zit hoog'. Dan zorgen dat ze ook echt kijkt. En dan vergist ze zich er niet in. Moet haar natuurlijk niet uren laten zitten, ze vergeet het ook weer snel 😅 Maar tot tijdje terug, nooit alleen gelaten.

één jaar geleden

Ik verschoon haar al een tijdje niet meer op de commode. Heel beweeglijk momenteel en graag klimmen plus ze vind liggen niet heel fijn meer dus met plas doe ik het staand. En poepjes vaak gewoon op de bank enzo. Persoonlijk zou ik het ook vervelend vinden als mijn man haar op de commode achterlaat omdat ze zo eigenwijs is dat ze er zelf wel vanaf springt op deze leeftijd. Ze zien t gevaar gewoon niet..

één jaar geleden

Ik laat m’n zoontje nooit alleen op de commode. Leg ook altijd nog een hand op ‘m als ik bijv. buk om iets van de grond te pakken. Dus ik snap je wel

één jaar geleden

Nope. Mijn vriend doet het ook.. en ik vraag er ook om dit niet te doen. Binnen een milliseconde kunnen ze heel lelijk vallen… Denk dat het bij mannen toch niet zo snel doordringt dat het altijd mis kan gaan… 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Dat vind ik wel hoog, aan de andere kant is ons bed ook 70 cm en daar vallen ze ook wel eens vanaf.. Misschien kan je man het verschoon kussen op de grond leggen?

één jaar geleden

Ik doe dit ook wel eens😅 maar leg hem altijd uit; mama loopt even naar de badkamer, blijf je goed zitten? Voorzichtig hè. Hij is super talig en snapt me goed en bevestigt ook met ja. Dus ik ga er vanuit dat het goed gaat. Bij andere dingen (rennen op sokken oid) ben ik veel panischer😂)

één jaar geleden

Inderdaad afhankelijk van het kindje, ik doe het ook niet, mijn man wel, maar ik denk dat het met goed uitleggen wat je gaat doen (even kort een doekje warm maken) en wat je van je kindje verwacht (blijven zitten) het wel veilig genoeg is om er even kort bij weg te lopen (al doe ik het zelf dus niet, maar geef mijn man hier de ruimte het op zijn manier te doen). Wat ik in jouw stukje eigenlijk opvallender vind is dat je man belooft het nooit weer te doen en het dan toch gewoon doet, dat lijkt mij heel vervelend. Nou is zo'n kindje op de commode maar een klein ding, maar ik zou het daar toch eens met je man over hebben. Blijkbaar is het bij hem niet duidelijk hoe belangrijk jij dit vindt. Volgens mij hebben jullie twee opties, 1) hij respecteert jouw gevoel van onveiligheid en doet het niet meer, of 2) jij accepteert dat hij als vader ook een goede inschatting kan maken en laat het hem doen op zijn manier, maar dan moet hij zeker stoppen met beloven dat hij het niet meer zal doen.

één jaar geleden

Ik doe het ook weleens. Ik heb het gevoel dat mijn dochter me wel echt begrijpt en ze blijft altijd heel flink zitten of liggen. Uiteraard kan een peuter altijd een impulsief idee hebben waardoor het mis gaat.. Ik ga wel nooit naar een andere kamer. Wij hebben 1 grote open ruimte (living, eetkamer, keuken) en ik kan haar dus altijd zien. Als ik naar de badkamer zou gaan, zou ik haar niet alleen laten zitten!

één jaar geleden

Mijn zoontje klimt zelf op de commode.. doet de lades open en klimt naar boven. Toen we de lades dicht hebben gemaakt zodat hij ze niet open krijgt schuift hij zijn bed er tegen en klimt zo naar boven. Zelf zijn wij gymdocenten en moedigen ontplooiing toe maar dit vind ik wel heftig en spannend.